stal aanhouden of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

stal aanhouden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:45

Ik sta nu op een manege voor 342 euro per maand,heb het reuze naar me zin maar paarden kunnen niet naar het land. Dus ga ik 1 mei naar de wei tot ongv oktober.Als ik me stal aanhoud in de ze periode zijn de reserveringskosten 180 euro per maand en de wei waar ik heen ga 125 euro. Dus bij elkaar dan ook over 300 euro. Mijn vriendin die ook op deze manege staat gaat ook naar de wei en gewoon niet reserveren en ziet wel waar ze terechtkomt volgende winter. Ik zit erg te twijfelen wat ik nu zal doen.Reserveren of ook zien waar ik terecht kom?

Leeuwnie

Re: stal aanhouden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:57

Jemig wat een geld zeg! Wat een geld voor een manege waar je paarden niet eens naar buiten kunnen!
Dat is toch niet normaal!!! Pling
En reserveringskosten??? Belachelijk zeg!! Als ik jou was, zou ik sowieso eens op zoek gaan naar een andere stal. Geldklopperij!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:03

Er is hier niet veel anders meer,in de randstad. Je heb wel wat maar of geen binnenbak of je kan niet lekker buiten rijden.Waar ik nu sta sta ik zo aan strand en duinen.Paarden worden echt heel goed verzorgt.Dus ik twijfel echt heel erg

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:06

Vind het ook belachelijk veel geld.

Ik zou je stal gewoon aanhouden, dan heb je en stal en weiland, ALS het dan eens erg raar loopt heb je altijd je stal nog, en je bent zo'n beetje hetzelfde kwijt als nu.
Anders sta je dalijk op straat in de winter je weet maar nooit!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:11

Tja, in dat geval zou ik het risico dus niet nemen! Maar ga eens onderhandelen over de prijs, zeg! (ik zal je niet jaloers maken door te zeggen wat ik betaal voor mijn stal... Clown

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:15

Tsja, wil je het risico nemen of niet? Als je wel doorbetaald, ben je iig zeker van een stal (wel een pittig bedrag voor een reservering zeg!)
Aan de andere kant, zonde geld als je ze die periode op t land hebt.

Ik hou er persoonlijk niet van als paarden er niet uit kunnen overdag.
Maar ik woon dan ook op de veluwe, das wel een verschil.

ik zeg ook maar niet wat ik betaal, om jaloers op te worden Knipoog

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:25

ja erg he wat ik betaal. ik houd ook niet van paarden in stal,en zeker in de zomer niet. Maar je heb gewoon niet heel veel hier op zich. Heb wel pensionstalletjes met paddocks in winter ,maar heb net een drvertje gekocht om reacreatief mee te rijden,en niet alleen in een bak. Dus voor mij is in de winter goede uitrijmogelijkheid ook belangrijk. Maar baal wel van die 180 euro. Je weet dan wel zeker dat je een stal heb idd. Deze maneges zet wel containerstallen neer van convles,maar die zijn 2,5 bij 2,5 geloof ik. Die besteld ie zo ff als er mensen in winter willen komen staan en er zijn geen stallen meer,maar ik vind het te klein

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:31

jeetje zeg wat een geld balen dat er niks anders in de buurt is of ben je daarnaar aan het kijken bv waar er wel een buitenbak aanwezig is en waar de paarden toch elke dag naar buitenkomen zoiets zou je natuurlijk ook rustig naar op zoek kunnen gaan totdat je dat gevonden hebt gewoon zo verdergaan heb je iig zekerheid Knipoog

groetjes bren

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:34

Bij de meesten is wel buitenbak maar niet echt waar je kan buiten rijden. En me paardje doe ik niet echt plezier met dressuur,die geniet van buitenritten Verdrietig Dus het is een moeilijke keus

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:40

Pff.. wat een prijzen! Ik dacht dat ik veel betaalde maar dan valt 90 euro reserveringsgeld-stalling en 70 euro voor weiland nog mee.. Bloos

Tja moeilijke beslissing. Ik zou toch mijn stal aanhouden als er in de buurt weinig tot geen alternatieven zijn. Of kiezen om van de zomer je paard op stal te houden. Mijn grootste angst is altijd dat ik in de winter geen stal meer kan vinden en met mijn paard op straat sta.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:42

Ik zou uit principe niet zoveel geld betalen voor een niet te gebruiken stal Haha! Haha! Haha!

Ik zou ook het risico gewoon nemen, het is tegenwoordig niet meer zo dat stallen wachtlijsten hebben

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:32

gijsenkim schreef:
Ik zou uit principe niet zoveel geld betalen voor een niet te gebruiken stal Haha! Haha! Haha!

Ik zou ook het risico gewoon nemen, het is tegenwoordig niet meer zo dat stallen wachtlijsten hebben

Ben het helemaal met je eens!

En wat een geld zeg! Ik betaal de helft in de maand!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:50

Pfff, 180 euro. Dat zijn bij ons de normale kosten, als je het paard er gewoon hebt staan. Ik zou het niet doen. Je kan vast wel ergens anders terecht, mocht de stal bezet zijn. En wie zegt dat de stal direct bezet is? (of is er een wachtlijst?)
Dan hou je nog een leuke cent over, en de volgende winter is volgende winter pas.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:58

Ik zou vorige zomer ook reserveringskosten moeten betalen want anders 'zit alles zo bommetje vol en dan kan je er echt niet meer bij'. We hebben nog steeds 5 lege boxen..
Ben niet zo van reserveren.. er is meestal wel een plaatsje (helemaal als je goede klant bent geweest) en anders kan je van het opgespaarde geld wel een duurdere stal betalen Knipoog
Heel anders is het natuurlijk als je op een stal staat met een wachtlijst, maar anders zou ik het nooit doen..

