Racebaan..??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xx_Mitt_xX

Racebaan..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 16:49

Hooi Bokkers,

Ik heb een weekje geleden een wei gehuurd,
hij is 7 meter breed en 200 meter lang.
Ik had zelf natuurlijk liever een vierkante wei gehad, maja die waren hier niet meer te krijgen.

kennissen van ons zeggen dat het geen geschikte paardenwei is omdat het paard dan zou gaan racen Verward

Wat vinden jullie hiervan?
Zou het echt kwaad kunnen...

groetjes Mitt Knipoog

Lenneke_

Re: Racebaan..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:01

Ik zie niet zo goed waarom een paard in een rechthoekige wei wel zou gaan racen en in een vierkante wei niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:39

Ik heb een 'echte' renbaan rond mijn wei van 5 meter breed. Een grasbaan, en de paarden lopen er dus ook wel eens een paar weekjes op om het gras kort te houden. Ondanks het feit dat ze die baan sowieso al associeren met (ren)training, betrap ik ze er zelden op dat ze gezellig eens een rondje gaan rennen uit zichzelf. En al zouden ze het doen, wat is daar mis mee? Een paard is een bewegingsdier. Bovendien, beter 200 m lang rechtuit hard, dan in een wei van 40 x 40 meter niet meer kunnen stoppen en/of onderuit gaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:47

Bij ons staat de hengst ook op een rechthoekige wei!
Wat zou daar mis mee zijn? Er is nooit wat gebeurt, en rennen tjah dat doet hij wel maar hij is nog jong! Dus dat is alleen maar goed voor hem!
(wel eng voor ons als het glad is!!! Met de snelheden waarmee hij door de wei kan crossen Tong uitsteken )

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 09:34

Ohh wat ben ik stom Frusty
ik ben vergeten te zeggen dat die kennissen van ons een paard hadden, die is gaan rennen op de wei, is uit gegleden en had een gebroken heup. (dat op een gewone rechthoekige wei )

dus ik was een beetje bang dat dat ook met mijn paardje zou gebeuren(ik koop een paardje, tinker...Wie oo wie weet er een te koop in limburg of brabant Haha! )

maar nu ik jullie reacties hoor ben ik heel blij Haha!
kan die van mij tenminste zn energie goed kwijt! Tong uitsteken

wie heeft er nog meer suggesties? Knipoog

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:00

Ja als je een paard hebt wat graag rent kun je idd een rechthoekige wei nemen dan kunnen ze alleen recht uit want in de bochten word het gevaarlijk!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:00

Dat is wel dikke pech voor die kenissen maar dit kan altijd gebeuren in elke wei.Ik zou me er niet al te druk over maken en je paard gewoon in die wei zetten.

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 18:12

Bella_Donna schreef:
Ja als je een paard hebt wat graag rent kun je idd een rechthoekige wei nemen dan kunnen ze alleen recht uit want in de bochten word het gevaarlijk!

ik heb sowieso geen bochten in mijn wei, hij is alleen erg lang en smal:200 m bij 7 m. Vork