Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xxappiexx schreef:Met een groen paard moet je gewoon les nemen, je kunt niet via een boek en via een forum wat dingen leren, we kunnen hier namelijk niet zien hoe het nu gaat en waar de problemen zitten.
Waarom neem je een groen paard als je geen les kunt nemen en zelf niet weet hoe je hem het beste op kan leiden?
Amethyst schreef:Humm... je leert iemand zo op een forum niet even hoe je een groen paard dressuuroefeningen bijbrengt..
Ik denk dat je toch les moet nemen, want dit valt zo niet uit te leggen over internet
maar misschien dat jullie wat tops kunnen geven over wat en hoe..... want ik kán geen les nemen.. in ieder geval niet tot de zomer!! xxappiexx schreef:Met een groen paard moet je gewoon les nemen, je kunt niet via een boek en via een forum wat dingen leren, we kunnen hier namelijk niet zien hoe het nu gaat en waar de problemen zitten.
Waarom neem je een groen paard als je geen les kunt nemen en zelf niet weet hoe je hem het beste op kan leiden?
Banja schreef:ja dat snap ik ookmaar misschien dat jullie wat tops kunnen geven over wat en hoe..... want ik kán geen les nemen.. in ieder geval niet tot de zomer!!
Banja schreef:Ik zal even uitleggen waarom ik nou geen les kan nemen:
We hebben dus nu een paard, en de enige vereniging die op loopafstand vanaf ons zit is de ponyclub, en daar mogen we dus niet met ons paard naartoe. De rijvereniging is verplaatst naar een andere manege, waardoor hij vanaf de plek ( waar we wel lopend naar toe konden) is verplaatst naar een plaats waar we niet heen kunnen stappen. We hebben geen trailer, en we kunnen ook niet met een trailer rijden. Nou was het in de zomer MISSCHIEN mogelijk om iemand die dan weer bij de ponyclub les gaf, ons priveles zou geven, thuis. Maar omdat ik niet zeker weet of hij dat nog wil, en daar nog tijd voor heeft, is de kans er ook nog dat we helemaal geen les kunnen krijgen. Dan moeten we een andere oplossing zien te bedenken, om toch even iemand naar ons te laten kijken en tips te geven, omdat je zelf altijd een behoorlijk subjectief beeld hept van hoe je rijd, vind ik het fijn om iemand te hebben die daar los van staat en kan zeggen wat je kan verbeteren. Maar dat weet ik dus nog niet. Nou hoopte ik dat iemand ons tips kon geven over hoe we het goed kunnen aanleren, of oefenen, zodat ik niet zelf zonder ervaring aan de gang ga, en de kans bestaat dat het fout gaat. Dus als jullie een oplossing weten.. graag !
maar ik wist ook niet of zoiets makkelijk aan te leren is... Weten jullie dan misschien goede informatie boeken..??Banja schreef:ja ik snap dat ook welmaar ik wist ook niet of zoiets makkelijk aan te leren is... Weten jullie dan misschien goede informatie boeken..??
Ik zal ns op zoek gaan naar iemand uit de buurt die dat kan!