ervaringen rijden in dijkgatsbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

ervaringen rijden in dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 10:03

Hoe kun je er rijden met je paard ?
Hoe is de parkeergelegenheid ? ivm paardladen en zadelen.
Kun je hier ook gewoon de zomer heen zonder vast te zitten aan tijden etc ?
Hoe zit het met honden meenemen ?
Ik zit te zoeken naar een alternatief dan schoorl omdat dat zomers een crime is om te komen.

Wie heeft ervaringen met het buitenrijden hier ??

Alvast bedankt Clown

fancylover

Re: ervaringen rijden in dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:38

MirandaB schreef:
Hoe kun je er rijden met je paard ?
Hoe is de parkeergelegenheid ? ivm paardladen en zadelen.
Kun je hier ook gewoon de zomer heen zonder vast te zitten aan tijden etc ?
Hoe zit het met honden meenemen ?
Ik zit te zoeken naar een alternatief dan schoorl omdat dat zomers een crime is om te komen.

Wie heeft ervaringen met het buitenrijden hier ??

Alvast bedankt Clown

ik rij daar zelf ook wel eens Ja
de parkeergelegenheid is daar gewoon goed Ja je kunt je trailer er neer zetten en dan heb je nog genoeg ruimte om te laden en te zadelen.
er zijn geen speciale tijden dat je er mag rijden
hond meenemen weet ik eigenlijk niet! maar als je hond gewoon goed luisterd en niet achter andere paarden ofzo aanzit kan dat best volgens mij Ja

het rondje over het ruiterpad is niet zo heel groot.. je mag niet van de ruiterpaden af maar dat doe ik zelf wel }>
wat wel leuk is vind ik dat er hindernissen staan waar je lekker over heen kan springen Haha! en natuurlijk de waterbak

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:05

Dijkgats bos is niet zo heel groot.

Waarom kom je niet eens naar Bergen?
Je kunt eventueel parkeren bij Jos Peperkamp, dat is tegenover mijn stal.
Je moet dan nog wel een stukje langs de weg voordat je in de brede berm komt die naar het bos gaat.

En als je eenmaal in het bos bent kun je uren rijden.

Parkeren zou eventueel ook bij Berdos kunnen, dat is dichterbij het bos.

Andere mogenlijkheid is Egmond.
Parkeren bij de Heiloer ponyclub en je kan dan via het ruiterpad langs de zeeweg naar het duin rijden. Je hoeft maar 1x een weg over te steken en dan ben je er al bijna.
Hier kun je ook schitterend rijden.(alleen wel een duinkaart nodig)

Ik heb helaas even gen paarden tot mijn beschikking anders had ik je wel een rondleiding gegeven. Haha!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 15:53

Hoe groot is niet zo groot ??
Hoelang kun je je er zon beetje vermaken ?

En Cowgirl..
Hoelang zit je zonder paarden anders hou ik me zeker aanbevolen voor die rondleiding Knipoog
Bij Peperkamp worden daar vaker trailers neergezet dan ?

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:00

MirandaB schreef:
Hoe groot is niet zo groot ??
Hoelang kun je je er zon beetje vermaken ?

En Cowgirl..
Hoelang zit je zonder paarden anders hou ik me zeker aanbevolen voor die rondleiding Knipoog
Bij Peperkamp worden daar vaker trailers neergezet dan ?

een half uurtje tot uurtje heb je et rondje gedaan Ja meestal doen wij eerst dat rondje rustig aan, stap en beetje draf. dan volgen we meestal niet de hele route dus we gaan afentoe van het ruiterpad af. daarna doen we een rondje snel, bijna alles in galop en we nemen wat hindernisjes mee en dan doen we nog een klein rondje uitstappen (niet op het ruiterpad) en dan zijn we toch al dik 2 uurtjes bezig Ja
dus niet zo groot maar je kunt er wel lekker rijden hoor!

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:32

Het dijkgatsbos is idd klein om te rijden, je kan er wel goed parkeren en je paard zadelen.
Ben je al eens bij Hargen geweest, daar is een hele grote parkeerplaats waarvan je kan kiezen om het bos, de duin of het strand op te gaan. Er staan bordjes die steeds weer terug wijzen naar hargen en mocht je die missen en te ver rijden kom je in camperduin uit, daar stopt het strand en kan je weer 1 opgang terug rijden. (verdwalen zal je er dus niet)

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:25

Ik vind het Dijkgatsbos altijd heerlijk om te rijden. Nee, het is niet groot, maar wel lekker rustig en het is voor mij dichterbij dan de duinen of het strand.
Met de honden kan je er prima rijden. Wij hebben er altijd 2 mee die gewoon heerlijk los lopen, die genieten Knipoog !

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:57

meisje333 ik ken schoorl/hargen erg goed.. maar heb geen zin om er bijna een uur over te doen om er te komen.. en terug....
Zomers mag je er niets... dus vandaar dit alternatief..
Knipoog Ik wil er makkelijk heen kunnen.. zonder uren file..

