wow zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friesian

wow zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 11:36

Hoi, heeft er al iemand ervaringen met de wow zadels met het flair luchtkussensysteem. Iemand die er een heeft of er ooit opgezeten misschien? Ik weet dat het niet mee zal vallen omdat ze vrij nieuw zijn. Ik heb veel interesse maar ben benieuwd naar ervaringen.

friesian

Re: wow zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:11

Niemand? Slapen Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:13

Je geeft zelf al aan dat ze vrij nieuw zijn, en dat je weinig reacties gaat krijgen.
Dus bij deze een reactie. Ik heb er geen ervaring mee. Haha!

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:14

Goh, bedankt hoor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:23

Graag gedaan Ja

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:39

Ik heb ooit op een demo-model gezeten van een zadel met zo'n opblaassysteem (ik neem aan dat je zoiets bedoelt). Het lag dus niet op een echt paard, maar op zo'n bokje.
Het zat op zich wel lekker (voor zover je het zo kan beoordelen) en het was vooral grappig dat je het zadel zo kon oppompen, dat het goed past op je paard (althans, dit zeiden de verkopers). Het kon voor hoger dan achter, links hoger dan rechts enz. Kortom alles kon. Ik vond het zadel er alleen niet mooi uit zien. Het leek wel een zadel uit de ruimte of zoiets... Bovendien ben ik bang dat er snel iets stuk kan gaan aan die balonnetjes en/of pompslangetjes.

Ik weet er dus niet veel van, maar misschien heb je wat aan mijn info...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:41

Goh, heeft weer iemand het wiel uitgevonden? Ik kan me herinneren dat ze een jaar of tien geleden ook eens zadels met luchtkussens hadden, maar mijn zadelmaker was er niet erg over te spreken. Het gaf niet de drukverdeling die er toen geclaimd werd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:18

Verkocht de zadelmarkt niet ook zadels met zogenaamde luchtkussens? Haha!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:52

ikke schreef:
Goh, heeft weer iemand het wiel uitgevonden? Ik kan me herinneren dat ze een jaar of tien geleden ook eens zadels met luchtkussens hadden, maar mijn zadelmaker was er niet erg over te spreken. Het gaf niet de drukverdeling die er toen geclaimd werd.

Luchtkussensysteem is allang op de markt. Het punt waar jij het over hebt, was dat iedereen er een pomp bij kreeg. Je vult je wolkussens toch ook niet zelf op??

Wat het Wowzadel nog meer speciaal maakt, is dat je er verschillende bomen in kunt zetten, je kunt kiezen uit verschillende zittingen en dat je de zweetbladen kunt verwisselen(met bijbehorende wrongen) en er zo een spring of dressuur uitvoering van kan maken.

Ik heb een paar jaar geleden bij het Horse event samen met mijn toenmalige baas met een stand gestaan. Hier lag het WOWzadel, zadels met Flair systeem en Max Benz.

Ik heb het wow zadel ook geprobeert, maar voor mij was het te breed. Er is ook een smallere, maar die was bij ons toen niet voorradig.

Verder weet ik dat Sonja Gademan er nu reclame voor maakt en dat toendertijd ik geloof Phiel Fijnaars(of iets in die trant, in iedergeval een eventingruiter) gesponsord werd door Arie Boer.

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:56

Haha, nog nooit van gehoord, wel een grappig idee maar is het niet af en toe slecht voor je paard? Als je links, voor, achter, rechts omhoog of omlaag kunt doen ga je tog scheef zitten, dat kan gevolgen hebben voor je pony of zie ik dat verkeerd?

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:19

viewtopic.php?f=1&t=101813&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Dit is een oud topic over het WOWzadel.

Het zadel heeft geen schommeleffect, zoals leonie denk ik bedoelt. Er zitten 4 peervormige "zakjes" in, daardoor verplaatst de lucht zich minimaal. En het is geen springkussen, maar maar een minimale hoeveelheid lucht. Het is met name goed voor paarden met bijv rugproblemen, maar ook voor ruiters met rugproblemen.

Ik heb zelf een KN op lucht, dit is het eerste in een reeks zadels (oa Ainsley, Passier, Stubben etc) waar de zadeldwang van mijn paard minimaal is.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:56

Cassidy schreef:
Verkocht de zadelmarkt niet ook zadels met zogenaamde luchtkussens? Haha!

Neuh - die verkopen gebakken lucht Knipoog