Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
siccootje schreef:Dat is best wel dom als je zelf weet dat hij bij andere niet goed paste toen jezelf hebt gekeken. Als ik jou was zou ik iemand er bij halen die er wel verstand van heeft want als je een slecht passend zadel bij een paard op doet kan dat gevolgen hebben tijden het rijden.
Black_White schreef:daarom vraag ik dit ook want nergens in de buurt zit hier zo'n zaakje zaterdag op de manege vraag ik even of ze willen kijken ofm e zadel past.
maar hetgekke is...
het zadel waar ik nu mee rijd paste in het begin wel maar nu niet meer..
met gelpad en sjabrak past ie redelijk maar met bontje er nog bij helemaal niet.
ik ga dus ook niet meer met bonte onderlegger rijden geef mij maar een gelpad
Dat komt omdat de opvulling is gaan zakken. Dan word je zadel platter, en is het weer tijd om opgevuld te worden. Ik weet niet hoe lang je je zael al hebt, maar ze raden aan om je zadel ieder jaar op te vullen.
Je moet letten op de kamer,daar moetn ongeveer 4 vingers tussen kunnen, hij mag ook niet schuiven, maar ook niet knellen. Het is toch echt beter om er iemand naar te laten kijken. vraag anders eens op de manege wie zij er naar laten kijken.
janne8 schreef:Black_White schreef:daarom vraag ik dit ook want nergens in de buurt zit hier zo'n zaakje zaterdag op de manege vraag ik even of ze willen kijken ofm e zadel past.
maar hetgekke is...
het zadel waar ik nu mee rijd paste in het begin wel maar nu niet meer..
met gelpad en sjabrak past ie redelijk maar met bontje er nog bij helemaal niet.
ik ga dus ook niet meer met bonte onderlegger rijden geef mij maar een gelpad
Dat komt omdat de opvulling is gaan zakken. Dan word je zadel platter, en is het weer tijd om opgevuld te worden. Ik weet niet hoe lang je je zael al hebt, maar ze raden aan om je zadel ieder jaar op te vullen.
Je moet letten op de kamer,daar moetn ongeveer 4 vingers tussen kunnen, hij mag ook niet schuiven, maar ook niet knellen. Het is toch echt beter om er iemand naar te laten kijken. vraag anders eens op de manege wie zij er naar laten kijken.
Wat ik nu duss ga doen..,.. kjrijg een kunstof zadel. noig geen half jaar oud.
mijn oude zadel is idd al wat ouder ongeveer 2 jaar.
maar die doe ik dus weg
dat nieuwe zadel ga ik op tijd laten opvullen.
ik gagewoon naar de ruitersportrzaak envragen of hun kunnen kijken aan huis of me zadel past