wie heeft er een lekker recept voor een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikiet

wie heeft er een lekker recept voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:51

ons paardje is volgende week jarig en nu willen we haar graag iets extra lekkers geven..
we dachten aan slobber.. maar weten niet meer precies hoe dat moet..
misschien hebben jullie nog andere ideeen?

ik hoor het graag
groetjes... amber en femke en nikita~!

Liess__

Re: wie heeft er een lekker recept voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:17

Worteltaart Clown

Of geef gewoon een nieuw halster en zak paardenkoekjes Tong uitsteken

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:19

ik deed wel eens wat oude broodjes van de bakker uithollen en dan aan de binnenkant insmeren met honing, dus wel harde broodjes, geen verse. Dat vonden mijn verzorgpony's toen erg lekker Vork

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:26

ik kookte altijd lijnzaad en dan een nacht laten staan.
Een hoop zemelen weken in warm water stukjes brood appel wortel en evt granenmix erbij ofzo.
Lijnzaad erbij...
O dat vinden ze zo lekker! Vork

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:10

Mijn dochter maakt ponygebakjes voor een jarige en dat doe je zo:

Beschuit daarop een laagje appelmoes dan een laagje muesli daarna appelschijfjes (ingesmeerd met appelmoes, om het te laten plakken) en hierop met appelmoes ingesmeerde plakjes wortel.

Het ziet er heerlijk uit. Je zou het zo zelf willen eten.

Dus eet smakelijk

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:17

Slobber maken is ook niet zo moeilijk hoor! Je koopt een zak zemelen doe je een paar scheppen van in een emmer, lauw water erbij, ongeveer net zo veel scheppen als de zemelen. En dan paar uur laten staan zodat het lekker weekt. Daarna gooi je er stukjes appel, wortel of wat biks of granenmix by je kna der alles bij gooien wat een paard lekker vind!

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 08:36

hoi, bedankt voor de reacite.... zou graag een papje willen maken met zemelen maar wat voor zemelen zijn dat en waar kan je die kopen?

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:46

Zemelen kan je gewoon bij een paardenvoerwinkel kopen! En ook gewoon in de supermarkt bij de reformafdeling. Verder heb ik nog wat lekkere dingen, zie hier onder! (Dit komt uit de penny)

Appelbroodje
neem drie bruine boterhammen. Leg ze een dagje buiten de broodtrommel zodat ze een beetje droog en hard worden. Besmeer nu twee van de broodjes met appelstroop. Snij dan reepjes van een appel. Maak ze ongeveer een halve cm breed en net zo lang als de appel is. Met de reepjes leg je een mooi ruitpartron op het besmeerde brood. Leg nu de broodjes op elkaar en leg het onbesmeerde broodje bovenop. Nu alleen nog schuin doorsnijden en je appelbroodje is klaar!

Salade
Neem een appel, een peer, een mandarijn, een sinaasappel en een wortel. Snijd die allemaal in blokjes en meng het door elkaar. Heel eenvoudig maar je pony vindt het super lekker!

Taart
in de supermarkt kan je kant en klare taartbodems krijgen. Smeer de taartbodem in met appelmoes of appelstroop(jam kan ook als je pony da tlust) En versier hem met bikkorrels paardensnoepjes poedersuiker of stukjes fruit!

Liefdeskoekjes
Als je een broodrooster ehbt kan je de mooiste koekjes maken. Knip uit een boterham hartjes of bloemetjes. Zorg wel dat ze eenb eetje groot zijn, teminstje 4 bin 4 cm. DOe je uitgeknipte vormpjes in het broodrooster en je krijgt heeerlijke, knapperige liefdeskoekjes.

Patat
Het leukst is het als je een echt patatbakje te pakken kan krijgen. Snijd wortels of appel in de vorm van patat. In plaats van mayonaise doe je er appelpuree bij.

Veel succes ermee!