Helemaal niet zo happy een Happy Mouth bit!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Galupy

Helemaal niet zo happy een Happy Mouth bit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 13:10

Zijn er hier mensen met ervaringen met een Happy Mouth bit?

Ik heb namelijk een behoorlijke slechte ervaring, ik dacht namelijk aan mn Happy Mouth bit een heel vriendelijk bitje te hebben voor mijn 3-jarige, maar nadat ik gelongeert heb met het Happy Mouth bit staat mijn paard nu met twee kapotte mondhoeken met behoorlijke schroeiplekken!!! Dat bit schuurt dus wel degelijk als de pest!

Ik schrok ervan want ik hou helemaal niet van ruig getrek in de mond en ben altijd heel voorzichtig, zeker omdat het nog een jong paard is.

Maar goed mijn Happy Mouth bit ligt nu in de prullenbak!!! Hoezo Happy?

Marloez

Re: Helemaal niet zo happy een Happy Mouth bit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:27

Valencio schreef:
Zijn er hier mensen met ervaringen met een Happy Mouth bit?

Ik heb namelijk een behoorlijke slechte ervaring, ik dacht namelijk aan mn Happy Mouth bit een heel vriendelijk bitje te hebben voor mijn 3-jarige, maar nadat ik gelongeert heb met het Happy Mouth bit staat mijn paard nu met twee kapotte mondhoeken met behoorlijke schroeiplekken!!! Dat bit schuurt dus wel degelijk als de pest!

Ik schrok ervan want ik hou helemaal niet van ruig getrek in de mond en ben altijd heel voorzichtig, zeker omdat het nog een jong paard is.

Maar goed mijn Happy Mouth bit ligt nu in de prullenbak!!! Hoezo Happy?

kunstof heeft altijd eerder een brandplek neiging dan metaal, ik heb zelf ook een happy mouth bit, maar rijd altijd met rvs trensje, er is nog iets waarom het een *&&^^^%$# bit is, houd het op je hand en neem er wat druk op, op de plek waar de rol zit komt je vel er ook tussen, dat is ook zo op de tong van het paard! *auw*!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:14

Ik heb er eentje bij tentenkamp gehaald gisteren. Rijd normaal met KK, maar voor buitenritjes leek een lichter bitje me fijner. Maar ga zo eens kijken of dat 'happy' idd zo tegenvalt ... heb 'm nu alleen nog maar ff gepast en toen leek ze er blij mee te zijn ...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:17

Maroush schreef:
Ik heb er eentje bij tentenkamp gehaald gisteren. Rijd normaal met KK, maar voor buitenritjes leek een lichter bitje me fijner. Maar ga zo eens kijken of dat 'happy' idd zo tegenvalt ... heb 'm nu alleen nog maar ff gepast en toen leek ze er blij mee te zijn ...

Iemand anders reed met dr new forest even met mijn bit en die liep er super op.
Ik ga het vandaag nog eventjes proberen denk ik, Dusty krijgt er geen brandplekken van (je paard moet wel een goed vochtige mond hebben anders krijgen ze idd brandplekken!)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:54

Mijn merrie is anders wel heel happy met haar happy mouth bit!!
Had je het bit wel op de juiste manier ingedaan dan?
Dus had je hem niet te hoog?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:38

elk paard loopt weer anders (beter of slechter) op een verschillend bit.
De ene kan er goed met n kunstof bit en de andere vind het vrezelijk, open plekken blabla...

mij lijkt rubber ook zachter, maar volgens mij licht dat erg sterk aan wat voor paard het is.

Dus het is puur hopen dat het paard er goed op loopt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:41

Ik heb er met verschillende paarden heel goede ervaringen mee. Geen open mondhoeken, fijn nageeflijke paarden...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:19

Maar wat voor een hadden jullie dan? De ongebroken, 1x of 2x gebroken of 'nep-dubbel-gebroken' trens?
Heb Maroushah net ff met het bitje gelongeerd (ik heb zo'n neppe dubbel gebroken) en het ging wel aardig. Ze lijkt het wel oke te vinden, maar als ik zelf ga voelen op m'n arm Lips are sealed

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:28

Ik heb zo'n nep dubbelgebroken, die met dat rolletje tussenin.
Ik vind juist dat dit bit veel minder schuurt als een echte rubberen.
Misschien zijn jouw paard zijn mondhoeken heel gevoelig daar voor, maar ik heb er alleen maar goed ervaringen mee.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:42

Ben blij dat de meesten toch wel positief zijn Haha!
Rubber gaat volgens mij schuren omdat het ruw wordt als het vochtig wordt dacht ik, daarom heb ik toen ook een happy mouth bitje gekocht. Maar als je dat op de onderkant van je arm legt en je buigt het bit ietsje ... AUWTSJ !! Deed echt veel meer pijn dan bij het RVS enkel gebroken en KK dubbel gebroken bit, die ik ook even geprobeerd had Cool

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:42

roylinde schreef:
mij lijkt rubber ook zachter, maar volgens mij licht dat erg sterk aan wat voor paard het is.

