. Daarom heb ik een ruiterbewijs nodig. Dus waar kan ik mijn ruiterbewijs in 1 weekend halen?alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Daarom heb ik een ruiterbewijs nodig. Dus waar kan ik mijn ruiterbewijs in 1 weekend halen?runningkawa schreef:Waarom kun je niet buiten rijden zonder dat bewijs dan?
Verplicht de manege waar je het rijd dan?
Of rij je net in een stukje bos waar het verplicht is? want dat is bijna nergens.
Dat is toch niet zo, volgens mij loopt hij gewoon maar wat te l*lle
Dacht ik al hoor
runningkawa schreef:Dat is hij ook bij je WA (of je moet er meer dan 5 hebben, dan moet het apart zover ik weet)
Want krijg over paar dagen een paard, dus moet ik even weten

Ibbel schreef:Als het je om een verzekering te doen is, dat kan ook zonder een Ruiterbewijs.
Als het goed is, heeft je vader al een WA verzekering (wettelijke aansprakelijkheid) verzekering afgesloten. Als je broertje een voetbal door de ruit bij de buren schopt, of je hond hangt in de broek van de postbode, dan wordt dat ook gedekt door de WA verzekering. Zo ook als je paard losbreekt en de tuin van de buren omploegt, of een deuk in een auto schopt. Een WA verzekering (dekking tot 1 miljoen) voor een gezin kost dacht ik iets van 40 euri per jaar.
Om buiten te rijden heb je vrijwel nergens een ruiterbewijs nodig. Het is wel mogelijk dat een manege dat bv verplicht stelt als je er een paard zou willen huren, maar als dat zo is, mag ik aannemen dat ze ook regelmatig een cursus organiseren - anders zullen ze verrekt weinig klandizie hebben.
Als je voor jezelf het gevoel hebt, ik weet de ballen van buitenrijden, en ik wil er meer van afweten, ga dan een cursus doen, want je leert er wel wat van, en kwaad kan het niet, zo'n ruiterbewijs hebben. Kost je iets van 35 euri per 2 jaar.
runningkawa schreef:nope