rijlaarzen rits aan de voorkant.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyhorses

rijlaarzen rits aan de voorkant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:24

ik zat er aan te denken om laarzen met rits aan de voorkant te kopen zijn wel duur maar jah maar ik heb nu een laars met rits aan de achterkant ook heel goed maar ik vind dit niet echt een mooie laars ik heb deze gekocht omdat dit handiger was maar deze zijn bij de enkels erg dun kijk maar

Afbeelding en nu is mijn vraag hebben jullie foto's van de laarzen met rits aan de voorkant want ik wil weten of deze ook zo dun is bij de enkels
had al gekeken bij rijlaarzen.nl en bij horse at work maar daar kan ik het niet goed zien iemand foto's??? waar je het goed kunt zien? reageer dan. a.u.b Haha!

lvanbattum

Re: rijlaarzen rits aan de voorkant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:00

Je kan ook een paar rijlaarzen zonder rits kopen en deze vervolgens bij een "goede" schoenmaker op laten rekken.

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:11

Bij meerdere merken kan je in een gewone rechte dressuurlaars een rits laten zetten aan de binnen voorkant, moet wel een laars van rundleer of kalfsleer zijn, bij gecoate laarzen wil dit niet.
Van het merk rectiligne heb je een model waarin een rits aan de binnen voorkant zit, en iets smaller is bij de enkel. Niet zo smal dat het helemaal aansluit aan je enkels

Jibster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:22

Als het niet nodig is, zou ik geen laarzen met rits kopen. Kan altijd kapot gaan. Als de rits voorzit zit er minder druk op dus minder snel kapot. Het beste kan je de laarzen op maat laten maken kan ook bij petrie die je nu hebt. Kan je ze krijgen zoals je ze hebben wil. Het is juist wel mooi als ze bij je enkels goed aansluiten.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:27

de petrie polo is het nieuwste model geloof ik en die heeft de rits aan de voorkant zitten(advertentie is met anky geloof ik)

maar die zullen vrij prijzig zijn Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:52

www.petri.nl

zoek daar eens naar het model polo.

verder zou ik als ik jou was me goed laten informeren bij een goede ruitersportzaak, waar ze een aantal merken hebben, niet zoiets als divoza ofzo. leg je probleem eens voor en hoor eens aan wat zei jou er over te zeggen hebben. ze zullen je been opmeten en kijken of je bij de standaard maten in de buurt komt. zo niet dan kunnen zei je een vrijblijvend advies geven.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:57

in de cap van deze maand staat er een interview met jan Bemelmans, daar staat een foto bij van z'n laarzen met rits aan de voorkant

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:41

ik heb ook ritsen in mijn laarzen zetten...
(noodgedwongen, omdat mijn been niet helemaal ok is ( of een zenuw die beklemd is of trombose)..
Ik had net nieuwe derbi's en heb ze naar JK Dressage in rotterdam gestuurd ( zij verkoopt ook laarzen met rits voor), en het is super mooi
geworden..

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:07

Jibster schreef:
Als het niet nodig is, zou ik geen laarzen met rits kopen. Kan altijd kapot gaan. Als de rits voorzit zit er minder druk op dus minder snel kapot. Het beste kan je de laarzen op maat laten maken kan ook bij petrie die je nu hebt. Kan je ze krijgen zoals je ze hebben wil. Het is juist wel mooi als ze bij je enkels goed aansluiten.

ik heb het wel nodig heb wat met mijn enkel waardoor ik niet goed in een standaard laars kan komen erug lastig Huilen Huilen

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 15:26

maar mijn vraag was geloof ik ook hebben jullie foto's....van jullie laars en hebben jullie de rits er dan er in laten zetten of zo gekocht bij ruitersport zaak e.d?

want ik zat er nu zo aan te denken standaard laars en dan een rits er in laten zetten door schoen maker (lekker lastig ben ik wel jah hahah Clown )

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 15:27

jah hoorde iemand 700 euro....dus nu denk ik maar standaard laars en dan door schoenmaker rits er in laten zetten

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:45

[quote="lovelyhorses"]maar mijn vraag was geloof ik ook hebben jullie foto's....van jullie laars en hebben jullie de rits er dan er in laten zetten of zo gekocht bij ruitersport zaak e.d?

helemaal niemand? hmmz wel jammer maar ik blijf het gewoon vragen Clown Clown Clown Clown Clown

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 07:46

nou nou heeft niemand een fotootje voor mij

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:42

Ik heb er ook met rits, heb gewoon de Petrie Elite gekocht en door de schoenmaker er een rits in laten zette.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:06

Laarzen die smaller bij de enkel zijn, hebben vaak de rits aan de achterzijde nodig omdat je anders niet kun instappen.

Je kunt een rits aan de binnenvoorkant laten zetten. Die zie je niet als je te paard zit. Petrie heeft een een pololaars in rundleer waarbij de rits in het midden aan de voorzijde zit. Je kunt bij mij op de site kijken wat de prijs voor de laars is.

Voor het inzetten van ritsen moet je ongeveer tussen de € 80,= en € 115,= rekenen. Korte rits, lange rits enz.

Laat je gewoon in een goede ruitersportzaak voorlichten en opmeten.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:08

ik heb in 2 paar rijlaarzen ritsen laten zetten bij 2 verschillende schoenmakers en heb bij beide 50 euro betaald

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:03

stalleke schreef:
ik heb in 2 paar rijlaarzen ritsen laten zetten bij 2 verschillende schoenmakers en heb bij beide 50 euro betaald

heb je foto van je rij laarzen??

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:28

Bij mij koste het inzetten aan de binnenvoorzijde 60 euro, incl mooi leren flapje met koperen drukker..
ik zal z.s.m een foto maken

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:20

gelukkig iemand met foto Haha! binnekort dan pfuw Pling

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:11

Helaas, ook ik heb geen foto voor je Clown .

Ik heb laarzen van Königs, met rits aan de voorkant.
Omdat ik een hoge wreef heb, kom ik helaas niet in laarzen zonder rits. Ook is mijn ene kuit wat dikker dan de andere. De laarzen zijn op maat gemaakt en met de rits aan de voorkant, heb ik ook geen problemen met aan- en uittrekken Lachen .

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:32

nameless schreef:
Bij mij koste het inzetten aan de binnenvoorzijde 60 euro, incl mooi leren flapje met koperen drukker..
ik zal z.s.m een foto maken

OK Ik wacht geduldig op je foto Bloos maar stuur ook nog wel even een persoonlijk bericht. Knipoog

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:44

van de week komt liSSy foto's maken ik zal de laarzen dan aan doen voor duidelijke foto Haha!

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:42

ok is helemaal goed