nut van "nutteloze" dingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

balli

nut van "nutteloze" dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:50

soms heb ik echt m'n bedenkingen bij sommige dingen....
zoals:
*bandages... wat voor nut hebben die dingen nou eigelijk??? alleen dat 't zo leuk staat bij je dekje of is er ook nog echt een reden voor?
*hulpteugels... als een paard iets niet goed doet, moet je toch juist geen hulpteugels gebruiken lijkt mij? een paard heeft er toch een reden voor iets als ie iets wel/niet doet!?

zo zijn er nog meer van die dingen... wat vinden jullie nou nutteloze dingen? en waarom juist niet???

Phrono

Re: nut van "nutteloze" dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:05

Zijn al zooveel topics over Clown
In bandages zie ik eigenlijk ook niet zoveel nut, heb ze dan ook nog nooit gebruikt. Hulpteugels kunnen nuttig zijn als ze goed worden gebruikt..

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:01

bandages gebruik ik altijd en het heeft best nut want als het paard zijn been stoot heeft hij toch wel minder snel een wondje! hulpteugels zijn ook bets nuttig als je maar weet hoe je er mee om moet gaan!!!
groetjes horsiej

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:13

wat ik nutteloos vind is paarde glitter!! (zag het net in een ander topic) Pling

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:22

Bandages; -Zijn mooi, maar verder zijn het ondingen. Ze verslappen na verloop van tijd de pezen. Als je de benen wilt beschermen zijn peesbeschermers een stuk beter.

Hulpteugels; -Veiligheid, als jouw paard buiten zijn neus in de wind gooit en gaat rennen heb je toch een groot probleem. Gooi je er een martingaaltje om, voorkom je dat.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:26

van bandages zie ik ook het nut niet in,behalve dat ze mooi zijn dan !

hulpteugels kunnen nuttig zijn,mits ze dus inderdaad opo een goede manier gebruikt worden !!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:37

horsiej schreef:
bandages gebruik ik altijd en het heeft best nut want als het paard zijn been stoot heeft hij toch wel minder snel een wondje!

maar dat kan hij ook in de wei krijgen Knipoog

Ik vind bandages ook nutteloos gebruik gewoon bescherming..

Hulpteugels vind ik niet altijd nutteloos behalve de slof daar heb ik een hekel aan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:19

Als je paard 3x zijn been open stoot, moet hij de 4e keer harder stoten om hem open te krijgen.
Als je paard zo strijkt kan je dat beter anders oplossen, misschien mbv. ander beslag.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:23

knolliepower schreef:
wat ik nutteloos vind is paarde glitter!! (zag het net in een ander topic) Pling

Haha! Haha!

Ook zoiets vreselijks, glitterelastiekjes in de manen van je paard!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:34

horsiej schreef:
bandages gebruik ik altijd en het heeft best nut want als het paard zijn been stoot heeft hij toch wel minder snel een wondje!

De kans dat dat gebeurt is al heel klein en dan gebruik ik liever peesbeschermers. Bandages nemen de stevig en vastigheid over wat het been anders zelf doet. Echt nutteloos vind ik die niet, Want af en toe er mee rijden kan geen kwaad en voor shows kan het wel mooi zijn. Hetmaakt het geheel af.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:32

bandages gebruik ik heel soms. als ik zin heb in een leuk kleurtje. op dit moment dus iets meer omdat ik de lente in mijn hoofd heb.
maar ze zijn inderdaad wel nutteloos.
paardenglitter vind ik ook nutteloos! het ziet er volgens mij ook niet eens mooi uit

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:24

weet je wat ik ook nutteloos vind??
die 1000-ende soorten voer!! Verward
ik wou voor mn drachtige merrie ff kijke over er speciaal merriebrok was ofzow... wat krijg je... merrievoer gemaakt van plantaardige, natuurlijke producenten etc... Misselijk
grote onzin!! zullen vast wel een beetje helpen maar... als je de folders leest is het gewoon niet meer geloofwaardig Frusty ik denk dat mn merrie er niet veel beter van word of ik haar gewoon bix geef of bix dat gebaseert is op natuurlijke ingredienten Hamer

weet je waar ik ook moeite mee heb?? met zulke appels die je in de stal kan hangen! hang dan gewoon een vles op!! Tong uitsteken en zon banketstaaf verhaaltje dat dur appel lucht aanzit ofozw Pling soms kunnen mensen wel heel erg doordraaien Cool

maar goed dat was mn klaag verhaaltje }> Doei!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:11

