Paspoort aanvragen...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milka

Paspoort aanvragen...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 09:43

HoiHoi,

Aangezien dat mijn Andalusier in Belgie in pension staat en wel een chip heeft, maar geen paspoort...wil ik graag een paspoort voor hem aan gaan vragen. (ook om zeer binnenkort officieel te gaan starten Vork )

Al zoekende op internet ben ik bij een site gekomen waar t zo'n beetje allemaal uitgelegd stond.

Als ik t goed begrepen heb, moet je dus een paspoort aanvragen bij t eigen stamboek...dus in mijn geval bij Asociacion De Amigos De Caballos De Pura Raza Espanola En Holanda Haha!
(Vrienden van het Andalusische paard in Nederland dus)

Nou was ik daar tot enkele weken ook lid van, nu niet meer dus.

Ik heb in ieder geval een mailtje naar de vereniging gestuurd.

Heeft iemand enig idee hoe dit verder allemaal in z'n werk gaat en hoe lang t ongeveer allemaal gaat duren?

(t Zomerseizoen staat weer voor de deur... Cool ...dus wil lekker gaan starten)

Alane

Re: Paspoort aanvragen...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:34

Heb je ook gekeken of dat stamboek ook paspoorten mag uitgeven?

In principe mag een stamboek dat paspoorten uitgeeft er geen lidmaatschap aan koppelen.
Verder maakt het niet uit waar je het paspoort aanvraagt. Het enige verschil is het teken op de voorkant.

Je kunt ook een dierenarts vragen om het signalement op te nemen en het chipnummer te controleren, hij/zij kan dan een formulier invullen wat je naar de paspoortuitgevende instantie kan sturen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:37

Je kan ook bij de KNHS een paspoort aanvragen. Dan heb je verder gen verplichtingen en extra kosten van het Andalusiërstamboek. Aangezien ze vaak toch extra kosten vragen als je geen lid bent (verwerkingskosten) of je moet lid worden.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:19

het papiertje van je Da heb je zowiezo nodig tesamen met je chipnummer. Deze gegevens stuur je of naar je stamboek of naar de knhs en dan heb je vrij snel je paspoort in huis

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 15:32

Sjonniej schreef:
Je kan ook bij de KNHS een paspoort aanvragen. Dan heb je verder gen verplichtingen en extra kosten van het Andalusiërstamboek. Aangezien ze vaak toch extra kosten vragen als je geen lid bent (verwerkingskosten) of je moet lid worden.

Jaah mijn vorige Anda is gechipt en we hebben toen meteen een paspoort aangevraagd bij de knhs, maar dat was omdat toen die vereniging nog geen paspoorten mocht uitgeven.
Nu wel, want ze staan in de lijst van de stamboeken die paspoorten mogen uitgeven.
Dus dan wil ik hem graag toch bij zijn eigen stamboek vandaan Ja