Buitenrijden, tips ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Buitenrijden, tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:45

Hoi,

Een vriendin heeft een pony waar ze binnekort dus ook mee gaat buitenrijden.
Maar ze wil graag tips wat je vooral WEL en vooral NIET moet doen.
En misschien dingen zoals iemand ernaast ofzo ?

Alvast bedankt ! Ik zal er ook veel aan hebben Pling

Mvg Danielle

sandr0

Re: Buitenrijden, tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:00

tips? tja het ligt nogal aan de pony en aan de rijkunst van de ruiter. Is je paard verkeersmak of is t een gekke huis. Kan je redelijk rijden en heb je een brave pony dan zou je om e;lkaar buiten ook wat beter te leren kennen eerst samen met iemand naar buiten kubnnen gaan. leer je paard goed stil te staan bij kruisingen,stoplichten e.d. verder lekker genieten en verantwoord rijden. succes!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:03

Hmm..
Wanneer je terugkomt niet meteen eten geven..
Meestal krijgen ze dit na n tijdje wel door en dan racen ze de volgende keer zo snel mogelijk naar huis op t laatste gedeelte..
Ofja, dat was bij mij het geval Knipoog..
Enne verder, tja..iemand ernaast is altijd wel handig ja..of een rustig ervaren paard mee laten gaan..
Verderrr..wat ik altijd doe..is voor een (drukke)weg stil laten staan.. (ook al komt er niks aan). Dan leren ze dat vanzelf wel een beetje enzo..
& verder heb ik geen tips meer Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:08

De eerste keer naar buiten gewoon een rustig ritje van maken, niet laten merken dat hij wel ff z'n beentjes mag strekken. Laat hem gewoon goed rondkijken en aan nieuwe dingen wennen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:33

Pfff....
Ander hoofdstel, ander zadel, allemaal extra frutsels, ander voer. Mits je natuurlijk wil verongelukken.

Als je een leuke rit wilt maken moet je gewoon normaal doen. Waarom zou die pony uit zijn panty gaan als jij hem het gevoel geeft dat het allemaal goed is. Als je allemaal raare fratsen uit gaat halen weet ik heel zeker dat die pony ook raar gaat doen.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:40

ik weet niet of je de omgeving een beetje kent maar misschien een rustige route uitspippe. niet gelijk door allemaal kronkelweggetjes en rimboes heen.
voordat je weggaat ff kijken of je alles hebt, telefoon (WEL UIT!!!) voor het geval dat, misschien nog wat anders.
iemand mee op de fiest of anders gewoon lopend ernaast.

suc6 verder!!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:33

eerts met iemand same naar buiten die al ervaaring heeft met buitenrijden en het paard van die kan het beste al verkeersmak,en rustig zijn. gewoon een rustig ritje make en niet op de trug weg nooit gaan galoperen alleen op de heen weg. eerste paar keer als je naar buiten gaat heel rustig rijden zoals jij wilt en niet gaan crosse of zo. dan denkt je paard dat het altijd mag.

veel sucses veder

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:08

Cap op je kop! telefoon voor als er iets gebeurt is en je eventueel kan bellen. Een teugelsstop(zorgt ervoor dat als je valt het paard niet in de teugel kan stappen) Hoevenkrabber?
Maar nog beter: neem iemand mee zodat je niet alleen bent!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:12

gewoon relaxed op stap gaan, het liefst met een ouder en mak paard, die voorop loopt en het "voordoet"

ga niet gelijk tussen de vrachtwagens door rijden, maar een rustig weggetje, en steeds opbouwen.
desnoods rijd je eerst een half uurtje in een bak, zodat hij niet op zn frists is als je wegrijd!
succes, doe een cap op, en voorzichtig doen!