Ik zit nogal met een dilemma en aangezien ik denk dat er hier wel meer mensen zitten met hetzelfde probleem of in iedergeval mensen die dit begrijpen ben ik wel benieuwd naar jullie meningen.
Het "probleem" is het volgende.
Ik wil al zolang als ik me kan herinneren een eigen paard. Ik rij nu sinds 12 á 13 jaar op een manege maar dat heb ik nu wel weer gezien, ik wil nu eindelijk wel eens echt aan het werk met een paard en ik zie niet zitten om dat met andermans paard te doen en zeker niet met een manegepaard. Toen Jargeau (mijn favoriet op de manege) er nog stond wel. Met hem kon ik alles hij was voor mij echt het perfecte paard. Maar ja, hij is nu verkocht. Dus nu rijd ik weer een ander paard, maar ik weet gewoon dat ik met hem nooit zoiets kan krijgen als met Jargeau. Ik heb ook geen zin meer om zoveel tijd te steken in een paard wat iemand anders het uur daarna toch weer verpest. (Oke dat klinkt arrogant, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)
Maar nu het probleem anders word dit stuk te lang.
Ik ben nu hard aan het sparen om de aanschaf en de eerste dingen + een stukje reserve bij elkaar te krijgen.
Maar.... als ik nou volgend jaar mijn droom waar maak. Heb ik verder niet zoveel meer te besteden elke maand en dat betekend dus dat ik nog wel een heel tijdje bij mijn ouders moet blijven wonen. En aangezien ik al 24 ben vind ik het onderhand wel tijd om op mezelf te gaan wonen. Maar als ik nu geen paard koop ben ik bang dat er nooit meer een komt.
Wat zouden jullie doen? Gaan voor een paard of toch op mezelf gaan wonen??
Sorry voor het lange verhaal, maar toch bedankt voor het lezen.