Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ulex schreef:Leuk dat je dit item neerzet omdat dit ook mijn situatie is. Ik merk dat ons veulen (hengstje) wel erg de baas wil zijn. Hij vindt het ook niet fijn om aan halster mee te lopen, gaat trekken/stijgeren. Borstelen vindt hij wel goed, dan blijft hij lekker staan. Hebben jullie ook nog tips voor het lopen aan halster en dominant willen zijn?
(Het is trouwens gelukkig een ukkie zodat we hem nog wel aardig makkelijk de baas kunnen zijn)
Sjappie schreef:Vind de keuzemogelijkheden niet echt uitputtend. Ik ga namelijk anders met onze jaarling om. Hij staat lekker buiten waar hij met de hand in wordt gezet. 1 keer in de week wordt ze lekker gepoetst zodat ze ook lekker mak blijft. Is ook een manier.
Nu gaat straks van de zomer naar de opfok, in een koppel, dus dan is het niet mogelijk. Anders hadden we dat ook wel gedaan (beetje contact houden). Ik ga dus ook voor optie 1.
Een veulentje moet je zo lang mogelijk bij zijn mama laten tot die hem vanzelf afspeend. Dan kun je hem lekker in de wei zetten bij andere paarden. Niet alleen bij leeftijdsgenoten want als er oudre en ervaren paarden bij instaan gaan die hem opvoeden, zoals het in het paardenleven hoort. Als hij zich misdraagt dan krijgt hij een beet enzovoort. En dan kun je hem leren aan een halster meelopen borstelen en voetje geven. Zo leert hij alles wel vroeg maar hij blijft toch lekker lang bij zijn maatjes. Zo komt alles wel goed. X mij

Cassidy schreef:@ Ulex: Wat zou je zeggen van een leeftijdgenootje zoeken? Je hoeft hem niet zelf te kopen, eentje in pensionstalling nemen kan ook.