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 06:47

Probleem is wel dat er maar 10 pensionstallen zijn,en iedereen staat er al heel lang. Dus kans is groot dat er geen stal vrij is

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 07:45

sjees wat duur!!
De stal waar ik sta is veel goedkoper en ze gaan gewoon de wei op hoef je niet eens meer voor te betalen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 07:48

Mensen, wat een geld! 6 x 180= 1040 euro voor NIETS! Alleen de toezegging dat je van de winter weer kunt komen.

Ik snap nu heel goed waarom er hier paarden, zomer en winter op een pensionstalling staan, van mensen uit de Randstad. De mensen komen vrijdag of zaterdag naar hun paard en gaan heerlijk in de omgeving rijden of mennen of tutten. Vaak huren ze een huisje of tent of hebben ze een seizoenkaart op de camping.

En als ze er niet zijn, lopen de paarden lekker in het land en gaan 's avonds op stal als je wilt. Volledige verzorging!

En met al die extra kosten zijn ze nog goedkoper uit dan in de Randstad. Zeker het overwegen waard als je recreatief rijdt!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:16

ik vind t idd heel veel geld maar ik denk toch dat je beter de stal kan reserveren. Stel dat je paard plotseling iets krijgt waardoor tie boxrust moet hebben en als dan net je stal verhuurd is zit je mooi in de sjit

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:29

WHOOOW!!
als jij eens dat geld wat je anders voor de manege bij elkaar spaart wat je in die maanden betaald. kan je zo een eigen weiland kopen en misschien nog wel met stalletje. pff wat een geld!!!
whaha hier heb ik het nog super mee, 40 euro betaal ik Haha! Haha!
Neem het risico in plaats van zoveel geld te verbrassen Pling

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:02

voor die 180 euro staat je bij ons gewoon all in
weide, longeerbak, rijbak, losgooistuk, bix, stro, hooi, wormenkuur.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:10

tja,ik wou ook dat de stallen hier goedkoper waren,maar tis niet anders. Je kan wel gaan staan voor 275 euro ofzo,maar of je heb geen binnenbak of je kan niet buiten rijden enz. Dus dan maar die 340 betalen.

Skipperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:37

Sowieso vind ik de stal al behoorlijk duur, maar dat zal wel aan de regio en faciliteiten liggen (alhoewel, geen weidegang en dan nog zo'n bedrag durven vragen?).
Reserveringskosten liggen ook behoorlijk hoog, al snap ik wel waarom de staleigenaar dat doet.

In de maanden dat jij ergens anders staat, heeft de eigenaar een paar opties.
De stal leeg laten staan en niks verdienen, de stal aan een ander geven en wel verdienen (wat inhoudt naar alle waarschijnlijkheid dat jij dus je stal kwijt bent) of reserveringsgeld vragen, oftewel, stal leeg laten staan en klein bedrag ontvangen.
Zo heb jij de zekerheid op een stal en hij de zekerheid op inkomsten.

Dat hij reserveringsgeld vraagt, snap ik wel, maar hij vraagt er wel behoorlijk wat voor, nl meer dan de helft van het stalgeld.
Hij heeft op dat moment geen kosten aan jou, behalve dat hij een stal voor jou leeg laat staan.
Jij maakt geen gebruik van de stal, het voer of de rijbakken ed.
Die 180 euro is dus zijn loon, maar als jij er wel staat en wel van de stal en de faciliteiten gebruik maakt, houdt hij waarschijnlijk ook geen 180 euro van het stalgeld voor hem zelf in als loon.
Oftewel, hij heeft het handig bekeken.
Lege stal en toch nog (meer) goed verdienen.

Is dat reserveringsgeld vast gesteld? Of heeft hij dat bedacht nadat je het er met hem over hebt gehad?
Als dit al jarenlang zo gaat en gewoon vast gesteld is, is het kiezen of slikken.
Ben jij de eerste waarbij hij zo'n constructie heeft bedacht, zou ik proberen om het reserveringsgeld wat omlaag te praten omdat dit toch wel een erg hoog bedrag is.

Lukt dit niet, zou ik toch maar slikken.
Want ook al heb je een halfjaar niks aan die stal, na een halfjaar heb je nog wel een stal.
Zou hij trouwens het hele jaar op die stal blijven staan, ben je duurder uit.
Want de reserveringskosten en weigeld bij elkaar is nog niet zo duur als het stalgeld zelf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:49

Waar halen jullie het geld vandaan om 342 euro per maand per paard te betalen..??? Pfff... moet het nog uitrekenen wat ik dan wel niet moet betalen... Bloos ...

Inderdaad de randstad is erg duur en veelal overdreven, maar ja.. wat doe je eraan??

Persoonlijk zou ik ECHT GEEN reserveringskosten betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak! Kom nou toch op zeg.... wat een geld!

Waag de gok en zie waar je terecht komt! Is een binnenbak echt noodzakelijk? Een paard smelt niet hoor Haha! Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:59

Staat in het regelement van die reserveringskosten. En ik ga het ook maar doen. Stel paardje wordt ziek of weet ik veel wat in de wei,en je kan nergens heen. En stel het is een heel slecht zomerseizoen,en vroeg koud en vies buiten,dan keer ik ook liever eerder terug naar me stal. groetjes eline

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:08

pvieuww wat een geld ,...

zou de stal voor de zekerheid toch aanhouden , je weet maar nooit
idd bv slechte zomer of ineens ziekte of gebrek of wat ever

zou wel ondertussen uitkijken naar een andere stal ,......want t is toch wel een hoop geld ook voor daar , miss een idee om een paar kilometer verderop eens te neuzen? verrij je wel meer kilometers met je autotje
moet je maar eens bereken of je dan wel of niet iets goedkoper uit ben