Effectieve antivliegenmiddelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lvanbattum

Effectieve antivliegenmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 22:57

Nu de zomer er weer aankomt, komen de vliegen en al dat andere bijtende gespuis ook weer tevoorschijn Ziek .
Er zijn verschillende middeltjes/manieren om hier iets aan te doen:

- Sprays zoals veerust, maar dit spul is niet erg gezond.
- Huismiddeltjes zoals citroensap + citronellaolie+kruidnagelen, maar dit werkt niet erg lang.
- Het voeren van knoflook, een mooie oplossing omdat je dit niet steeds hoeft te sprayen. Maar knoflook schijnt niet erg goed te zijn voor een paard en schijnt in verband gebracht te worden met een bepaalde vorm van bloedarmoede (http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... oeding.htm)
- Een vliegenmasker, dit beschermt echter alleen de ogen. (ja die vliegendekens scheuren, vallen af en zorgen voor erg veel Boos! )

Ik ben wel enigszinds geïnspireerd door www.paardnatuurlijk.nl, maar daar kon ik ook niets vinden over vliegen en paarden. In de natuur biedt een modderpoel uitkomst tegen de vliegen, maar die is niet op het land waar mijn paard staat (en nee, het land is niet van mij Huilen ).

Heeft hier iemand ideeën/suggesties om de vliegenplaag een beetje tegen te gaan?

antano

Re: Effectieve antivliegenmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:07

Hi ,
De mensen waar ik mijn paard heb gekocht die hadden een middeltje en dat moest goed helpen tegen de vliegen en dazen zei die vrouw .
Je moet een pot thee trekken en daar in kruidnagels koken en dat af laten koelen en in een spuit buis doen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd ik moets het wel buiten doen zei ze want met die kruidnagels stinkt het het hele huis er naar dus ik doe het maar op een camping pitje .
Ik hoop dat je er wat aan hebt .
Gr Elise

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:19

Sorry kan niet zeggen dat er een effectieve antivliegenmiddel bestaat..... Ze helpen alle een min. of 10 en dan is het over.

Mocht je het ideale middel vinden..... Keep my post Knipoog

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 08:41

Citaat:
Je moet een pot thee trekken en daar in kruidnagels koken en dat af laten koelen en in een spuit buis doen.

Bedankt voor je reactie. Maar dergelijk receptje kende ik dus al en erg effectief is het niet.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:04

Heb je "neodeo" van leovet wel eens geprobeerd? ik zweer bij dat spul. je hebt t in spray, creme en een roller voor bij de ogen. Bij mij is dat tot nu toe het enigste wat heeft geholpen.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 10:45

Bedankt voor de tip! Ja
Ik zal het wel een keer gaan proberen.

Maar werkt dat spul ook 24 uur lang? Het is mssn niet helemaal duidelijk maar ze staat s`zomers 24 uur per dag op het land.
En het is een vliegenmagneet, ze smaakt zeker erg lekker Ach gut

En ik hoop een middel te vinden dat ik haar kan voeren. Vingers aflikken

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:52

die van mij is helaas ook een vliegenmagneet, als ze t weiland in gaat smeer ik dr onder en dat blijft volgens mij wel de hele dag werken. Maar zeker weten doek t niet, heb ik nooit over nagedacht of opgemerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:59

Ik denk dat knoflook wel goed is maar dat je wel moet oppassen met de hoeveelheid..Wat je ook zou kunnen doen is de etherische knoflookolie en dan om de dag 1 druppel geven op een boterham ofzo. Schijnt heel goed te helpen!

Vorig jaar had ik real relief maar merkte niet echt verschil. Er wat toch spul dat bruin en kleverig was maar heel goed scheen te helpen??

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:10

Wat ik voor Amethyst altijd gebruikte in de zomer, was een vliegendeken en ik deed altijd knoflookdruppels door haar voer. Dat werkte waarschijnlijk best goed, want ze zat nooit onder de vliegen.

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:08

veerust is tot nu toe het enige wat echt goed helpt.

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:12

wat ook altijd werkt is zelf een middeltje maken van
1/3 water
1/3 azijn
1/3 detol

het kan geen kwaad als je ze elke avond insmeert met dit (en het werkt zeer goed tegen vliegen en dazen) maar nooit doen in de middag als de zon er vlak opzit want dan kunnen ze brandwondjes krijgen!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:33

Heey,

Ik maak mijn vliegenspul zelf. Bij het kruidvat koop ik voor 0,80 euro een klein flesje citronella. Dan zo'n schoonmaakspuitfles (snap je? Verward ) wel erg goed schoonmaken eerst trouwens. Dan doe je een beetje van de citronella in die fles (niet erg veel!!) met veel water erbij, dan schudden en klaar is kees. Dit gebruikten ze ook op een ponykamp waar ik geweest ben, dus het zal wel goed zijn.... zelf heb ik er geen problemen mee gehad.....

xx Sanne

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:41

Irisss schreef:
Heey,

Ik maak mijn vliegenspul zelf. Bij het kruidvat koop ik voor 0,80 euro een klein flesje citronella. Dan zo'n schoonmaakspuitfles (snap je? Verward ) wel erg goed schoonmaken eerst trouwens. Dan doe je een beetje van de citronella in die fles (niet erg veel!!) met veel water erbij, dan schudden en klaar is kees. Dit gebruikten ze ook op een ponykamp waar ik geweest ben, dus het zal wel goed zijn.... zelf heb ik er geen problemen mee gehad.....

xx Sanne

Dit heeft bij Olympia dus nooit geholpen.. Ik moest Olympia tijdens een buitenrit altijd met een vliegendeken rijden en we spoten en of ander spul op haar buik en benen.. (Antidex ofzo iets..Was peperduur..) en dat hielp redelijk tot goed..Maar dat mocht ook wel voor die prijs

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:00

Ik ga jullie tips in elk geval proberen.
Bedankt allemaal Rock-on, dudes!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:45

Het mengsel met dettol zou ik niet gebruiken als je paard wat gevoelig is. Kans is dan echt dat hij binnen een paar dagen helemaal onder de bulten zit (ook als de zon niet schijnt)....

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:18

ik doe altijd een soort combi van een aantal hierboven genoemde middeltjes:

1 liter azijn
scheutje dettol
1 flesje citronel olie

als je dettol genoeg verdund krijg je geen overgevoeligheidsreacties (tenzij je paard heeeeel erg overgevoelig is, maar dan heb je dan met bijna alle middelen) 1/3 deel dettol zoals hierboven ergens staat lijkt me ook wel erg veel