liefde op het eerste gezicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 18:17

heej

wie van jullie heeft wel eens mee gemaakt dat je een pony tegenkwam en je dacht dat is eg mijn pony en dat het eigenlijk meteen wel goed klikte en je eigenlijk meteen verliefd op hem was

groetjes jeltien

theelichtje

Re: liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:55

ikke !
met men andatje..
kwam totaal niet overeen met me pony (chukky), en toen zag ik hem staan... Lovers
ik hoorde dat ik hem mocht inruilen tege Chukky
heb er lang over nagedacht.. maar, ik wilde echt niet meer rijden en was bang geworden van me pony!
heb hem na lang twijfelen ingeruild, en ben nu nog, een jaar later, superverliefd op me paardje Lovers

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:01

Op de zelf gefokte hengst van de eigenaren van de pensionstal waar ik een paar keer per week kom. (al 4 a 5 jaar) Toen ik hem voor het eerst zag. (was hij 2 a 3 dagen oud) En was gelijk verliefd! En nu nog steeds, al is hij niet een van de liefste paarden die ik ken. Hij voelt zich heel erg hengst en hij denkt dat hij de baas is! Hij kan af en toe flink te keer gaan met buiten zetten enz. (steigeren niet meelopen bokken, En dan bedoel ook echt steigeren!) Maar het blijft mijn schatje en mijn grote liefde! Hoe vervelend hij ook is!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:10

mijn pablotje was liefde op het eerste gezicht en gelukkig een beetje wederzijds Bloos mensen hebben me voor gek verklaard dat ik m gekocht had Haha! mijn iets te groot uitgevallen tekkeltje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:11

Met lucky we hebben onze ups en downs en nu zitten we heel erg DOWN.. Maar het is en blijft mijn pony ik heb hem gekocht wist hoe hij was dus mag ook niet klagen..
Ik merk aan Lucky dat hij me enigzins toch wel aardig vindt en hij is al heel erg vooruitgegaan Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:25

Ik Lachen
En hij is nu mijn trotse bezit Lachen Ik heb best wel lang getwijfeld of hij mocht blijven, maar we zijn zo gek met elkaar, dat hij voorlopig lekker in mijn bezit blijft Lachen

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:44

Had ik ook met Orchid...
Kzie haar nog staan *zwijmel* Haha!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:55

ja met een manege pony.

Ging met me ma bij de manege kijken.Stonden 3 haffie;s naast elkaar.En ik had gelijk al een oog op pluto.Me ma vond Donald Duck leuk. Maar ik pluto.Toen ik me 1e les daar volgde had ik er spijt van dat ik iejoor koos inplaats van pluto. Nu komt mijn droom waarschijnlijk uit dat ik hem mag overkopen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:21

ik had dat ook met cheyenne,mijn appaloosa merrie.

ik ging voor een paard kijken en kwam met een pony thuis.

ze kwam de stal uit net 4jaar 1mnd onder het zadel en sòchtends had de hengst erop gezeten,ik zag haar en `boem`die is het!

en dat is nu 8mnd geleden.

Afbeelding

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:25

JA LIEFDE OP HET EERSTE GEZICHT BESTAAT ECHT
twee jaar geleden ging ik kijken voor een tinker, dat was eigenlijk niet echt wat ik wilde, maar op de foto zag zij er erg lief uit,nou toen ik haar zag, ging ik als een blok tegen de vlakte,vreselijk verliefd ben ik op haar geworden, en wat nog het mooiste was , zij zag mij ook wel zitten, dus heb ik haar na de keuring 28-02-2003, ook gelijk mee naar huis genomen, ik was helemaal in de zevende hemel, MAAR niet voor lang, na twee dagen was zij een ijzer verloren, en hierdoor kreupel, dachten wij, (da en ik) was dat maar waar geweest, uiteindelijk, na eerst de vorige eigenaresse gebeld te hebben of zij dat misschien ook eens had meegemaakt, en dat was natuurlijk niet zo, ik heb haar daarna ook nooit meer kunnen bereiken,( telefoon afgesloten, vals adres, en de stalbaas kende haar ook eigenlijk niet) daarna 10, 15, 20 dagen rust, nog geen verbetering, foto's laten maken, in Utrecht, en ja hoor mijn hele wereld storte comleet in, hoefkatrolontsteking 4, en artrose, in zeer enstige mate, ik heb haar geprobeerd nog een goed, en prettig leven, met veel weidegang, voldoende wandelen, en pijnstilling te geven, tot dat het niet meer ging, toen moet de beslissing worden genomen, ik had nog maar 8 maanden van haar kunnen genieten, ze had van mij nog veel langer gewoon lekker in de wei mogen lopen maar dat kon gewoon niet meer, als zij ging liggen, kon ze niet meer opstaan, op 22-10-2003 heb ik haar door de dierenarts laten inslapen. dit is tot nu toe het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen, maar als ik dit allemaal van tevoren had geweten, had ik haar waarschijnlijk even goed gekocht. zo vreselijk verliefd was ik op haar, ER GAAT GEEN DAG VOORBIJ DAT IK HAAR NIET MIS. sorry voor het lange verhaal maar ik moest dit even zeggen, vind je deze liefde ga er voor. ondanks alles heb ik heel veel van haar gekregen, ze was mijn steun en toeverlaat, en ik kan alleen maar hopen dat ik dat ook voor haar was.