Bandages hebben wel nut vind ik. Het staat niet alleen netjes, maar biedt een minimale bescherming. Vaak gebruiken dressuurruiters bandages omdat het juist geen steun of stevigheid biedt. Dit omdat ze in de proef toch ook niet met bescherming mogen rijden?
Met bandages loopt het paard toch 'op eigen benen' maar heb je iets bescherming 'voor het geval dat' .
Hulpteugels kunnen je gewoon een handje helpen, als je paard iets moeilijk vindt, of koppig is.
Vandaar dat ze hulpteugels heten. Je moet er niet afhankelijk van worden, maar ze kunnen idd helpen.
Paarden glitter is gewoon leuk!
Ik ben al bijna negentien maar ik vind het wel iets hebben, zo glitter hoefjes of manen.
Ach ja, ' a child at heart' .

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:39

knolliepower schreef:
weet je wat ik ook nutteloos vind??
die 1000-ende soorten voer!! Verward
ik wou voor mn drachtige merrie ff kijke over er speciaal merriebrok was ofzow... wat krijg je... merrievoer gemaakt van plantaardige, natuurlijke producenten etc... Misselijk
grote onzin!! zullen vast wel een beetje helpen maar... als je de folders leest is het gewoon niet meer geloofwaardig Frusty ik denk dat mn merrie er niet veel beter van word of ik haar gewoon bix geef of bix dat gebaseert is op natuurlijke ingredienten Hamer

weet je waar ik ook moeite mee heb?? met zulke appels die je in de stal kan hangen! hang dan gewoon een vles op!! Tong uitsteken en zon banketstaaf verhaaltje dat dur appel lucht aanzit ofozw *D soms kunnen mensen wel heel erg doordraaien Cool

maar goed dat was mn klaag verhaaltje }> Doei!

Aan die appels zit een appel luchtje ja.
Ik heb ook zo'n appel en een fles vind ik weer onveilig want de kunnen ze gemakkelijker tussen hun tanden zetten. een appel is heel erg stevig en gaat niet snel kapot.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:42

Faniek schreef:
maar dat kan hij ook in de wei krijgen Knipoog

daarom hebben mijn paarden in de wei ook beschermers om Knipoog
(geen bandages, gewoon springschoenen en peesbeschermers/ achterkappen)

en hulpteugels kunnen, mits goed gebruikt wel degelijk nuttig zijn!
evenals bandages denk ik. Maar met de nadruk op: mits goed gebruikt. Is er bijvoorbeeld een goed alternatief voor stalbandages? Want dan kan je echt geen beschermers gebruiken (tenzij je echt graag van je paard af wilt), waar bandages met wollen onderlappen ideaal zijn.
(en geen stalbandages is in sommige gevallen nou eenmaal geen optie, geloof me, ik zou willen dat het wel zo was)

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:49

Of iets nutteloos is ligt maar net aan wat je ermee wil bereiken...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:23

bandages zijn in de mensport weer toegestaan. ze waren altijd verboden maar nu mag het dus weer wel. je krijgt alleen 10 strafpunten en moet naar de veterinair. dit omdat de rijders de bandages zo strak doen dat een kreupel paard weer vierkant loopt.
ze hebben dus wel nut maar niet echt eerlijk.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 05:36

Citaat:
daarom hebben mijn paarden in de wei ook beschermers om Knipoog
(geen bandages, gewoon springschoenen en peesbeschermers/ achterkappen)

das toch heel slechts voor de doorstroming van de benen Bloos

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:24

knolliepower schreef:
das toch heel slechts voor de doorstroming van de benen Bloos

ze staan ook max 4 uur per dag erop.
en het is inderdaad niet ideaal, maar zeker de ene is niet zo heel erg handig met zichzelf, en ik wil ze toch liever wel zo heel mogelijk houden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:00

Bandages vind ik in veel gevallen behoorlijk nutteloos, net zoals 80 verschillende kleuren dekjes, 20 verschillende gewichten dekens etc etc.

Ik denk dat het voor andere mensen misschien wel nut kan hebben, maar persoonlijk heb ik er niks mee.

Net als paarden met peesbeschermers in de wei zetten, niet in de bak willen rijden als deze niet is aangesleept, want o wee als het paard eens vou struikelen of zijn eigen benen aantikken