Wat is het paardvriendelijkste bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Wat is het paardvriendelijkste bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 20:36

Toen ik mijn draver kocht een maand geleden kreeg ik een hoofdstel erbij met een dubbelgebroken watertrens,maar is dit bit wel paardvriendelijk?En zo nee wat kan ik dan beter kopen?Hij is zacht in de mond en geen sterk paardje ofzo. groetjes eline

Maroush

Re: Wat is het paardvriendelijkste bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:39

Men schijnt erg positief te zijn over Myler bitten, maar rijd zelf met een KK (ook dubbelgebroken, van aurigan) en die zijn imo ook erg vriendelijk. Heb ook nog een soort dubbel gebroken Happy Mouth bitje, maar ben er nog niet helemaal uit of ik die leuk vind ...
Over het algemeen zijn dubbel gebroken bitjes wel goed vind ik (daar zijn de meningen geloof ik over verdeeld ...), maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot en grof die schakels zijn ...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:42

ik moet zeggen dat ik dubbelgebroken bustrenzen het vriendelijkst vind. ze liggen naar mijn mening erg goed in de mond.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:43

Klopt men zegt dat de Myler bitten erg natuurlijke en vriendelijke bitten zijn. (Maar ze zijn ook duur! Ik heb er een paar gezien en die koste €119,-!!!!) Bij de Agradi een groothandel bij mij in de buurt hebben ze ook africhtingsbitten, voor als je een paard gaat inrijden ik neem aan dat dit ook erg zachte bitten zijn. Zelf rij ik met een dubbelgebroken watertrens.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:10

geen bit is natuurlijk 't vriendelijkste, maar dan ben je miss wel weer onvriendelijk op de neus oid... ligt er denk ik vooral aan hoe je rijd (en wat nodig is voor je paardje)... als je een zachte hand hebt, zit er niet veel verschil tussen lijkt mij...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:23

Ik heb een leren bit. Vind ik heel vriendelijk omdat het zich helemaal aanpast aan de mond omdat het soepel is. En het lijkt mij als ik paard was fijner om een soepel lederen bit te hebben dan een hard stalen ding. Bovendien zit er een riempje aan dat onder de kin moet waardoor het bit heel stil in de mond blijft liggen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:59

Biepje schreef:
ik moet zeggen dat ik dubbelgebroken bustrenzen het vriendelijkst vind. ze liggen naar mijn mening erg goed in de mond.

Ik rijd mijn bijrijdhaf met zo'n bit. Ja

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:01

Idd gewoon een simpel dubbelgebroken (bus) trensje Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:07

Had een dubbelgebroken K&K bit en nu een Myler. Dit ligt zo veel beter in de mond, echt heel goed!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:50

Ik heb zo'n dubbel gebroken bitje geleend. Ik heb er nu pas 2x mee gereden en het bevalt me prima. Mijn paard hangt minder aan mijn handen en vanmorgen in het bos kon ik hem beter bij me houden. Ik wilde dit proberen omdat ik dacht dat het iets zwaarder was als een gewoon bit, maar op de manege zeiden ze juist dat het lichter zou zijn.???