Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Valencio schreef:Zijn er hier mensen met ervaringen met een Happy Mouth bit?
Ik heb namelijk een behoorlijke slechte ervaring, ik dacht namelijk aan mn Happy Mouth bit een heel vriendelijk bitje te hebben voor mijn 3-jarige, maar nadat ik gelongeert heb met het Happy Mouth bit staat mijn paard nu met twee kapotte mondhoeken met behoorlijke schroeiplekken!!! Dat bit schuurt dus wel degelijk als de pest!
Ik schrok ervan want ik hou helemaal niet van ruig getrek in de mond en ben altijd heel voorzichtig, zeker omdat het nog een jong paard is.
Maar goed mijn Happy Mouth bit ligt nu in de prullenbak!!! Hoezo Happy?
Maroush schreef:Ik heb er eentje bij tentenkamp gehaald gisteren. Rijd normaal met KK, maar voor buitenritjes leek een lichter bitje me fijner. Maar ga zo eens kijken of dat 'happy' idd zo tegenvalt ... heb 'm nu alleen nog maar ff gepast en toen leek ze er blij mee te zijn ...

roylinde schreef:mij lijkt rubber ook zachter, maar volgens mij licht dat erg sterk aan wat voor paard het is.
Maroush schreef:Ben blij dat de meesten toch wel positief zijn
Rubber gaat volgens mij schuren omdat het ruw wordt als het vochtig wordt dacht ik, daarom heb ik toen ook een happy mouth bitje gekocht. Maar als je dat op de onderkant van je arm legt en je buigt het bit ietsje ... AUWTSJ !! Deed echt veel meer pijn dan bij het RVS enkel gebroken en KK dubbel gebroken bit, die ik ook even geprobeerd had
Pally schreef:Maroush schreef:Ben blij dat de meesten toch wel positief zijn
Rubber gaat volgens mij schuren omdat het ruw wordt als het vochtig wordt dacht ik, daarom heb ik toen ook een happy mouth bitje gekocht. Maar als je dat op de onderkant van je arm legt en je buigt het bit ietsje ... AUWTSJ !! Deed echt veel meer pijn dan bij het RVS enkel gebroken en KK dubbel gebroken bit, die ik ook even geprobeerd had
Heb je jezelf al wel eens een spoor tussen de ribben geport?
Of heb je jezelf ook al wel eens een tik met de zweep gegeven?
Dit doet ook allemaal zeer en ik denk niet dat jij je arm met de mondhoek van een paard kan vergelijken
. Bovendien lijkt mij dat de tong wel een stuk gevoeliger is (voor zover je alles fatsoenlijk gebruikt). Het is misschien inderdaad niet echt goed te vergelijken, maar het geeft wel een idee ... 

Want daardoor komt het volgens mij dat het minder prettig voelt