Martingaalstop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Martingaalstop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 20:01

Heb net een nieuw martingaal voor de buitenritjes en daarbij meteen een martingaalstop gekocht, dus dat ding dat zorgt dat de martingaal niet door de halsriem zakt. Maar hij is van super stug rubber en ik heb echt geen idee hoe ik hem om de martingaal moet gaan krijgen. Aan de kant van de lus krijg ik hem er namelijk niet om, en volgens mij krijg ik hem ook nooit over de ringen heen geschoven.
Is hier een trucje voor?

Biepje

Re: Martingaalstop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:46

ik zou hem insmeren met olie,... en dan eerst de ene ring en dan de andere erdoorheen halen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:51

trucje hoe ik het altijd doe.

maak 2 touwtjes vast aan de martingaal. een aan de muur en de ander iemand hard aal laten trekken zodat je het rubber uit ellkaar trekt. dan kan je zelf die ringen er (stuk voor stuk) doorduwen en heb verder schuiven.

Met olie e.d. zou ik het niet doen, daar worden ze erg slap van.

Hoop dat je het begrijpt, succes!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:53

met leervet enzo werkt het wel en gewoon flink douwen, maar let op voor kramp Clown tis echt veel werk

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:02

of dat stomme ding eerst in heet water gooien zodat hij soepel word dan dat gedoe met die touwtjes erdoor (denk er wel om dat hij dan heet is Haha! ) en dan met olie of vet de ringen erdoor!
je moet dus hoe je het ook went of keert altijd met zijn tweeen zijn!
anders lukt het gewoon niet Haha!
daarom heb ik maar een jacht borstvoortuig genomen daar hoeven die krengen niet aan Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:28

Ik kreeg dat ding er ook niet om, alles geprobeert, maar het lukte me niet. Toen heb ik hem maar doorgeknipt, eromheen gedaan en weer aan elkaar geplakt met secondelijn. Dat secondelijm plakt heel erg op dat rubber dus hij is niet meer los te krijgen en het is een stuk makkelijker dan hem over die ringen doen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:34

ik deed het met een beetje rekken duwen en trekken en dat lukte dan uiteindelijk wel.. Bloos

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:48

Ik heb het ook gedaan door hem eerst in warm water te leggen en daarna met 2 touwtjes over de ringen getrokken. Een voordeel... als hij eenmaal zit, hoeft hij er nooit meer af!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:46

toen ik mijn martingaal kocht in de winkel werd die stop er voor mij aangezet. die man deed dat met 2 hoevenkrabbers en zo dat ding uit elkaar trekken en iemand anders deed die ringen dr door! dus als je een sterk iemand heb... Haha!

maar die stop eerst in warmwater leggen werkt volgens mij ook wel want dan is ie niet meer zo stug!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:43

Bedankt voor alle tips, ga het vandaag eens proberen met de hulp van twee sterke mannen Haha!. Had hem al in heet water gegooid, maar echt soepel wordt ie daar niet van.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:58

in warm water leggen helpt ook wel eens

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:47

Ik vind dat ook altijd heel vervelend en nu doe ik gewoon een stuk zwarte tape om mijn martingaal en dan blijft ie ook goed zitten dat is veel makkelijker.

groetjes Suzanne

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:09

knollover schreef:
Ik vind dat ook altijd heel vervelend en nu doe ik gewoon een stuk zwarte tape om mijn martingaal en dan blijft ie ook goed zitten dat is veel makkelijker.

groetjes Suzanne

dan mag je veel zwarte tape nemen Nagelbijten / Gniffelen

jullie geven me goede hoop, ik moet ook een nieuw 'stopje' open omdat Pharaon mijn oud gemolt heeft Nagelbijten / Gniffelen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:44

Resultaat van gisteren: mijn paps werd iets te overmoedig en plots besloot de martingaalstop zeer rekbaar te zijn Clown Zo rekbaar dat hij sprong en er dus geen andere optie was dan secondelijm gebruiken. Als ik vantevoren had geweten dat dat zo goed werkt had ik al die moeite niet gedaan. Ding zit muurvast, terwijl hij nog wel te schuiven is.