longeren met longeersingel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LPtjuh

longeren met longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 22:53

heey , ik wil mijn paard binnenkort gaan longeren met een logeersingel en dan bijzetten, maar hoe doe ik dat ?
het is de bedoelingd athij een beter hoofdhalf houding gata ontwikkelen .
we hebben het hier over een bijna 12 jarige kwpner, die voorheen m heeft gelopen , maar nu veel moeite heeft met het naar beneden koemn
alle tips zijn welkom, en vooral de werkwijze zou makkelijk zijn !
bedankt alvast!

_Lauwtje_

Re: longeren met longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:21

ik longeerde eerst altijd met een bijzetteugel en dan ging ze gewoon lekker over dr rug lopen. Heb pas geleden een pessoa teugel gekocht, nieuwe singel want hij paste uiteraard niet op m´n oude en heb m 1 keer gebruikt.. bokkerdebok, zoeffff... en leuk koppie omhoog. Kwestie van wennen denk k, maar toch

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 23:32

maar hoe moet je met die dingen beginnen en hoe bouw je op enzo?

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:44

wat ik ervan gelezen heb is dat je eerst het paard aan t bontje moet laten wennen, er zit een touwtje naar de bovenkant van je paard en 2 die "door" het bit gaan. Dan moet je eerst alleen de bovenste vast maken en degene door t bit even laten voor wat ze zijn. Is je paard daaraan gewend dan kan je m laag instellen, als je een pessoa teugel koopt zit er een foldertje bij waar ze vast moeten ensow

maarr.. ik ben geen pessoa teugel expert, dus verbeter me waar het nodig is!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:43

dat bontje bij de achterbenen vinden ze vaak niet zo leuk Haha!

kunnen er tegen gaan bokken enzo, omdat ze niet snappen wat dat ding daar doet.

dus idd eerst daar mee proberen zonder dat je de musketonhaken vast maakt aan je bit.
zou je dat wel doen en je paard vind dat ding achter zijn benen eng, dan kan hij met zijn kop omhoog gaan trekken en dus wordt die lijn strak getrokken wat dus weer resulteert in het strakker trekken van het bontje en ze kunnen dan letterlijk hun achterbenen onder het lijf vandaan trekken.

willem heeft dat laatst ook uitgevonden Haha! die lag op zijn snufferd door dat debiele gedoe, terwijl ik hem al 2 jaar longeer met pessoa.

je kan ook voordat je eenpessoa aanschaft om alvast te proberen een bandage nemen, die langs de ahterbenen(net onder de bil) leggen en de 2 uiteinden aan de bovenste ring van je longeersingel vastmaken. dan kan die alvast wennen aan het feit dat er iets zit, ookal werktie niet zoals een pessoa zou werken.

sommige paarden wennen nooit aan pessoa en anderen pikken het zo op.
lukt het niet, dan zijn bijzetteugels of gewoon touwtjes zonder dat je een bontje achter hebt zitten ook goed.

ik deed het eerder altijd met slof, werkte ook prima.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 17:57

dankje wel!
verdre nog mensen met tips?