Castereren wat verandert er aan je pony/paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Castereren wat verandert er aan je pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 21:09

Ik heb al gezocht maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen, hoe zijn jullie diertjes verandert na de casteratie?

dressagelady

Re: Castereren wat verandert er aan je pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:16

Een half jaartje terug hebben de laatste 2 hengsten van onze stal er ook aan moeten geloven, en zijn ook gecastreerd. Dit omdat ze gewoon TE wild werden naar andere paarden toe, en ook in algemene omgang.. 1 ervan is eigenlijk helemaal niet veranderd Clown maar de andere is super rustig geworden, en je kunt nu alles met hem doen wat je voorheen niet kon (rustig even wandelen bijvoorbeeld) We hebben op onze stal een stuk of 7 ruinen staan, en ze zijn er allemaal rustiger onder geworden, behalve dan die ene (hier boven genoemd) Vork

Xx Debbie

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:18

eros is in november gecastreerd toen hij dus 3 1/2 was de casteratie ging zo goed dat hij veel eerder naar huis mocht.
Eerst als hengst kon hij wel eens heel dominant zijn dat is heel veel veranderd maar ik merk met rijden helemaal geen verandering is nog lekker voorwaarts enz. in de omgang is hij wel een stuk rustiger geworden.

Knipoog

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:18

Mijn paard is 4.5 maand geleden gecastreerd. Hij minder agresief naar andere paarden toe. Voor de rest is hij niet veel veranderd hij is nog net zo vrolijk. In omgang was hij altijd al rustig. Ook is hij nog steeds heel snel afgeleid als er paarden hinniken, briesen e.d. Dat gaan de oren erop en hij wil weten waar dat vandaan komt. Ook zijn de merries errug interessant.

Ik vind dat hij nog steeds behoorlijk hengst is. Alleen de agressie is toch wel duidelijk verdwenen.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:28

Mijn eerste hengst heeft gedekt en is vlak daarna gecastreerd. Hij was als hengst ook echt hengst.. alle merrie`s waren leuk en je eigenaar kon je achter je aan slepen.. Toen hij er aan moest geloven was hij 4 jaar oud. Nog geen twee weken daarna was ie al een sullig ruintje. Merrie`s deden hem weinig en ook het schreeuwen was over. Hij heeft nog wel gewoon speellust en gaat er dan hard tegen aan zeg maar. En ook met rijden is het geen banketstaaf geworden.

De andere is pas geleden gecastreerd, net een week terug op stal. Die is via de lap.castratie gedaan. Dus inwendig. Hij vertoont nu iets minder hengsten gedrag en gaat zich weer interesseren voor zijn eigen kudde en niet de merrie`s die op de andere weide staan. Dus ook een hele opluchting voor ons. Hij is met wandelen weer rustig. Af en toe nog een schreeuw, maar die kunnen we hebben Haha!
Deze is verder nog te jong om ingerden te worden. Hij is een ijslander van 3 en heeft nog bijna 2 jaar vrij Knipoog

Dan heb ik nog een hengst van 10 maanden, maar die weet nog niet dat ie man is.. effe houden zo.. het liefst tot zijn 3de, 4de levensjaar.

Michelle

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:49

Mijn verzorghengstje reageerde niet meer op merries (tenminste niet zoals een hengst doet).
Verder veranderde hij niks, hij bleef zelfde karakter houden, maar hij was altijd al vrij koel en had geen hengstenmanieren.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 07:47

Mijn paardje is door het castreren handelbaarder geworden. Hij is liever Lachen niet meer zo super vervelend. Maar hij is niet echt veranderd alleen handelbaarder geworden en hij kan nu bij de kudde in de wei Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 11:18

hmmm ik zit heel erg te twijfelen nu, ik verzorg een leuk hengstje er is nog altijd sprake van dat ik hem mischien gfa kopen, maar ik wil graag dat hij zo blijft alleen wat socialer tegenover andere ponys met name ruinen met merries gaat het al ghoed maar als ik hem bij mijn fjord zet (echt een allemans vriend) gaat het heftig te keer me fjord blijft trappen en hij blijft volhouden en blijft zijn velletje vasthouden en hem lastigvallen....

Maar verder vind ik hem super ik wil niet dat hij rustiger wordt, al wordt hij dat nu ook al een beetje maar datis uit vertrouwen en opvoeding Tong uitsteken