lentekriebels of Puberteit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

lentekriebels of Puberteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:09

Laatste aantal weken ging het zo lekker tussen Luck en mij. Ik was helemaal niet bang zat netjes rechtop en durfde een aantal keer zelfs een galopje te wagen. Ook met binnen en buiten halen liep hij netjes mee, eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Mijn instructrice is toen geopereerd en gisteren hadden we dus weer les, zo goed als het eerst ging zo slecht ging het nu! Overal waren spoken en kabouters we konden niet normaal draven. In de stap stoof hij ervandoor.

En nu vandaag uit de wei halen ging prima maar toen de bak door naar de stallen hij trok zich tot 3 keer aan toe los. Rende dan keihard de bak door met flinke bokken kwam toen weer leuk naar me toe en zodra ik hem wilde pakken rende hij weer weg.

Heb toen maar een zweep gepakt en laten lopen, daarna ging het wel. Maar terug op de wei zetten was ook weer DRAMA...

Wat denken jullie, lente in zijn bol? Of puberteit..Hij is net 4 geworden..

carlijn83

Re: lentekriebels of Puberteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:16

Hmm, kan allebei natuurlijk gezien periode van t jaar en zn leeftijd.
Die van mij was ook jolig van de week (9jr) voorjaar in de bol denk ik.
Ik zou t ff aankijken als ik jou was.
Het moet natuulijk niet de spuigaten uit lopen. Ook al is ie fris/vrolijk of jong, luisteren moet ie wel.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:59

mijn merrie vloog deze week ook met een noodgang over m´n "rijwei" dr zat geen rem of stuur meer op. daarna nog even flink getraind en dat ging super, dagen dr voor ook, lkkr nagevelijk. En dat stopt ongeveer VOOR de deur van de bak bij m´n instructrice. Overal enge dingen *een bakrand bijvoorbeeld* om moe van te worden
Bij me thuis in de bak is ze ook weer braaf... *zucht* paarden...

Ik denk dat het voornamelijk aan t weer ligt, maar de leeftijd telt misschien ook wel meej.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:14

puper en de lente in zn bol, die van mij ging net bij t poetsen staan stuiteren, vaag, ik hem daarna op stal zetten heel gespannen naar buiten kijken, en toen naar zn voerbak (helaas die was nog leeg)
en hij is nu bijna 6 geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:05

Normaal is hij met rijden echt de braafheid zelve en als hij zou schrikken rent hij niet weg. Nu stoof hij echt de bak door..

Ja kijk het nog een tijdje aan..zou niet weten wat ik anders moet doen? Morgen proberen we er gewoon nog eens op te rijden Knipoog

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:09

Ik herken het helemaal !!

Nikey heeft dat soms ook hoor,
op het moment is hij gewoon braaf,
maar af en toe word ik er gewoon jolig van..

ik denk dat het dus een combinatie is,aangezien nike en luck dezelfde leeftijd hebben !!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:14

Mijn nu nog 3 jarige (in mei wordt ze 4) is ook hardstikke jolig. Heeft helemaal de zomer in haar bol. Ze brengt nu zelfs het hoofd van een bijna 1 jarig shethengstje op hol. Heel grappig om te zien. Toen ik afgelopen maandag les had heb ik ook erg veel gegaloppeerd. Heerlijk vind ze dat, oortjes naar voren en gaan. Baasje was op een gegeven moment uitgeput maar zij had nog energie voor 10. Denk dat het een beetje de combinatie is van leeftijd en het wat warmere weer.

Daarentegen was ze gisteren met longeren heel rustig. Denk dat ze zich al flink had uitgeleefd met haar vriendjes op de wei Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:15

Saskia9 schreef:
Ik herken het helemaal !!

Nikey heeft dat soms ook hoor,
op het moment is hij gewoon braaf,
maar af en toe word ik er gewoon jolig van..

ik denk dat het dus een combinatie is,aangezien nike en luck dezelfde leeftijd hebben !!

ja denk het ook..Leuk he jonge pony`s.. Haha!