Afzakkende laarzen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Romana_

Afzakkende laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:52

Ik weet niet of het aan mij ligt of aan mijn laarzen, maar mijn laarzen zakken tijdens het rijden zo gigantisch af, dat het lijkt of ik mijn hak overdreven uitdruk, terwijl ik alleen maar op mijn teen leun en verder ontspannen zit.

Heb nu van die aigles, met half stukje leer ( geen leren laarzen omdat ik nog niet uitgegroeid was, nu ben ik dat volgens mij wel, en weet al een mooi cadeau voor mijn examen/verjaardag, een paar goede leren laarzen Knipoog )

maar ik wordt hier dus gek van, hebben meer mensen dit of ligt het aan mij/?

Renza

Re: Afzakkende laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:57

Doen mijn laarzen ook, die waren te breed.
Ik heb nu leren chaps gekocht met een kleinere kuitmaat en die kunnen niet afzakken Lachen .

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:07

Kleinere laarzen kopen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:11

Ik heb dezelfde laarzen als jij, als ik het goed begrijp.

Ik heb er geen last van, de kuitmaat en voetmaat zitten bij mij echt prima. Waarschijnlijk zijn ze te groot (geworden) bij je kuit en/ of enkel.

Heb je ze allang? Als ze helemaal uit zijn gelopen en gelubberd geloof ik ook wel dat ze sneller en makkelijker meebuigen naar beneden dan 'normaal'.

Misschien eens andere proberen? Ander merk of iets, misschien past dat je gewoon beter.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:12

Ik heb grote pootjes( maat veertig) maar dunne kuiten, dus ja en ze hebben in rubberen laarzen geen kuitmaten, tenminste niet zoveel keus.

Het klopt indd dat ze wat wijd zijn maar ik heb er pas sinds een jaartje last van ofzo..

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:14

Ik weet niet of ze kunnen uitlubberen, maar het lijkt echt of ik ze vreselijk uitrduk, soms komen ze gewoon onder mijn zweetbladen van mijn zadel( ik heb een vzh) dan zakken ze dus echt wel een heleboel cm, zo erg heb ik het niet altijd, maar ze zakken wel áltijd af....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:17

ik heb dezelfde laarzen, nergens last van. beweeg je niet heel veel met je benen? of is je zadel op de plek van je been erg stroef?

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:23

Nee, beweeg niet met mijn benen, juist als ik stiller lig met mijn benen lijkt dit te gebeuren.. Ik leun zeg maar op mijn teen, maak mijn benen lang, ik druk expres mijn hakken al niet uit( niet dat ik ze optrek, maar gewoon precies goed) maar ze glijden dan gewoon af zeg maar..Misschien doordat ik mijn benen ontspannen houd, en dat ze dan afglijden, want ze glijden echta f..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:33

Ze zakken waarschijnlijk af, doordat je smalle kuiten hebt. Ik trek mijn laarzen ook niet zomaar even uit ofzo. Heb er wel even wat kracht voor nodig om mijn kuiten eruit te halen. Mijn laarzen passen dan ook exact bij mijn kuiten.

Doordat jouw laarzen niet om je kuiten kunnen blijven zitten, zakken ze denk ik af bedacht ik me later. Dus dat kun je oplossen door misschien sokken die juist boven je voet vullend zijn te dragen en die hoog opgetrokken kunnen worden. Bij je enkel zullen we waarschijnlijk ook niet goed aansluiten, anders zouden je laarzen wel bij je enkel genoeg steun vinden om niet verder af te zakken.

Oplossing is waarschijnlijk gewoon nieuwe laarzen kopen dan. Of anders oplossen door geschikte sokken te dragen waarbij je er minder last van hebt (als dat lukt).

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:35

Ja weet wel dat paardensokken iets helpen, rijd altijd met dunne sokken .. Maar echt helpen doet het niet, sowieso zit die schacht zeg maar al zo'n 1 cm te wijd en bij mijn enkels ook.. Betwijfel of er enige rubber laars is die wel past.. Maar asl ik er over nadenk ook, al ik opstap bijv prikken ze best wel in mijn knieholte, ze zitten dus wel aardig hoog.. Ik pas alleen geen kleinere maat en ze hebt alleen een normale kuitwijdte of een extra grote, en die normale is mij dus te wijd... Want heb echt dunne kuitjes Haha!

liesjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:58

Beenwarmers onder je laarzen!! Clown

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:18

liesjuh89 schreef:
Beenwarmers onder je laarzen!! Clown

Ik heb dit probleem ook. Ik heb standaard 3 paar sokken aan,anders zit het ook veel te los bij mijn hak. Ik heb denk ik net als jij hele smalle enkeltjes......

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:22

heb ik ook Scheve mond
zwaar irritant,en ze zeiden dat die laarzen op maat gemaakt waren..right Lips are sealed

ik ga van de zomer voor andere kleinere laarzen kijken Ja

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:32

Ik had dat probleem ook, maar die laarzen waren niet te groot.

Geen idee waardoor het kwam, nu gebeurt het niet meer Lachen

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:49

ik heb er ook last van *mijn laarzen zijn niet te groot enzo
maar nu heb ik de uitkomst Haha!

rond je enkels daar bandageren Vork egt hoor het werkt!!
ik doe het vooral met wedstrijden want mijn laars is al een keer uitgevlogen Bloos Bloos! gewoon 2 oude bandages een stukje afknippen want anders pas je weer niet in je laars die om je enkel en miss een stukje daarboven nog om bandageren et voila je laarzen zakken niet meer af Knipoog

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:29

Pff lekker warm in de zomer, 3 sokken of gebandageerde benen Tong uitsteken .
Maarre als je daarmee nog in je laarzen past, zijn ze dus wel te groot Knipoog (niet qua voetmaat, maar wel qua kuitmaat..).

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 13:54

Haha ik zie t al voor me, ik ga vanmiddag in ieder geval even met dubbele sokken rijden( paardensokken) Haha!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:12

Meer sokken dragen , had ik ook..

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:59

mijn laarzen zakten ook af
ik reed eerst met pantykousjes anders kreeg ik ze niet aan, maar kon elke keer na een half uur van m'n paard om m'n laarzen goed te doen.
nu rij ik met paardrijsokken en nu krijg ik m'n laarzen nauwelijks aan, maar anders zakken ze dus weer af

heb dus ook een baatje een laarzenruzie Clown

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:49

Rond je kuiten zit wellicht je laars goed, maar rond je enkels heb je teveel plaats.

Oplossing:
Gewoon een lange kous aantrekken en daarvoor 1 of 2 paar dikkere kleine kousjes.

En als je uitgegroeid bent: koop lederen laarzen op maat. Geen problemen meer!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:37

lijkt me meer iets voor VMR

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:42

leren laarzen met ritsen kopen...
rectigline bijvoorbeeld die zijn niet zo duur hebben ze ook in mini kuitmaten, en zijn mooi smal bij de enkels..

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:32

Ik heb daar ook altijd last van, maar boven aan zitten ze goed.
Alleen heb ik dunne enkels en doe ik daar altijd een extra sok aan of iig iets er omheen... helpt wel en is een goedkope oplossing Knipoog