Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dabo schreef:Of even een bitje lenen van iemand, die passen, en opmeten.
De maten zijn altijd gemeten tussen de bitringen. Dus als een bit 13.5cm is, zijn de ringen niet meegerekend.
Hoe groot is je pony? Ik heb volgens mij van de week hier ergens ook een standaard maten-lijstje gezien.. ik weet niet meer waar precies.
Dacht erin gezien te hebben dat een E-pony een bit van 13.5 had ongeveer. Dat viel me op, want ik heb een E-pony (stokmaat 1.56) en dat klopte dus.
manonnetjoe schreef:Je moet iig je vinger tussen de mond en de ring van het bit kunnen leggen
Citaat:zo heb ik het niet gelerd hoor, bij ongebroken trens/stang juist aan beide kanten 1 cm speling is mij altijd geleerd
Dabo schreef:Ik heb volgens mij van de week hier ergens ook een standaard maten-lijstje gezien.. ik weet niet meer waar precies.
Dacht erin gezien te hebben dat een E-pony een bit van 13.5 had ongeveer. Dat viel me op, want ik heb een E-pony (stokmaat 1.56) en dat klopte dus.
Roxje schreef:Een e-pony heeft ongeveer 11,5 cm, een paard van ongveer 1.70 heeft gemiddeld maat 13,5. Dus dan heeft jouw pony een best grote mond.

gewoon idd de breedte van de mond opmeten met een strotouwtje. En 1cm overhouden idd