.Er zijn verschillende middeltjes/manieren om hier iets aan te doen:
- Sprays zoals veerust, maar dit spul is niet erg gezond.
- Huismiddeltjes zoals citroensap + citronellaolie+kruidnagelen, maar dit werkt niet erg lang.
- Het voeren van knoflook, een mooie oplossing omdat je dit niet steeds hoeft te sprayen. Maar knoflook schijnt niet erg goed te zijn voor een paard en schijnt in verband gebracht te worden met een bepaalde vorm van bloedarmoede (http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... oeding.htm)
- Een vliegenmasker, dit beschermt echter alleen de ogen. (ja die vliegendekens scheuren, vallen af en zorgen voor erg veel
)Ik ben wel enigszinds geïnspireerd door www.paardnatuurlijk.nl, maar daar kon ik ook niets vinden over vliegen en paarden. In de natuur biedt een modderpoel uitkomst tegen de vliegen, maar die is niet op het land waar mijn paard staat (en nee, het land is niet van mij
).Heeft hier iemand ideeën/suggesties om de vliegenplaag een beetje tegen te gaan?
) wel erg goed schoonmaken eerst trouwens. Dan doe je een beetje van de citronella in die fles (niet erg veel!!) met veel water erbij, dan schudden en klaar is kees. Dit gebruikten ze ook op een ponykamp waar ik geweest ben, dus het zal wel goed zijn.... zelf heb ik er geen problemen mee gehad.....