wedstijden met verzorgpony wie betaald wat enz??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tarron

wedstijden met verzorgpony wie betaald wat enz??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 13:42

Hallo,

Wie rijdt er KNHS wedstrijden met je verzorgpony/paard?
Hoe is het bij jullie geregeld?

Wie betaald wat? de eigenaar of de ruiter.
Startkaart/ inenting/ paspoort/ chip/ inschrijfgeld/ witte shabrak/ lidmaatschap rijvereniging enz......

Gebruik van de trailer van de eigenaar van de pony.
Moet je hiervoor betalen?

Hoe zit dat ivm. de verzekering als er iets gebeurd met ruiter/pony/trailer enz.??

Hoe gaat het met eventueel gewonnen prijzen?

Wie kan mij hierover informeren??

JudithC

Re: wedstijden met verzorgpony wie betaald wat enz??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:53

Toen ik nog reed met verzorgpony's toen betaalde de eigenaar alleen de inenting en de chip (is ook zonder wedstrijden verplicht).
Ik wou wedstrijden rijden dus dan betaalde ik de startkaart, inschrijfgeld, dekje etc.
Als je zelf je inschrijfgeld betaald lijkt mij dat je dan ook zelf je prijs mag houden.
Als je pony niet verzekerd is en er gebeurd wat dan moet je met de eigenaar overleggen wie er wat moet gaan betalen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:46

vroeger , heeeel lang geleden reed ik veel wedstrijdjes met mijn verzorg pony

ik betaalde zelf alles de eigenaar zorgde alleen voor het voer entingen en hoefbeslag (wel stiftijzers voor mij Bloos )

won zeer regelmatig wat en hij kreeg de beker ik hield het lintje
(zeker met de 1e prijzen had ik het daar emotioneel gezien wel moeilijk mee maar die gewoonte kwam wel bij mezelf vandaan
omdat het toch zijn paardje was,..)

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:50

Ja ik denk ook dat inenting, chip, voer... voor de eigenaar is
en de witte shabrak, startkaart, lidmaatschap,.. voor jou is!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:57

nickyu schreef:
vroeger , heeeel lang geleden reed ik veel wedstrijdjes met mijn verzorg pony

ik betaalde zelf alles de eigenaar zorgde alleen voor het voer entingen en hoefbeslag (wel stiftijzers voor mij Bloos )

won zeer regelmatig wat en hij kreeg de beker ik hield het lintje
(zeker met de 1e prijzen had ik het daar emotioneel gezien wel moeilijk mee maar die gewoonte kwam wel bij mezelf vandaan
omdat het toch zijn paardje was,..)

wat belachelijk zeg dat jij je beker moest afgeven!!!
jij heb het toch gewonnen.. als hij zonodig een beker wil moet hij zelf maar wedstrijden rijden!
echt niet te geloven
1 ding wat ik nooit zal doen zijn mijn prijzen afgeven want ik heb ervoor gereden en het is dan mijn prestatie
sorry moest er ff uit Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:06

de 1e paar keer won ik 4e en 5e prijzen en gaf de toen medailion
UIT ME ZELF aan de eigenaar vd pony (een oudere man trouwens die zelf nog nooit paardgereden had , het was hun grasmaaier Haha! )
maar t jaar daarna en daarna won ik iedere keer 1e en 2e of helemaal niks ,en vooral met "belangrijke"wedstrijdjes als ik 1e werd had ik het soms wel moeilijk om die beker af te staan

Maar ik deed dit dus uit mij zelf , uit bedank zeg maar dat hij zoveel voor mij deed (de ijzers betalen met stiften voor mij er onder laten zetten , hindernissen voor mij bouwen , hij had ook een mooi zadeltje geregeld (ik had zelf een mooi hoofdstelletje bandages en dekje bij elkaar gespaard)

dat zag je vroeger wel vaker dat bijrijders alles deden voor hun pony (de verzorging ed voor normaal achten dus ook het mesten) en gewoon blij waren dat ze uberhaubt mochten bijrijden of rijden (al dan niet betaald)

tegenwoordig komen meiden die amper weten hoe een paard eruit ziet vragen of ze mogen rijden/bijrijden willen alles en dat moet de eigenaar nog maar ff betalen ook , je geeft ze les ze willen dat je een trailer aanschaft zodat zij ergens heen kunnen en verdommen het dan vaak ook nog om netjes het tuig bij te houden laat staan paard en tuig netjes te poetsen of te mesten , ff voeren is geloof ik het maximum wat er uit komt

(uitzonderingen daargelaten Haha! )

denk dat je als bijrijder al erg blij mag zijn dat je wedstrijden MAG rijden Knipoog

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:07

Ik rijd geen KNHS maar wel WRAN (ben ene western ruiter.

