wie kan me helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yellow20

wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:16

hey bokkers

ik heb een vraagje
wij zijn vanplan een grote pony aan te schaffen maar pony's en paarden zijn kudde dieren nu kunnen wij er geen 2 aanschaffen vanwege de kosten 1 is al duur genoeg Tong uitsteken
nou vraag ik me af kan een pony ook met een geit staan ofzo? of hebben jullie een beter idee?
oh ja ik maak dan wel af en toe een bosrit samen met een ander paard erbij hoor
dus het is niet zo dat de pony nooit van ze leven een ander paard zal zien

lailapri

Re: wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:36

je kunt ook een bejaarde pony of shetlander of een pensionpony erbij zetten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:40

Het is wel beter als je paard er een soortgenootje bij heeft. Waar komt je paard te staan? Op een pensionstal of houd je hem bij huis?
Een shetlander is tegenwoordig niet meer zo duur qua aanschaf, dus dat kan je ook nog overwegen (als je twee paarden kunt onderhouden, een shet is niet duur maar kost ook geld. Maar dat geldt ook als je er een ezel of geitje (ik noem maar wat) bij koopt).

Mijn voorkeur zou toch uitgaan naar een soortgenoot.

Edit: wat lailapri zegt is ook een idee. Pensionstalling aanbieden voor 1 of 2 paarden (naar gelang de ruimte die je hebt)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:03

vaak zoeken ze ook gezelscap bij een stalkat. maar het is natuurlijk gezelliger voior het paard als ie een soortgenootje heeft maar een geit of iets dergelijks gaat vaak ook heel goed.

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:15

Een geit kan wel, houd er rekening mee dat hij de staart en manen kan aanvreten. Vork

Het beste is altijd een soortgenootje natuurlijk.

Patricia

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:17

Een soortgenoot is idd. beter. Shetjes zie je soms voor onder de 100 euro, en die zijn ook niet duur in onderhoud. Of anders idd. een pensionpaard zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:17

Firepatty schreef:
Een geit kan wel, houd er rekening mee dat hij de staart en manen kan aanvreten. Vork

ja dit kwam ook meteen bij mij op.. Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:03

Een geit ofzo kan wel, je ziet het hier in de buurt vaak. Een paard en een geit of schaap of koe samen, dat gaat ook heel vaak wel goed hoor.
Maar zo als ze al zeggen, een shetje hoeft echt niet duur te zijn Lachen dus ja kan het overwegen om er een shetje bij te nemen.