hoe kan ik de tong-tatoeage lezen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uponastar

hoe kan ik de tong-tatoeage lezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 00:28

Ik vermoed dat mijn paard een tongcode/tatoeage heeft, onder de tong, aan de linkerkant. Ik krijg het nu maar niet voor elkaar om dat nummer te lezen. M'n paard trekt z'n tong helemaal in en ik krijg het niet voor elkaar om die tong te pakken te krijgen.. Vingers aflikken

Wie heeft er Tong uitsteken tips voor mij ????

Bvd

Aramat

Re: hoe kan ik de tong-tatoeage lezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:39

Je kan zn tong toch uit zn mond pakken? Gewoon je hand in zn mond doen in t deel waar ie geen tanden heeft en dan zn tong naar buiten trekken.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:27

vragen of hij zijn toch wil uitsteken Tong uitsteken

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:33

je handen zoet maken.(niet met stroop maar bijv een beetje suiker) dan likt hij aan je hand en dan kan jij proberen zijn tong te pakken.Zo deed ik dat vroeg.Soms lukte het

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:41

Zorgen dat ie je hand gaat likken, en dan zn tong vastpakke,

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:46

Mm, idd wat de andere zeggen, laten likken en dan de tong pakken...
of met z'n 2en, dat de een zijn mond open doet, en de ander de tong pakt.. en dan snel kijken Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:44

Of je gaat aan z'n linkerkant staan, doet je rechterhand onder z'n hoofd langs en dan over z'n neus (gewoon z'n hoofd vastpakken dus), en met je linkerhand ga je via z'n lagen (waar het bit normaal ligt, zitten geen tanden) z'n mond in, dan begint ie raar te doen met z'n mond en tong, en dan pak je gewoon z'n tong stevig vast en haalt m direct via de zijkant uit z'n mond.

Zoals Aramat zegt dus.

Ik zie mezelf al gaan... Ff naar z'n tongnummer kijken hoor, heb jij de stroop bij je? Clown Clown

Uponastar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 20:22

Natuurlijk heb ik al geprobeerd die tong te 'vangen'....nie gelukt dus...
Ik had gehoopt op een wat 'rustigere' manier maar ik denk dat het met wat meer overredingskracht (lees: kracht Gestoord ) moet.

Helaas MOET ik echt het nummer weten.......het blijkt (achteraf) dat dat ik mijn paard bij een niet al te 'frisse' handelaar heb gekocht. Wazig verhaal over geen papier en geen nr., maar op dat moment plausibel.

Gisteren kwam ik er per ongeluk achter dat 'ie dus wel een tongnr heeft: mijn paard heeft als een hond een (dikke) glazen beker met sinaasappelsap leeggelikt.....door het glas heen zag ik steeds een glimp van een tattoo Verward
Ik vrees met grote vreze........................

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:23

Uponastar schreef:
Natuurlijk heb ik al geprobeerd die tong te 'vangen'....nie gelukt dus...
Ik had gehoopt op een wat 'rustigere' manier maar ik denk dat het met wat meer overredingskracht (lees: kracht Gestoord ) moet.

Helaas MOET ik echt het nummer weten.......het blijkt (achteraf) dat dat ik mijn paard bij een niet al te 'frisse' handelaar heb gekocht. Wazig verhaal over geen papier en geen nr., maar op dat moment plausibel.

Gisteren kwam ik er per ongeluk achter dat 'ie dus wel een tongnr heeft: mijn paard heeft als een hond een (dikke) glazen beker met sinaasappelsap leeggelikt.....door het glas heen zag ik steeds een glimp van een tattoo Verward
Ik vrees met grote vreze........................

Zoals iedereen zegt inderdaad, lijkt mij het makkelijkst. Maar als dat niet lukt weet ik het ook niet. Anders een keer de paardentandarts laten kijken met zijn mondklem? Haha! Ennn wat houd zo'n tattoo precies in dan? (geen verstand van) Omdat je er zo voor vreest?

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:01

Concorde schreef:
Of je gaat aan z'n linkerkant staan, doet je rechterhand onder z'n hoofd langs en dan over z'n neus (gewoon z'n hoofd vastpakken dus), en met je linkerhand ga je via z'n lagen (waar het bit normaal ligt, zitten geen tanden) z'n mond in, dan begint ie raar te doen met z'n mond en tong, en dan pak je gewoon z'n tong stevig vast en haalt m direct via de zijkant uit z'n mond.

Zoals Aramat zegt dus.

zo hoort het ook en is de makkelijkste manier
anders zit je daar met je potje stroop Tong uitsteken

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:07

haai

jah ik vraag me eigenlijk ook af waar dat tongnummer dan voor is of wat het betekend

Uponastar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 23:02

Nou, ik weet er ook niet het fijne van, maar bij Friezen werd voorheen een tongcode (stamboekregistratienummer) geplaatst onder de tong, aan de linkerkant.
Ze deden dat wanneer het paard nog jong was, onder verdoving Slapen , met een speciaal apparaatje met naaldjes waarmee ineens een nummer in de tong getatoeerd werd.
Aan de hand van die tongcode, die blijkbaar ook 2 letters bevat, kan men stamgegevens herleiden. Nu word dat niet meer gedaan.

Eigenlijk de voorloper van de chip dus.

Tot zover wat ik hierover weet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:12

Ff een paardentandarts vragen misschien? Klem op de mond, tong pakken en lezen met die hap.

Ben ik blij dat ze bij shetlanders gewoon in de lip zitten. Kwestie van onderlip ff 'omvouwen' en lezen maar. Niets geen gevaar dat je handen tussen de kaken kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:06

nu een chipje he? Knipoog nog makkelijker. nummers in de lip zijn ook niet al te duidlijk. vooral met donkere lipjes. Clown ben trouwens blij dat ik al mijn ponys zo ken. nik sgeen nummertjes of anders nodig Haha!