Veulen springtraining

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine_81

Veulen springtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:14

Ik ben op zoek naar een artikel wat volgens mij in de hoefslag heeft gestaan over een bedrijf in Frankrijk die veel HA grond heeft en daar een aantal natuurlijke hindernissen (gewoon boomstammen) heeft gemaakt waar de veulens overheen moeten om bijvoorbeeld bij de stal te komen... dit gespring begint al naast de moeder! Het is goed voor de coordinatie training van het veulen en ben benieuwd hoe dit bedrijf in het echt is..

Ik kan het echt niet vinden op internet dus help me met info over dit bedrijf!!!

Mist

Re: Veulen springtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:35

Ik kan me ook zoiets herinneren....alleen dacht ik dat dat in zweden of Noorwegen was ??

anyway, mijn veulen heeft vandaag ook haar springkunsten laten zien.... Ik heb bij de uitgang van de wei 2 schrikdraden, maar heb daar ook een grote balk (4m) onder gehangen zodat ze er niet onderdoor zou kunnen kruipen Haha!

Vanmorgen stonden mijn andere paarden al in de wei toen ik met veullie aankwam, de balk lag in een hoek van 90graden vanaf de weideingang. Veullie ging natuurlijk gelijk racen over 2 weides heen, mijn schim van 23 jaar deed (natuurlijk) mee. maar Badjaraz zag de balk liggen en crostte daar een paar keer met reuzespronge overheen........en dat zijn de momenten waarop je GEEN camera bij hebt Boos!