distels in kuilvoer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

distels in kuilvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 22:51

had een vraag,bij ons op de stal geef ik mijn paard kuilvoer,maar daar zitten distels in kan dat kwaad?of is da tjuist goed voor een paard,want dat hoorde ik..mijn lijkt het voor een paard zo prikken in de keel enzo,want af en toe hoest ze ook even...wie heeft ook last vna distels in kuilvoer?gr emaartje

santos

Re: distels in kuilvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:47

Ik heb voor deze winter het zogenaamde paarde kuil gevoerd. Voordeel het is niet zo nat en geen stalbenen bij mijn paard. Het nadeel ik moet handschoenen aan bij het geven want mijn handen zitten vol distelstekels erna. Maar onze 2 paarden doen het er best op. Ik zie ze ook niet bekketrekken of zo. Haha!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:10

bij ons in t hooi zitten ze ook wel eens... en als ze vers in t weiland staan, dan zijn ze zo vertrokken... onze geiten vinden ze heeerlijk. M`n paardje neemt de brandnetels wel

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:18

Mijn paard eet de distels en de brandnetels in de wei altijd op, alleen niet zo fijn dat ze de distels en de brandnetels bespuiten, dat krijgt mijn paard dus ook binnen.
Is juist wel goed denk ik dat er distels in het hooi zitten, krijgen ze ook nog wat anders binnen dan alleen gras.