Schoonmaken hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekes

Schoonmaken hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:22

Ik heb een hoofdstel gekregen dat nogal vies is. Het leer is lekker soepel maar niet meer zwart, eerder vies, dof zwart/donkerbruin. De neus- en frontriem zijn wit onderlegd, althans, nu dus bruin. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer mooi schoon krijg. Ik wilde zelf al aan de slag gaan met zadelzeep, vet en schoenpoets. Nog andere suggesties om het weer mooi schoon, en vooral glimmend te krijgen?

Larish

Re: Schoonmaken hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:46

Als het steentjes op de frontriem of neusriem heeft kun je het met staalpoets schrobben, dit heb ik gedaan. En het blinkt geweldig! Roest gaat er ook grotendeels mee af. Doet dit wel voor je gaat invetten omdat dit spul niet echt goed is voor leer naar mijn idee. Verder zou ik niet weten hoe je het goed schoon kunt krijgen, maar heel veel succes!! Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:05

eerst goed schhonmaken met zadelzeep ,goed afspoelen en afdrogen, dan met gekleurd zwart vet je hoofdstel insmeren en goed uitpoetsen. dit werkt m,eestal goed. er bestaat ook leerverf waarmee j m ook weer zwart kan maken maar ik denk dat de eerste mogelijkheid goed zal werken voor je

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 15:33

Alvast heel erg bedankt voor de tips. Zijn er nog tips om het wit onder de neusriem weer wit te krijgen??????

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:45

Ja het zwart weer zwart maken met leerverf dat je normaal voor schoenen gebruikt ofzo.. En het wit weer wit krijgen kan je proberen gewone kuisproducten of afwasmiddel (doe ik altijd).

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:46

WeslyMaksy schreef:
Alvast heel erg bedankt voor de tips. Zijn er nog tips om het wit onder de neusriem weer wit te krijgen??????

Dat zal je gewoon met zadelzeep weer wit moeten krijgen, ik hoop dat het lukt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:03

flink borstelen moet lukken ook al duurt het even Clown

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 16:11

Het is niet zo dat er haren in de neusriem zitten hij is gewoon smerig. Ik denk dat ik foto's ga maken van hoe het eerst was en hoe het erna geworden is. Knipoog