mexicaanse neusriem :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

mexicaanse neusriem :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 18:52

hoihoi

ik heb via iemand van bokt een mexicaanse neusriem overgekocht. een hele mooie hoor maar deze heeft geen ringetjes zeg maar, heeft dat verschil of niet? en heeft iemand een plaatje van het correct bevestigen van deze neusriem, ik ben een beetje een penny hoor Haha! heb m gekocht omdat ik n mexicaanse neusriem zo mooi vindt! maar wat is het egt nut ervan? xxx

Marieke_K

Re: mexicaanse neusriem :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:58

Of het uitmaakt of ie wel of geen ringetjes heeft weet ik niet, ik heb er zelf nooit 1 gebruikt. Ik weet wel waar een mexicaanse neusriem voor dient: om tegen te gaan dat je paard zijn/haar mond opent. Bij het openen van de mond komt er namelijk extra druk op de neus te staan.
Een mexicaanse neusriem werkt behoorlijk in.

Maar waarom heb je er 1 gekocht als je niet eens weet waar ie voor dient? Iets mooi vinden ok, maar is functionaliteit niet belangrijker?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:09

nou mijn pony opent de mond wel snel bij het rijden en is best sterk, wist natuurlijk wel ongeveer waar ie voor diende maar wilde even met zekerheid weten waarom precies? het is egt niet zo dat ik allerlei dingen koop omdat ze 'mooi' zijn, vindt t gewoon erg stoere neusriemen vandaar, en zijn er ook mensen die deze neusriem zielig vinden? kan je er gewoon altijd mee rijden of is dat slecht? naar mijn idee is het niet heel anders dan de gecombineerde.. maar goed dat is mijn idee natuurlijk..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:11

en werkt ie alleen scherper in bij het openen van de mond of ook als je paardje normaal loopt zeg maar?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:16

Hij werkt niet scherper in als je pony z'n mond dicht heeft. Als je pony z'n mond open doet werkt het wel wat scherper in, maar is echt niet zielig hoor. Wat een voordeel is van deze neusriem is dat hij wel neusgaten helemaal vrij laat. De zachte gedeelten aan de zijkant van het neusbeen zegmaar. Dubbele neusriemen zitten nogal eens te strak en te laag, waardoor die gedeelten zich minder goed met lucht kunnen vullen, daar heb je met deze neusriem geen last van.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:20

Ik wilde je niet aanvallen hoor, vroeg het me alleen af, maar het kwam er een beetje bot uit.. sorry! Bloos Je weet nu waar ie voor dient, dus succes ermee!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:44

Kaat18 schreef:
Ik wilde je niet aanvallen hoor, vroeg het me alleen af, maar het kwam er een beetje bot uit.. sorry! Bloos Je weet nu waar ie voor dient, dus succes ermee!

Tis maar net hoe strak je hem vastdoet. Ik heb hem ook gekocht, omdat ik hem mooi vindt. Ik heb hem eigenlijk altijd vrij los zitten, zodat mijn paard nog normaal kan kauwen enz......

Ik zie niet echt in, waarom deze neusriem sterken inwerkt dan een andere? Hij zit vrij hoog en heeft een rondje met bondje als drukverdeler...

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:55

Hij werkt iets scherper in doordat hij alleen druk uitoefent op het bontje, en niet over de hele neuriem zoals bij een normale. Ook zitten de riempjes kruislings door het rondje ipv een los perriempje erbij waardoor de druk ook anders verdeelt word.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:03

Kaat18 schreef:

geeft niks hoor! je bedoelde het goed en ik ook Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:24

trouwens het rondje zeg maar (tussen de neusriemen in) is dat in alle maten (pony,full,cob) beetje hetzelfde? die van mij is best groot maar wel onderlegt met bont,das wel fijn! maar maakt dat verder iets uit, de grootte ervan? of boeit dat niet? ik ga m morgen omdoen...hoop dat t lukt lijkt me nogal ingewikkeld om m op maat te krijgen! Haha!