Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Emaartje schreef:hallo,ik mag van de homeopaat weer beginnen met stappen in het bos,hoe zou je het snelste de conditie weer kunnen opbouwen!!want ik ga in juni op vakantie met emara,ZE heeft zekers 5maanden stilgestaan,inverband met de bronchites die ze heeft...hoelang zouden jullie beginnen met stappen,en hoevaak per week(en trouwens het is wel wat heuvelachtig bij ons in het bos)..dus wel wat zwaar.vandaag heb ik een uur gestapt ging op zich goed,maar de heenweg was wat zwaar,omdat je iets een heuveltje op moest,je kunt merken dat ze dan geen conditie meer heeft.en dan gauw grote neusgaten heeft !!krijgen ze van alleen stappen goeie conditie?gr emaartje
Gamier schreef:Emaartje schreef:hallo,ik mag van de homeopaat weer beginnen met stappen in het bos,hoe zou je het snelste de conditie weer kunnen opbouwen!!want ik ga in juni op vakantie met emara,ZE heeft zekers 5maanden stilgestaan,inverband met de bronchites die ze heeft...hoelang zouden jullie beginnen met stappen,en hoevaak per week(en trouwens het is wel wat heuvelachtig bij ons in het bos)..dus wel wat zwaar.vandaag heb ik een uur gestapt ging op zich goed,maar de heenweg was wat zwaar,omdat je iets een heuveltje op moest,je kunt merken dat ze dan geen conditie meer heeft.en dan gauw grote neusgaten heeft !!krijgen ze van alleen stappen goeie conditie?gr emaartje
Een uur stappen na 5 maanden stil stand is best veel! reken er maar op dat ze morgen spierpijn heeft.
Het advies wat ik kreeg voor Gamier (na 3 maanden stil stand) 20 min. per dag stappen en 5 min. per dag opbouwen. na een week beginnen met 5 min. draven en dat 2 min per dag opbouwen..... Het lijk een lange weg maar dat valt best wel mee (reken zelf maar uit!)
Heel veel stappen is alleen maar goed voor de conditie!!!!
Emaartje schreef:[
ja het was een beetje te lang geworden het ritje wou maar een halfuurtje doen....
[/quote]
Gamier schreef:Emaartje schreef:[
ja het was een beetje te lang geworden het ritje wou maar een halfuurtje doen....
[/quote]
Wendy15 schreef:Ze bedoelt (denk ik). Dat je begint met 20 minuten stappen. De dag erna doe je daar 5 minuten bij. Dan stap je dus 25 minuten. Zo stap je een week lang elke dag 5 minuten langer.
cissie schreef:Persoonlijk zou ik niet gelijk iedere dag het zadel opdoen en stukje gaan rijden, maar bv 4 keer in de week, met tussendoor een dagje rust of aan de hand stappen om de evt. stramheid er een beetje uit te lopen.
Na een paar weken en als het allemaal goed gaat kun je er naar mijn idee best weer iedere dag mee rijden, maar om nu gelijk iedere haar (ook al is het rustig aan) te rijden zou ik niet doen, ook gezien haar leeftijd dan is het in mijn ogen juist belangrijk om dit rustig op te bouwen.
Tussendoor het rijden afwisselen met longeren en aan de hand wandelen kan ook veel goed doen dan beweegt ze toch relatief onbelast haar spieren en voor dr longen zijn dit goede oefeningen.
Veel stappen is goed en binnen het stappen af en toe van tempo verwisselen dit houd dr alert.
Bv; Dag 1: *15 min stappen aan de hand
Dag 2: *15 min stappen onder het zadel
Dag 3: * Rust
Dag: 4 * Aan de hand 20 min lopen
Dag: 5 * 10 min stappen...2 min. draven...5 min stappen (zadel)
Dag: 6 * 15 min longeren met wat meer draf
Dag: 7 * Rust
Dag: 8 * 20 min rijden met veel stap maar wat meer afgewisseld
met draf.
Dag: 9 * 30 min stappen aan de hand
Dag:10* Rust
Dag:11* 20 min onder het zadel met stap en draf
Dag:12* enz enz enz steeds meer uitbouwen en dan als ze aardig op conditie is de galop erbij halen om de conditie verder uit te breidden.
Het is maar een voorbeeldje en het kan vast beter enzo, maar probeer alleen maar een beetje een idee te geven hoe je zou kunnen doen.
succes en wat fijn dat het beter met dr gaat!!
[/quote]