wie heeft er ervaring met de bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

wie heeft er ervaring met de bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:04

nou de titel lijkt me duidelijk.

ik en me ouders zijn aan het denken over een bodyprotector want ik spring en rij nog al veel pony´s in en ja dat gaat er af en toe ruig aan toe.

nu vroeg ik me af of zo´n ding echt helpt en of dat een beetje lekker zit.
wie heeft er ervaring mee?

misskalando

Re: wie heeft er ervaring met de bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:08

ik heb een body protector sinds vorig jaar en het bevalt zeker je moet er wel even aan wennen maar dat ben je snel genoeg

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:13

ok bedankt voor de reactie
maar het is dus niet dat het in de weg zit met bijvoorbeels lichtrijden ofzo?
ja sorry ik heb nooit zo´n ding in handen gehad of aan gehad. ik ga zo ie zo binnenkort eens naar de winkel eens passen hoe het zit.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:27

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:30

ahahha wij hebben nog wel een oude strijkplank Tong uitsteken bind ik die wel aan me vast hahaha

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:36

moet je er een kopen bij een rensportzaak, die zijn licht, zitten goed, en zitten zeker niet in de weg!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:46

Je hebt verschillende klasses in bodyprotectors, de goedkopere (dus mindere klasses) zijn vaak wat flexibeler dan de duurdere. Maar ja, dus ook minder sterk en daardoor minder beschermend.

Ik heb er zelf ook één en ben op een gegeven moment gestopt met het dragen ervan. Het belemmerde me te veel in mijn bewegingsvrijheid en ik vind dat bij springen bewegingsvrijheid toch ook erg belangrijk is.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:52

Je moet er iig voor zorgen dat het ding goed past. En als je 'm draagt, dat je droge kleren bij de hand hebt want de meeste ademen niet of nauwelijks. Het zijn goede dingen, als ze goed passen.
Als je zo'n ding in de winkel past, ga dan even op een zadel zitten. Komt de achterkant tegen de lepel aan, is de BP te lang. Ik heb zelf eentje van UsG (Kieffer) en die zit heel fijn.
Ik draag 'm overigens alleen als ik cross (SGW) en dat doe ik niet zo vaak. Misschien dat ik 'm 2 of 3 keer per jaar draag maar het ligt in de planning om 'm toch wat vaker te gaan dragen.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:10

als hij in de weg zit--> dan past hij gewoon niet
ze hadden mij in de ruitersportzaak een meegegeven die te groot was, tijdens het rijden was het nog een ambetant. Ik kreeg tijdens de gallop iedere keer een rebound.
Maar toen het ik die ingewisseld voor een kindermaat (ik het blijkbaar nog een kindermaat) en had er geen last meer van.

dus 1 tip maak dat ie goed zit!

en verder draag ik hem nog redelijk veel, alleen als het heel warm is en mijn paard het toe laat (ze heeft zo haar dagen) zou ik eens passen Clown. Maar ik heb er geen klagen aan bij het rijden heb je er net zoveel last van zoals van je tok. De eerste keer voelt dat ding ook raar aan, maar een keer je het gewoon bent en als normaal beschouwd. Dan is het ook normaal.

dus tip 2: als je geen tok draagt koop dan geen beschermer (lol)

tip 3: Ach gut als ze je uit lachen moet jij maar eens denken aan het aantal mensen die in een rolstoel zit en die nog hadden kunnen lopen als ze op die moment maar een body protector aanhadden

tip 4: van merk en prijsklasse
had ik geen problemen mee, ze hadden maar 1 merk en 1 prijsklasse. Ik heb wel geen idee meer hoeveel hij gekost heeft.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:14

Effy schreef:
Je hebt verschillende klasses in bodyprotectors, de goedkopere (dus mindere klasses) zijn vaak wat flexibeler dan de duurdere. Maar ja, dus ook minder sterk en daardoor minder beschermend

Dat gaat niet altijd op van dat als ze duurder zijn, mijn ervaring is juist dat de goedkopere stug zijn en niet goed naar je lichaam vormen, degene die ik nu heb zit perfect en als je ff aan het rijden bent zit hij ook lekker soepel.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:30

