welke chaps voor dikke kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

welke chaps voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 16:24

ik heb behoorlijke dikke kuiten.En ben niet al te lang ong,1.60 En ik wil graag chaps.Maar als ik de goede lengte hebt pas het niet om de kuit.En als het op de kuit pas is de lengte wat te land.Volgens mij bestaan er huis wel chaps die niet te lang zijn en goed om de kuiten zitten. Ik weet alleen niet welke. Wie heeft dit probleem ook.En welke chaps hebben jullie?Dan kan ik die merken ook bij mij uitproberen

Guinevere

Re: welke chaps voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:43

Barnstable heeft chaps tot 18" en standaard 16" lang. Ik weet niet of dat te lang voor je is, en of je ze in Nederland kan krijgen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:54

Ik heb op maat gemaakte petries. Normaal kosten ze 80 euro en nu 100. (ik heb kuitmaat 45) dan worden ze dus gemaakt op de maten van jou been.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:06

ik heb precies hetzelfde probleem, mijn kuitmaat weet ik niet maar mn chaps zijn m of l en ik ben ook 1.60. Ik heb ooit een ruitersportzaak zo gek gekregen om een stel chaps te bestellen die dan gratis! korter werden gemaakt ofzo.. maar dat doen ze helaas niet meer daar, en die van mij beginnen een beetje uit elkaar te vallen... dus ik ben ook ernstig op zoek en zal dit topic in de gaten houden..

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:07

Ik heb kuitmaat 43 en heb XL chaps van Kieffer. Die zijn niet al te hoog (ik zelf ben wel lang 1,79) Maar vallen onder m'n knie. Die kun je eens proberen!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:52

Ik heb chaps met een soort spul dat je kan uitrekken (Niet, helemaal, klein stukje!).. en vanzelf wel goed gaat zitten, ze worden bij mij ook niet te groot! Je hebt ze ook helemaal in dat spul..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:12

Ook ik ga dit topic volgen. Ik heb nu suede chaps, met van die lollige franjes aan de zijkant, van boven naar beneden. Daar heb ik zelf een stukje van de onderkant geknipt, en toen het elastiek er weer aangenaaid. Ze zijn met klittenband, en ik had ze bij Ooteman gekocht.
Ik wil ook een paar 'gewone', maar kan ook niks vinden.. Boos!
Ja, van die dure op maat gemaakte.....
Succes met vinden!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:45

Ik ben ook in het bezit van redelijk stevige kuiten, en heb chaps van het merk mountain horse in maatje S.
Zelf ben ik ook maar 1.64 lang..(kort Tong uitsteken ) en bij mij komen ze een eind onder mijn knie.
Ik denk dat als jij een maatje L aandoet van dat merk, dat ze je prima passen.
Hoef eigenlijk geen gezeik over dat als je maatje S hebt je geen dikke kuiten hebt, want ik heb ze echt..! Clown

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:46

Het zijn trouwens leren chaps met een rits...en met elastiek aan de achterkant..dat rekt een aardig eind mee!
Ze zijn ook nog eens erg mooi en niet duur...weet trouwens niet zeker of ze van mountain horse zijn..maar geloof het wel.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:59

ik adviseer in ieder geval chaps met klitteband.
Mijn kuiten zijn ook volslank. Chaps met een rits knappen op een gegeven moment gewoon.
De klitteband zit niet altijd even mooi vast, maar in ieder geval wel op jouw kuit aangesloten.
Zelf heb ik ook suede chaps (franjes eraf geknipt Haha! ) en als ze erg vies zijn, gooi ik ze gewoon in de wasmachine.

Groetjes! Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:07

Je hebt chaps in verschillende breedte en lengte makten. En met elastiek en klitteband enzo.
Je kan gewoon bij de ruitersportzaak vragen wat het beste past.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:18

Fielychi schreef:
ik adviseer in ieder geval chaps met klitteband.
Mijn kuiten zijn ook volslank. Chaps met een rits knappen op een gegeven moment gewoon.
De klitteband zit niet altijd even mooi vast, maar in ieder geval wel op jouw kuit aangesloten.

uuhh, dus niet Haha! Bloos

Ik ben ook klein, 1.55 en heb ook dikke kuiten...... echt waar!! De meneer van de winkel stond er verbaasd naar te kijken...

Met klittenband werkt dus echt niet!! Ik moet voor de lengt maat s hebben (of zelfs xs Haha! ), maar dan krijg ik het klittenband niet eens vast.. alleen een beetje aan de onderkant.. dus vast zit het niet en als je even buigt of loopt ofzo dan vallen ze gewoon uit. Dus geen chaps met klittenband Knipoog

Ik heb inderdaad ook chaps met elastiek! En ze zijn super!! Je knapt echt niet uit de rits hoor! Ik heb ze een tijdje van Harry's Horse gehad en heb ze nu van Equitana! En ze bevallen goed!

Alleen niet schrikken de eerste keer Haha! , ze moeten nog wat uitrekken Haha! . Zorg in ieder geval dat je ze zelf aan kan doen.. was bij mij ook nog een probleem... Bloos

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:37

Ik weet het niet.. maar misschien kan je proberen om langere, bredere chaps te kopen en je chaps dan boven wat inleggen zodat de lengte ook goed is ..

Ontij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:12

Als je chaps met klittenband koopt kan je ze gewoon op lengte knippen.
Geen enkel (of kuit Haha!) probleem.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:14

Toen ik jonger was had ik de chaps van Kieffer. Nu Usg dacht ik?
Ik was toen denk ik ook ca. 1.60m met kuitmaat M (rekte erg). Deze zaten goed, misschien iets hoog maar niet vervelend.

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:49

Ik heb ook erge dikke kuiten (46cm)
Ik heb chaps van norton en die rekken heel goed mee

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:09

Ik heb van de Kieffer chaps (tegenwoordig USG) gehoord dat ze erg breed vallen. Ze staan op de divoza site en daar heten ze "legs".

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:46

ik heb 't zelfde probleem... korte pootjes, en dan ook aan de dikke kant...
ben gelukkig niet zo'n rijlaarzen typje dus chaps zijn dan heerlijk... en je moet maar net geluk hebben dat je goede hebt...
ik heb de mijne eens tweedehands van iemand over genomen. het merk weet ik niet, maar op de sluiting staat op de ene kant: scholl en de andere school (of dit een foutje is weet ik niet, maar ik von 't wel lache).
en keuze klitteband of rits? klitteband! die sluiten veel beter aan en vallen over 't algemeen veel beter!
en trouwens... ik heb ook lange chaps (dus je hele been zeg maar) van de divoza, ik heb een maat M gekocht (is best groot voor mijn maat;)... kwa lengte moest ik namelijk xs hebben) en ik heb er dan een stuk vanaf geknipt. en nog issie wat te lang, maar dat vind ik zelf wel lekker (ik rij met berschoenen in plaats van joppers). heerlijk voor in de winter of wind en niet zo duur (ik d8 30 euro)

(hebben jullie trouwens nou ook dat laarzen (bijv mountainhorse highrider) de breedste kuitmaat ook niet past?)

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:08

balli schreef:

(hebben jullie trouwens nou ook dat laarzen (bijv mountainhorse highrider) de breedste kuitmaat ook niet past?)

Ik pas ze in iedergeval niet ( Mijn kuitomvang is 46 cm Bloos! )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:49

ik ook nie, links is kuit 46 hoogte 50 en rechts is 45 hoogte 51 lekker krom dus Clown en nu krijg ik mooi op maat gemaakte Haha!