Startkaart/ inenting/ paspoort/ chip/ inschrijfgeld/ witte shabrak/ lidmaatschap rijvereniging enz......
startkaart betaal ik net als het inschrijfgeld en lidmaatschap en evt de wedstrijd outfit van ons bijde.

de eigenaar heeft geen eigen trailer maar ik leen die van een kennis.

Hoe zit dat ivm. de verzekering als er iets gebeurd met ruiter/pony/trailer enz.??
de trailer is bij ins meeverzekerd pony staat niet in de verzekring omdat de eigenaar dit het niet waard vind gewoonweg omdat hun haar zelf niet rijden.
alle prijzen zijn voor mij, hun zeggen tegen mij altijd jij hebt er voor gerden dus wat je wint mag je houden.
[/quote]

ik betaal zelf ook geen leasegeld oid het ebige wat k doe is zorgen dat alle 7 andere paarden ook beweging krijgen en evt af en toe savonds voere en stallen uit mesten

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:43

ik rij zelf geen wedstrijden maar iemand anders wil wel mijn paard gaan starten. Ik vind t leuk als iemand m wil starten maar ben zelf geen wedstrijdruiter. Ik koop de spullen voor mijn paard en heb zelf een trailer die ze mag gebruiken, startgelden enz. zijn voor degene die wil starten en de prijs is uiteraard ook voor haar. De rozet hangt bij de stal maar mag van mij ook mee naar huis hoor.

Ik denk dat als een eigenaar een goede ruiter zoekt om zijn paard hogerop te rijden dat het wat anders igt. Meestal betaald de ieganaar dan alles en ook nog eens een bedrag aan de ruiter. Maar start je gewoon met je verzorgpaardje omdat je het leuk vind dan is het voor je eigen kosten vind ik. Haha!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:57

Tarron schreef:
Hallo,

Ik ga binnenkort starten met m'n verzorgpony

Ik betaal de startkaart, inschrijfgeld en lidmaatschap. De rest betalen hun.

Hun hebben geen trailer. Ze lenen er een als het nodig is, en dat is gratis, dus hoef niet te betalen

Pony is verzekerd
Die zijn gewoon voor mij Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:01

Tarron schreef:
Hallo,

Ik ga over een jaartje ongeveer starten met mijn verzorgpony..Ik wil nu nog nix overhaast doen en ik rijd haar pas 4 maanden..Dus wil eerst nog een jaartje trainen

Ik kan gewoon op de manege waar de pony staat starten..En in de buurt is nog een manege waar ik eventueel zou kunnen starten, maar daar kan ik op het paard heen.. De kosten van de startkaart enz zijn gewoon voor mijn eigen rekening..Ik wil starten dus moet ik ook maar zelf voor de kosten opdraaien

Is dus niet nodig..Zie hierboven

Pony is gewoon verzekerd

Die zijn gewoon voor mij..Ik rijd er dan toch wedstrijden mee.. Zou een mooie wezen..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:55

Ik heb het eigenlijk wel mooi. Wij wouden wedstrijden starten met onze verzorgpony's en de eigenaars vonden dat helemaal geweldig. Hun hebben direct een trailer voor ons gekocht, pony's laten enten. De meter komt nog. Ik zit al bij een ponyclub met een andere pony, maar dat word dus de tinker. De rest betaal ik gewoon zelf, startkaart dekje etc.
De prijs hou ik natuurlijk ook zelf, maar het kan zijn dat ik bijv. de rozetten in de stal laat hangen.
Met de pony waarmee ik nu nog bij de ponyclub rij heb ik eens meegedaan aan clubkampioenschappen. Kwam ik thuis met 5 rozetten en 5 bekers. Ik heb in de stal 1 rozet laten hangen en de rest hangt bij mij thuis. Kijk als je nu regelmatig wedstrijden rijd is het neit leuk meer om je rozetten op te hangen, want dan hangt binnen de kortste keren je kamer vol (als je een beetje goed bent dan) maar ik had nog maar 3 rozetten thuis en 2 bekertjes, dus nu is mijn kamer een stuk opgefleurd Lachen