Ik heb van een vriendin van me gehoord dat als een paard niet extra speeksel aanmaakt door het rubber, het juist vlijmscherp inwerkt op een droge mond, en ook voor flinke plekken kan zorgen.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:02

Nou het bit zat er wel op de juiste manier in, het is een enkel gebroken watertrens van Happy Mouth.
Ik heb met RVS bit nog nooit zoiets gehad en mn werkwijze was niet anders ook zat het bit even strak en even hoog.

Ik heb wel het idee dat rubber sneller brandt zeker op een droge mond idd, wrijf je happy mouth maar eens flink over je hand, wordt het lekker heet.

Ik heb vandaag een enkelgebroken bustrens van Robart in gedaan en nu geen problemen gehad, zn mond was natuurlijk wel nog wat gevoeliger, heb er een flinke laag uierzalf tussen gesmeerd.

Ik had het ook niet verwacht, dacht juist dat Happy mouth heel fijn zou zijn voor het paard.

Blijkbaar zijn er veel verschillende ervaringen, ieder paard reageert idd weer anders. mijn paard is nog wel heel jong we zijn bezig met beleren, dus waarschijnlijk is hij ook nog wat gevoeliger in de mond dan een paard wat al jaren een bit gewend is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:08

Ik werk al jaren met (o.a.) de happy mouth bitten en mijn ervaringen zijn enkel positief!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:15

Maroush schreef:
Rubber gaat volgens mij schuren omdat het ruw wordt als het vochtig wordt dacht ik, daarom heb ik toen ook een happy mouth bitje gekocht. Maar als je dat op de onderkant van je arm legt en je buigt het bit ietsje ... AUWTSJ !! Deed echt veel meer pijn dan bij het RVS enkel gebroken en KK dubbel gebroken bit, die ik ook even geprobeerd had Cool

Heb je jezelf al wel eens een spoor tussen de ribben geport?
Of heb je jezelf ook al wel eens een tik met de zweep gegeven?

Dit doet ook allemaal zeer en ik denk niet dat jij je arm met de mondhoek van een paard kan vergelijken

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:09

Pally schreef:
Maroush schreef:

Heb je jezelf al wel eens een spoor tussen de ribben geport?
Of heb je jezelf ook al wel eens een tik met de zweep gegeven?

Dit doet ook allemaal zeer en ik denk niet dat jij je arm met de mondhoek van een paard kan vergelijken

Ik rijd niet met sproren en loop niet met m'n zweepje in het rond te meppen Cool . Bovendien lijkt mij dat de tong wel een stuk gevoeliger is (voor zover je alles fatsoenlijk gebruikt). Het is misschien inderdaad niet echt goed te vergelijken, maar het geeft wel een idee ...

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:12

Ik ben heel blij dat ik dit lees.

Ik heb zelf een 2 jarige haflingermerrie en wou met de tijd ook zo'n bitje voor haar gaan kopen, voor het inrijden, dacht dat ze dat wel lekker zou vinden en dus een goede ervaring met het bitje zou krijgen, maar ik ben heel blij dat ik dit lees!

Geen Happy Mouth bitje voor mij dus!!!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:15

Hele goede ervaringen met de HM Knipoog
Ik heb de enkel gebroken en de ongebroken voor mijn paard. Hij loopt er heel netjes op Lachen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:33

Mmmz ... die bitten hebben niet zo'n rare constructie van een draadje met bitstukjes er omheen Clown Want daardoor komt het volgens mij dat het minder prettig voelt Tong uitsteken
Ook mensen met goede ervaringen met de neppe dubbel gebroken??

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:38

merel heeft ook een nep dubbel gebroken Haha!

maar die heeft er nooit wat van, maar ik moet eerlijk toegeven dat ze op geen enkel bit goed loopt, want het lijkt wel of ze er geen 1 goed aan wilt nemen.

maar brandplekken of open mondhoeken heeft ze nog nooit gehad en ze heeft een vrij droge mond(schuimt en speekselt zeer weinig)