Misschien een vreemde vraag, maar misschien krijg wat meer duidelijkheid van jullie. Mijn paardje gaat misschien over enige tijd verhuizen naar onze boederij. Nu hebben we al lange tijd een discussie over waar Guy te plaatsen. Bij de koeien in de stal of toch maar een apart hok op het erf?? De een zegt dat paardelongen gevoelig zijn en niet over de "dampen"
van koeien kunnen.Een ander heeft het wel zo ingericht bij zichzelf en verklaart dat er geen problemen zijn....Tja, ik weet het ook niet, dus voor we gaan bouwen wil ik wat meer inzicht hebben in de voors en tegens..
Dus laat van jullie horen !!!
Groetjes, Simone

. Hij staat echter wel in dezelfde ligboxenstal. Als je de grote deuren opendoet heb je dus eerst de 3 paardenstallen, dan een oude stierenbox en een hooiopslag en dan krijg je pas de koeien. Mijn paard heeft verder geen last van longen (zijn helemaal schoon). Wel hebben we dit jaar de muren een meter eruit gesloopt voor de ventilatie. Het klopt dat er ammoniac in koeienmest zit (als je een roostervloer hebt, kun je overlijden als je daaronder komt. (na 2 min. dacht ik al). Dit komt eruit als het wordt gemixt, voor het wordt uitgereden over het land. Paarden hebben deze stoffen ook, in mindere mate vanwege stro/zaagsel in de stal... het kan een uitwerking hebben, maar je moet ook nooit gaan mixen met de deuren/openingen dicht...dan wordt je zelf ook vergast...