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:18

Ik rij paard voor een man van 79. hij houd heel veel van zijn diertje en is er ook trots op als hij wedstrijden weer zou rijden. Hij vind het zelf ook leuk, maar kan zelf niet meer rijden. Hij zegt altijd: als je iets nodig hebt dan zeg je het maar dan betaal ik dat wel, maar ik wil natuurlijk geen misbruik maken van zijn goedheid. Hij zou het ook betalen als ik op concour zou willen, maar ik moet eerst eens goed springlessen nemen voordat ik dat ga doen, en dan lekker bij het begin moeten beginnen. Ik heb tijd zat Knipoog. Vervoer zal hij ook regelen, maar of hij dan rijd (ik heb gehoord dat het een gevaar op de weg is haha)??? We zullen het zien als het ooit zover komt Haha! Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:59

ik rijd een pony van een privéstal.

De eigenaresse zorgt dat de pony bekapt, geënt en gechipped is.

Lessen en wedstrijdkosten als startkaart, lidmaatschap, coupons, startgeld en vervoer/benzine betaal ik allemaal zelf. Ze hebben een trailer, maar die neemt een ander meisje meestal mee op wedstrijd (kostenloos) Ik ben zelf in het bezit van een nette trailer, en mag er met onze auto zelf mee rijden.
Wil ik ijzers (met propgaten) moet ik dat ook zelf betalen.
Zweetdeken is aanwezig, maar heb zelf 1 met hals gekocht en gebruik mijn zadel hoofstel en chabrak omdat haar eigen zadel niet goed ligt en het hoofdstel een samengeraapt rommeltje is die niet geschikt is voor wedstrijden.

Ik vind het achteraf financieel niet zo fantastisch geregeld. Ik heb alle kosten er aan en de pony stijgt in waarde Bloos Tong uitsteken
Hoop in de toekomst betere regelingen te treffen als ik een ander paard uit ga brengen Bloos Tong uitsteken Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:11

Ik rijd wedstrijden met Duvel.
Ik betaal zelf mijn startkaart, coupons, startgeld, lidmaatschap vereniging etc. Ook heb ik zelf witte dekjes etc voor Duvel. Ik rijd met het zadel van de eigenares van het paard, maar met mijn eigen hoofdstel (omdat ik die mooier vind).
De eigenares heeft het chippen en de paspoortaanvraag betaald en zij betaald ook de entingen (deze krijgt hij niet speciaal voor mijn wedstrijden).
Zweetdekens zijn aanwezig en als ik ergens uit ga starten, gaat de eigenares mee met de trailer (hun trailer, hun auto, hoef geen benzinegeld oid te betalen).

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:24

Ik heb zelf maar twee keer aan iets mee gedaan met een bijrijdpaard.. dit was op een keuring.. bestgaand rijpaard en een pas de deux..
Ik heb zelf al mijn kleding betaald.. had ook mijn eigen hoofdstel en zadel.. De eigenaar betaalde het 'start' geld. De trailer en de auto waren ook van de eigenaar. Dit vond ik ook logisch omdat het een keuring was.
Die dag heb ik het paard ook nog aan de hand voorgebracht. Ik deed dus mee om zijn paard in de kijker te spelen en te laten keuren. Ook voor de lol natuurlijk. Ik kon dus geen winstpunten of wat dan ook krijgen.
Bij wedstrijden vind ik het wel normaal als je zelf betaald voor het startgeld en dergelijke..Als je tenminste voor jezelf wedstrijden rijd.. als je het paard echt hoger op leid zodat het paard meer waard word kan de eigenaar ook wel wat bijdragen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:02

Hmmm. Ik rijd nog geen wedstrijden (ben wel ingeschreven bij de club), maar dit zit eraan te komen. Ik rijd wel in België.

Mijn lidgeld heb ik zelf betaald. Ik moet dus niets meer te betalen bij inschrijven, tenzij ik laat inschrijf of juist laat afmeld. Dat is dan voor mijn rekening.

Les geld delen we (de dochter rijdt ook in de club).

Wit shabrak en ander spul hebben ze allemaal voor de paarden, dus dat hoef ik ook niet te betalen.

Verzekering, als er op wedstrijd iets gebeurd, dan ben ik volgens mij verzekerd via de club, dat zit in het lidgeld.

En de eigenares van Olga heeft zelf een vrachtwagen voor drie paarden, dus ik ga gewoon met hun mee, ik hoef niets te betalen want ze zegt of ik er nu één of twee meeneem, dat maakt ook geen verschil.