Sylvia

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:54

santie schreef:
JA LIEFDE OP HET EERSTE GEZICHT BESTAAT ECHT
twee jaar geleden ging ik kijken voor een tinker, dat was eigenlijk niet echt wat ik wilde, maar op de foto zag zij er erg lief uit,nou toen ik haar zag, ging ik als een blok tegen de vlakte,vreselijk verliefd ben ik op haar geworden, en wat nog het mooiste was , zij zag mij ook wel zitten, dus heb ik haar na de keuring 28-02-2003, ook gelijk mee naar huis genomen, ik was helemaal in de zevende hemel, MAAR niet voor lang, na twee dagen was zij een ijzer verloren, en hierdoor kreupel, dachten wij, (da en ik) was dat maar waar geweest, uiteindelijk, na eerst de vorige eigenaresse gebeld te hebben of zij dat misschien ook eens had meegemaakt, en dat was natuurlijk niet zo, ik heb haar daarna ook nooit meer kunnen bereiken,( telefoon afgesloten, vals adres, en de stalbaas kende haar ook eigenlijk niet) daarna 10, 15, 20 dagen rust, nog geen verbetering, foto's laten maken, in Utrecht, en ja hoor mijn hele wereld storte comleet in, hoefkatrolontsteking 4, en artrose, in zeer enstige mate, ik heb haar geprobeerd nog een goed, en prettig leven, met veel weidegang, voldoende wandelen, en pijnstilling te geven, tot dat het niet meer ging, toen moet de beslissing worden genomen, ik had nog maar 8 maanden van haar kunnen genieten, ze had van mij nog veel langer gewoon lekker in de wei mogen lopen maar dat kon gewoon niet meer, als zij ging liggen, kon ze niet meer opstaan, op 22-10-2003 heb ik haar door de dierenarts laten inslapen. dit is tot nu toe het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen, maar als ik dit allemaal van tevoren had geweten, had ik haar waarschijnlijk even goed gekocht. zo vreselijk verliefd was ik op haar, ER GAAT GEEN DAG VOORBIJ DAT IK HAAR NIET MIS. sorry voor het lange verhaal maar ik moest dit even zeggen, vind je deze liefde ga er voor. ondanks alles heb ik heel veel van haar gekregen, ze was mijn steun en toeverlaat, en ik kan alleen maar hopen dat ik dat ook voor haar was.

Sylvia

Jemig je verhaal raakt me wel hoor, en snap dat je haar nog steeds mist, moet er niet aan denken dat zoiets me gebeurd.
Maar wat moet je ook ontzettend kwaad geweest zijn, dat haar en jou dit bewust is aangedaan.
Toch heeft het zo moeten zijn dat ze bij jou terecht is gekomen, want bij haar vorige eigenaar had ze w.s. niet zo'n liefdevolle laatste tijd gehad, gezien de leugenachtige manier waarop ze haar aan je verkocht hebben.
Probeer dat dus in gedachte te houden, dat jij er moest zijn om in haar laatste maanden een steun en toeverlaat te zijn.
Sorry dit even offtopic

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:00

Ja ook bij mij was het liefde op het eerste gezicht. Zag Amon op marktplaats, kon hem toen nog niet betalen, mijn geld zou pas een paar maanden later vrij komen, maar geen ander paard boeide me meer wat ik zag. Na drie dagen foto staren toch maar stoute schoenen aangetrokken, eigenaresse opgebeld en gaan kijken.
Zucht, toen helemaal verkocht he, gelukkig konden we afspraken maken, en met een aanbetaling wist ik dat Amon twee maanden later de mijne zou zijn. Haha!
Ben nu paar maanden later nog steeds totaly in love, en eigenlijk nog meer, want elke dag zie ik steeds meer kwaliteiten in hem, en begrijp ik hem ook steeds beter.
Zoals je met mensen een klik kunt hebben, kan dat dus ook met dieren, met de 1 wordt het helemaal niks, met de ander is het blindelings elkaar aanvoelen.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:26

Gamier was ook mijn echte grote liefde..... Was al bij 10talen paarden wezen kijken maar had elke keer zoiets van..... leuk paardje....