Pascha en ik hebben er ook een gekocht, omdat we vonden dat we onszelf ook wel eens wat beter mochten beschermen. De paarden pak je goed in, maar zelf heb je alleen een cap op. Is best krom! Het is even wennen, maar na een paar x voelde ik ´m niet eens meer. Het geeft wel een veilig gevoel. Ik gebruik ´m bij de tripalon (2xpj) en bij springen. En straks als Iza onder het zadel gaat is het misschien ook geen verkeerd idee!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 18:14

findi schreef:
dus tip 2: als je geen tok draagt koop dan geen beschermer (lol)

tok? ik ben blond ff dat je het weet Tong uitsteken

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:17

heej!
het helpt wel;)
alleen t zit niej zow heel fijn!
ik heb dr 1 keer meej greden en ik doe t nooit meer!
t leek net of je niej eens normaal kon ademen en egt super inademen lukte me ook niet..

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:37

tok= cap= hoofddeksel voor het paardrijden.
Is een tok misschien een typisch Vlaams woord ofzo? Ik dacht dat dit ook een algemeen gebruikt woord is, blijkbaar niet Ach gut .

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:02

Ik heb er geen ervaring mee.. Maar ik zie dat je rijden er vaak ruw aan toe gaat. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt. Maar ik zou er eentje aanschaffen.. Voor de veiligheid Knipoog

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:22

Ik rij er ook elke dag mee, moet van me ouders omdat k net een nieuw jong paard heb...
maar in t begin is t ff wenne maarjah na een tijdje merk je niet meer echt dat je hem om hebt...

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 06:20

ahahh nou ik draag ALTIJD en cap (tok Tong uitsteken) zelfs als ik alleen maar een pony ga uitstappen of als het snik heet weer is (jah 2 tellen af ff frisse lucht en weer op)
ik ben het gewent dus ach.

maare bedankt mensen ik ben gisterenavond naar de winkel geweest(ik moest een rijbroek en een nieuw (knalroze) veulen halster want eergister avond is me veulen geborne Haha!) en toen heb ik zo´n bodyprotector gepast en ik ben op zo´n zadel gaan zitten en hij paste goed dus ik heb hem gekocht Haha!

ik ga vanmiddag er voor het eerst mee rijden (ik heb he gisteravond al een tijdje omgehad zodat ie een beetje naar me lichaam vormde dat ik niet gelijk met een blok op stapte Vork
nou vanavond horen jullie wel hoe het me is bevallen Haha! daaag

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 06:26

Dyyy schreef:
Ik heb er geen ervaring mee.. Maar ik zie dat je rijden er vaak ruw aan toe gaat. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt. Maar ik zou er eentje aanschaffen.. Voor de veiligheid ;)

haai ja het gaat er zeker ruw aantoe af en toe (lang niet alle maar net voor die ene die het wel doen is het handig)
ik heb al flink wat ervaring (ik ben 15 :Y) ) want ik `loop rond´(werk) bij een stoeterij/handelstal en daar komen heel veel jonge pony´s een paardjes dus nu rij ik er ongeveer 15 per jaar al 4 jaar in dus zo ongeveer 60 pony´s (in het eerste 2 jaar alleen maar a welshjes en b welshjes hoor, en ik doe het samen met mijn instructrice ,zij longeert ik er op(aan de longe eerst)

maar nu ik de grotere in ga rijden val je een stuk hoger :P
en we hebben een nogal pittige op stal staan (met longeren word ze gek zodra ze een zadel op d´r rug krijgt begint ze in het wilde weg te stijger en ze let totaal niet op jou)en die moet ook in de loop van de tijd ingeren worden en dan ben ik wel blij dat ik die bodyprotector gekocht heb :Y)

maar dus ervaring te kort heb ik niet :P

Moderatoropmerking:
Berichten verwijderd, topic is 4 jaar oud
Laatst bijgewerkt door Tanja op 05-07-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd en opmerking toegevoegd.