Mijn wedstrijdjasje heb ik zelf betaald, de eigenares heeft ze wel in de aanbiedingen gevonden Haha!. Ik leen wel haar witte rijbroek Lachen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:09

Mijn eigenaresse van Hesther betaald als ik er klaar voor ben de helft van de rijverenigings kosten...
De startkaart ga ik zelf betalen...
Witte chabrak word door de stalhouder beschikbaar gesteld...
Entingen etc betaald de eigenaresse ook...
en 1x in de week priveles betaald zij ook ... puur omdat zij graag wil dat ik wedstrijden met haar paard ga rijden... En dat Hesther makkelijker word in de omgang doordat ze ook weer mag werken (wat ze erg graag doet)
En ik mag de auto van mijn ouders gebruiken om de trailer te trekken (die ook beschikbaar wordt gesteld door de stalhouder)
Mocht die auto niet beschikbaar zijn dan is het een mogelijkheid om met de audi van de zoon van de stalhouder de trailer te trekken...

Als er wat gebeurd tsja dat moet nog besproken worden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:59

Ik rijd op de paarden van mijn moeder wedstrijden, daarvan delen we alle gewone kosten; wedstrijdkosten betaal ik volledig zelf, muv diesel en de trailer.

Daarnaast rijd ik een paard van een vriendin, vooral springen en een paar dressuurwedstrijden.

Startkaart / inenting/ paspoort/ chip/ => eigenaar
inschrijfgeld => springen eigenaar, dressuur ruiter
witte shabrak/ lidmaatschap rijvereniging => ruiter (heb ik toch al voor mijn andere paarden)

Moet je hiervoor betalen? => nee

Hoe zit dat ivm. de verzekering als er iets gebeurd met ruiter/pony/trailer enz.?? => geen idee, vraag eens aan je verzekeringsagent

Hoe gaat het met eventueel gewonnen prijzen? => nog niet aan de orde geweest Haha! behalve dan een paar handschoenen en wat strikken en die heb ik gehouden

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:10

hoi hoi

De eigenaar van mijn vroegere verzorgpaard betaalde alles. De lessen (3x per week) de wedstrijden de verzorging en het voer echt alles. Van mij werd wel verwacht dat ik echt serieus met rijden bezig was en minimaal 4 keer in de week rijden was ook een must (tenzij er iets bijzonders was natuurlijk).

Hoop dat je er iets aan hebt.
Groeten Maartje

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:01

als mijn verzorgster wil gaan starten zijn alle kosten voor haar. Kijk Ian is beslagen, gechipt en geent dus dat doe ik allemaal. Het witte dekje is ook van mij plus zadel hoofdstel ect.
Maar startkaart enzo is voor haar rekening, en de prijzen, zou het wel leuk vinden soms een lintje te krijgen maar geldprijzen enzo zijn voor haar

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:27

Ik rijd nu wedstrijden met het paard van een ander en ik betaal in principe alleen de startkaart en het inschrijfgeld (en natuurlijk mijn rijkleren).
De eigenaar rijdt zelf ook wedstrijden, dus het paard is al gechipt en wordt ieder jaar geënt.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:06

Tarron schreef:
Hallo,

Heb ik in het verleden gereden.

Startkaart -
ruiter

inenting/ paspoort/ chip - eigenaar
inschrijfgeld-ruiter
witte shabrak-kan eigenaar of ruiter zijn maakt niet uit.
lidmaatschap rijvereniging-ruiter

Gebruik van de trailer van de eigenaar van de pony.-gratis
Moet je hiervoor betalen-nee

Hoe zit dat ivm. de verzekering als er iets gebeurd met ruiter/pony/trailer enz-eigenaar

Hoe gaat het met eventueel gewonnen prijzen-ruiter

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:51

Curly85 schreef:
als mijn verzorgster wil gaan starten zijn alle kosten voor haar. Kijk Ian is beslagen, gechipt en geent dus dat doe ik allemaal. Het witte dekje is ook van mij plus zadel hoofdstel ect.
Maar startkaart enzo is voor haar rekening, en de prijzen, zou het wel leuk vinden soms een lintje te krijgen maar geldprijzen enzo zijn voor haar

Dat is inderdaad een goede regeling ja. Ik zou zeker ook prijzen aan de eigenaar geven, vooral omdat zijn paardje alles voor hem is, en dan kan hij trots zijn. vanwege zijn leeftijd kan hij zelf niet meer rijden (79) Haha!