Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xtwisterx schreef:Wat rot zeg!
Als de boom nog heel was toen jij het zadel naar de zadelmaker bracht is het volgensmij de verantwoordelijkheid van de zadelmaker. IMO hoef jij dus ook niks bij te betalen, zij moet er voor zorgen dat jij weer een goed zadel mee terug krijgt.
Informeer anders eens zoals Batje zegt bij een rechtswinkel. Maar probeer het eerst onderling op te lossen.
xtwisterx schreef:Hoe zeker weet jij dat de boom bij jou nog heel was? Is dat een gokje of heb je er ook echt verstand van?
Ik vraag me af hoe zo'n ding bij een zadelmaker kapot zou kunnen gaan...
Waterkippie schreef:Nou helemaal zeker zou ik daar niet van zijn,
een vriendin van mij was ook altijd super netjes met haar zadel, en toen kwam de zadelmaker en die maakte daar het zadel open om op te vullen, en toen bleek de boom ook gebroken te zijn (ze was eerste eigenaar van het zadel)
En zo op het eerste gezicht zag je daar ook helemaal niets van.
truusje2 schreef:ik heb laatst mijn zadel naar de zadelmaker gebracht voor het breder maken van de boom ( dit was volgens haar mogelijk) het zou ongv. 2 weken duren na ander halve week krijg ik een telefoontje dat de boom gebroken zou zijn. oplossing volgens haar was een nieuwe boom, kosten hiervan 5 a 600 euro of een ander zadel. ik heb het zadel zo weer ingenomen en baal hier dus stevig van want wie is hier verantwoordelijk???!
na info bij andere zadelmakers kan je een boom van een zadel beter niet laten verbreden omdat het zadel hierdoor uit zijn verband wordt gerukt. wat is jullie mening / ervaring hiermee? het betreft een kieffer wien veelzijdigheidszadel van ongv. 8 jaar oud, met een kunststofboom. vast bedankt voor jullie reacties
truusje2 schreef:...na info bij andere zadelmakers kan je een boom van een zadel beter niet laten verbreden omdat het zadel hierdoor uit zijn verband wordt gerukt. wat is jullie mening / ervaring hiermee? het betreft een kieffer wien veelzijdigheidszadel van ongv. 8 jaar oud, met een kunststofboom. vast bedankt voor jullie reacties
Had ze nooit iets van gemerkt! Het kan dus zijn dat je paard het niet aangeeft en dat je het zelf niet merkt.truusje2 schreef:Waterkippie schreef:Nou helemaal zeker zou ik daar niet van zijn,
een vriendin van mij was ook altijd super netjes met haar zadel, en toen kwam de zadelmaker en die maakte daar het zadel open om op te vullen, en toen bleek de boom ook gebroken te zijn (ze was eerste eigenaar van het zadel)
En zo op het eerste gezicht zag je daar ook helemaal niets van.
heb je toevallig een naam van deze zadelmaker?