Tot ik Gamier zag. Ik weet niet wat het was maar had gelijk zoiets van KLICK!

Ik heb een periode gehad waarin ik ben gaan twijfelen. Dit lag niet aan hem maar aan mij (veel dingen in de prive sfeer gebeurt).

Tot dat ik hoorde dat Gamier zwaar artrose zou hebben (thank god diagnose was fout) toen ging de knop weer om. Ik kon geen leven zonder hem voorstellen en ik heb hem weer tot mij hart toegelaten (klinkt zwaar maar zo voel ik het echt!)

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 00:24

nee bij mij is het eigenlijk gegroeid.. ik reed hem in voor de manegeeigenaar zoals ik wel meer paarden inreed, maar met een paar maanden werd dat steeds specialer en toen heeft ie even in de les gelopen en was ik stikjaloers iedere keer als iemand anders erop zat Bloos en toen hij kreupel raakte en dat maar niet overging ging ie naar een handelaar en heb ik ook heel wat traantjes gelaten.. iedereen ging er vanuit dat ie bij de frikandellen zou komen.. toevallig hoorde ik een jaar later dat ie ergens gezond en wel te koop stond bij een handelaar, toen begon het meteen te kriebelen en ja wezen kijken en een week later werd ie thuis bezorgd en weer ben ik hevig verliefd

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 07:54

Ik stond bij weiland te kijken vol met 2 en 3 jarige haflingers.
en Window was de gene met geen manen vol met wondjes van gevechten (hijs zwaar dominant) hij was echt zo'n oorlogslachtoffer en hij was zwaar irritant. Maar ik was helemaal weg van hem Lovers
en nu hebk hem al 6 1/2 jaar hij word dit jaar alweer 10.

Afbeelding

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:08

toen ik voor t eerst naar een pony ging kijken om m eventueel te kopen was k meteen verkocht. Ze werd in t weiland geborsteld en ik zei toen al "wauw dat is een mooi paard" maar ik dacht dat de pony die te koop stond een vos was die erbij in de buurt stond. Dus t was een behoorlijk meevaller toen "de bruine" uit de wei werd gehaald. En tjah... nu is t inmiddels al bijna 3 jaar m´n eigen paard

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:11

ik ook

ik liep stage bij een manege en toen zag ik hem staan en was meteen verlieft op hem. heb ik hem in gerden en na veel gezeur van me ouders heb ik hem gekocht. daar nog een paar maanden met hem gebleven en mee naar huis genomen. toen ik hem thuis had. kon ik hem niet rijden omdat die een built op zijn ruggen graad had gekregen een paar weken later, toen de built weg was ging ik weer rijden. naar een paar weken kwam die built weer trug en ik de DA er bij gehaalt en ik moest een osteopaat bellen, hij bleek helemaal vast te zitten en dat builtje kwam vanuit zijn nieren. een paar weken later na de behandeling had ik een heel ander paardje, die lekker voorwaarst was en een stuk vrolijker was. nu gaat het super met hem en wil hem nooit meer kwijt Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:05

ja met rambo zie onderschrift Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:22

Met Ivanka was het niet echt gelijk liefde op het eerste gezicht, maar ik wist wel dat ik haar MOEST hebben. Er was een klik tussen ons, maar om nou over liefde op het eerste gezicht te spreken...
Die liefde is gegroeid, deze zomer heb ik haar alweer 3 jaar en ik kan haar echt niet meer missen!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:56

Bij mij was het niet echt liefde op het eerste gezicht. Via een advertentie op marktplaats kwam ik bij een een man die iemand zocht om zijn haflingers wat meer aandacht te geven. Dat leek mij wel wat dus ik meteen gemaild en voor de volgende dag afgesproken. Daar aangekomen werd mij alles uitgelegd en mocht ik de paarden wel even binnen zetten en poetsen. Ik werd omvergelopen en meegesleurd, toen zag ik het toch echt even niet zitten.. Toch ben ik ervoor gegaan! Ik kreeg een vaste haf om te rijden, zo'n 3 keer in de week. De eerste weken gingen niet zo goed, ze was mij echt aan het uittesten. Gelukkig is dat nu helemaal over en is het de liefste haf die ik ken. Lachen Elke keer als ik de stal binnenkom, haar lieve onschuldige ogen zie, en als ik merk hoeveel ze ervan geniet als we lekker buiten rijden.. Ja ik ben toch echt wel verliefd op haar geworden. Lovers