dit bleek geen ataxie te zijn maar een scheef bekken, waar hij al jaren mee rondliep, waardoor zn achterhand en vooral zn rug zo waren verkrampt en er vanalles scheef was gaan staan zodat hij inderdaad achter coördinatie problemen had, wat als ataxie werd gezien
Steffi vd Laarse heeft hem 3x behandeld en hij loopt zuiver en soepeler dan de afgelopen 2 jaar! staakt en steigerd niet meer en wil graag voor je werken! zn uitstraling is er weer en hij zit super in zn vel! zelfs het luchtzuigen is zo goed als verdwenen!
maar...hij heeft wel als het ware 'opnieuw' moeten leren lopen, de blokkades zijn weg, rechtsachter komt weer mee, zn beenstand is weer normaal(was achter iets met O-benen gaan staan en hoeven sleten scheef af, nu niet meer)
nu zijn we een aantal weken verder na de laatste behandeling, en ik vind hem de laatste 2 weken soms twijfelachtig...hij loopt zeer zeker niet onregelmatig, maar hij had altijd een leuk voorbeen nu is hij voorzichtig voor, met beide voorbenen...
Ik ben wel een muts geworden hoor, zelf 2 afgekeurde paarden en nog een aantal paarden die ik ken en heb gereden die zijn afgekeurd en zelfs afgemaakt door blessures, dus ik denk nu al snel dat t niet goed is....na zoveel ellende met Q durfe ik al amper te geloven dat hij niet meer kreupel loopt in de bak, maargoed ik zie er iets aan, wat niet ieder ander ziet, maar ik zie het!
ook rij ik nogsteeds erg veel buiten, lekker rechtuit draven en galloperen is goed voor hem, maar hij loopt in draf altijd scheef, kijkt naar links en plaatst zn rechter achterbeen naast de massa, in galop krijg ik hem goed rechtgesteld, en zelfs iets schoudervoor zodat rechtachter juist goed onder de massa komt
hij is niet de liefste buiten dus ik ben allang blij dat ie vooruit gaat, alleen ja hij draaft zo scheef
in de bossen tilt ie zn benen wel veel en veel fanatieker op, zie je die maaiende voorbenen steeds langskomen, dit mist hij dus in de bak
in de bak is hij niet zo scheef als buiten, maar dus voorzichtig voor
Ik wil hoe dan ook nieuwe ellende voorkomen, en zit dus te denken aan een les van AdB of een clinic meerijden of als t erger wordt met Q, hem daar stallen en door AdB laten rijden, hij heeft immers de regel paard niet goed=niet hoeven betalen, dus proberen kan altijd

maar, wat is jullie ervaring met een les van AdB, wat zijn de kosten van een les of een clinic meerijden van hem
wanneer is er eentje in de buurt waar ik bv eerst kan kijken of ik het uberhaupt wel iets vind
en hoe zit het met je paard daar een maand laten rijden, en wat zijn daar de kosten van en hoe weet je 100% zeker dat je paard echt verbeterd en er niet bv een pijnstillertje door zn eten gaat of een een of ander oppep middel, waardoor hij ineens wel weer 'spectaculair' gaat draven....
kortom, alle info, positief en negatief, beide graag goed onderbouwd, zijn welkom!
andere tipc over mn paard of ervaringen met die blessure en het rijden etc zijn ook altijd welkom
Ik wil wel graag een uur aandacht voor dat geld.
Het was heel de tijd gewoon een 1 stuk door constant borsthappen en ik durfde er amper nog op kruipen (ze was al een keer onderuit gegaan met mij erop door dat borsthappen: gewoon een koprol gemaakt door te snel lopen + borsthappen) dus Ushi kwam bij AdB toen ze het het ergst had dat ik ooit had meegemaakt. De eerste les was er echt NIETS mee aan te vangen, door de stress van de nieuwe omgeving er nog bij vloog ik gewoon borsthappend en sterkijkend door de bak. Hier wat filmpjes (sorry voor de baggerkwaliteit, maar is een filmpje van een filmpje op tv, en zo krijg je toch een beetje een indruk wat ik bedoel met het borsthappen, want als je het nog nooit hebt gezien is het moeilijk om het je voor te stellen 
) veel mensen op hun paard. Dat merk je hier op Bokt ook wel. Enkel al die uitspraak van Fitzroy "dat had ik nu niet van je verwacht" illustreert dat mooi