Dank je appie.. Je hebt me toch wel nieuwsgierig gemaakt.. Het hoeft van mijn geen uren buitenrit te zijn.. maar wel er even lekker tussenuit.. Even iets anders dan dressuren en wedstrijden. Clown

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:46

's Zomers zijn er volgens mij wel evenementen in het Dijkgatsbos, fietscross, zomerkampen e.d. Of je daar last van hebt met rijden weet ik niet, het ruiterpad loopt alleen langs de hindernissen en wijkt daar niet vanaf. Het is 1 rondje dat je rijden kan, voor een keer wel leuk, maar niet voor iedere week volgens mij. Verder is het volgens mij ook "dicht" tussen de oefencross en de officiële cross, maar dat kan veranderd zijn.
Ikzelf zou denk ik toch eerder kiezen voor Schoorl, Bergen of Egmond, maar dat kan ook wel zijn omdat Lou helemaal waus wordt bij het zien van die hindernissen Haha! !

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:55

Jet schreef:
's Zomers zijn er volgens mij wel evenementen in het Dijkgatsbos, fietscross, zomerkampen e.d. Of je daar last van hebt met rijden weet ik niet, het ruiterpad loopt alleen langs de hindernissen en wijkt daar niet vanaf. Het is 1 rondje dat je rijden kan, voor een keer wel leuk, maar niet voor iedere week volgens mij. Verder is het volgens mij ook "dicht" tussen de oefencross en de officiële cross, maar dat kan veranderd zijn.
Ikzelf zou denk ik toch eerder kiezen voor Schoorl, Bergen of Egmond, maar dat kan ook wel zijn omdat Lou helemaal waus wordt bij het zien van die hindernissen Haha! !

ja klopt je heb wel wat evenementen! bij de cross kun je er idd niet rijden want dan is alles afgesloten. een fietscross weet ik eigenlijk niet of je die daa rhebt (k heb er nog nooit last van gehad) en de kindervakantiespelen heb je daar idd! als je echt rustig wil rijden en hindernisjes springen kun je beter niet in die weken gaan want de kinderen zitten overal, dus ook op het ruiterpad en natuurlijk bij de leukste hindernissen en de waterbak! maar gelukkig is dit maar een paar weken (3 of 4 geloof ik) dus Ach gut

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:08

Met ponykamp gaan wij altijd in de zomer naar het dijkgatsbos...
Wij rijden er dan altijd 3 uur. Het is wel klein, maar wel leuk! Ook zijn er leuke hindernissen en greppeltjes om overheen te springen. In de zomer zijn er nog wel eens van die kampen enzo, maar je kan er wel gewoon dan rijden. Je kan er uitstekend laden!

goldyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:05

@ meisje333, waar is dat precies in hargen? wil er nl ook gaan rijden, maar kan het niet egt op internet vinden.
TS, dijkgatbos is klein, maar wel leuk met allemaal hinernissen en waterbak.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:45

Genoeg ruimte voor je auto en trailer, en ook om te kunnen opzadelen.
Tja het dijkgatbos is niet super groot maar wel heerlijk om te rijden (maar ook om zelf te wandelen).

Officieel mogen honden niet los in het dijkgatbos en er rijdt ook regelmatig een boswachter rond. Ik heb al van mening honden bezitter gehoord dat ze er een bekeuring voor hebben gekregen. Maar ik kom er zelf ook al jaren met de honden, maar heb nog nooit een bekeuring gehad.

Wel moet je goed controleren op teken want die zitten daar genoeg. En volgens geruchten zijn ze besmet met lyme. De boswachter zelf had dit vorrig jaar opgelopen in het dijkgat.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:44

Wat is het adres van de parkeerplaats van het dijkgatbos?
Wil er graag een keer heen. Maar wil dan wel een tomtom mee voor de parkeerplaats anders verdwaal ik met de trailer hahaha :') :o :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:26

Nummer weet ik niet, maar ligt aan de Noorderkwelweg.

Weet niet vanaf welke kant je komt, anders wil je wel een route beschrijving geven

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:00

Kom vanaf Middelie. Geen idee welke kant ik dan kom. Maar wat de weg vinden betrefd ben ik echt een vrouw :') Maar met die straat kan ik vast wel wat :D
Dankjewel

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:28

Dan kom je via de A7
Neem je afslag Wieringerwerf.
Rotonde 1e afslag rechts.
Aan het einde van de weg Links, dat is al de Noorderdijkweg.
Deze blijven volgen en dan zie je vanzelf aan de linkerzijde het parkeerterrein van het DijkgatBos (valt onder Wieringerwerf, maar ligt richting Den Oever)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:10

kiki1976 schreef:
Dan kom je via de A7
Neem je afslag Wieringerwerf.
Rotonde 1e afslag rechts.
Aan het einde van de weg Links, dat is al de Noorderdijkweg.
Deze blijven volgen en dan zie je vanzelf aan de linkerzijde het parkeerterrein van het DijkgatBos (valt onder Wieringerwerf, maar ligt richting Den Oever)

Oww top! Dankjewel dat moet goed te vinden zijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:43

Graag gedaan hoor!
Enne veel plezier in het dijkgatbos

Vagebond2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:06

Honden mogen mee, maar niet los...
Ik vind het altijd een geweldig bos...