HELP!!! Plekje nodig met mijn paardje om tot rust te komen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alix

HELP!!! Plekje nodig met mijn paardje om tot rust te komen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:22

Hallo,

Ik heb een klein probleempje en ik ben op zoek naar iemand die misschien kan helpen.

Ik ben sinds kort voor een paar dagen in het ziekenhuis beland door overtollige stress. Hierdoor kreeg ik steken in mijn zijdes en mijn buik en rug zonder enige lichamelijke oorzaak. De pijn wordt dus mentaal veroorzaakt en kan alleen opgelost worden door rust.

Het beste is om een jaar (of meer, hangt ervan af) van school pauze te nemen. Ik heb namelijk een vrij zware 4 jarige opleiding gehad voor de academie waar ik nu studeer die ook vier jaar duurt (zit in het tweede jaar) zonder pauze te nemen. Nu begin ik het erg te voelen en moet er een oplossing voor vinden.

Wat mij gelukkig maakt is mijn paard, maar als ik stop met school heb ik voor dat jaar geen studiefinancieering en dus geen inkomen omdat ik te stressig ben om naast de studie nog eens te werken. Ik kan dus geen 40 uur werken per week als ik dat jaar rust neem. En ben op zoek naar iets of ergens waar ik mijn paardje mee kan nemen, kan verblijven en kan helpen, bijvoorbeeld op een boerderij of stal. Ik vraag niet al te zwaar (geen 12 uur stalllen uitmesten b.v.) betaald werk (minimumloon). En dat ik tijd kan spenderen met mijn paard en zo tenminste 6 maanden ergens anders dan thuis kan doorbrengen.

Plaatsen waar ik zou willen werken: Op een kleine fokstal (liefst geen dressuur of springpaarden), boerderij, ranch of stallen die ritjes maken met toeristen, westernstallen, op een camping of een natuurreservaat. Ook gewoon een familie helpen is leuk. Kan voor kinderen zorgen, op het huis letten en huishoudelijk werk doen.

In de landen Nederland, Belgie, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Engeland, enz... waar je ook maar iemand kent.... is welkom. Het liefst in een heuvelachtig tot berggebied (prikkelt mijn creativiteit het best).

Ik ben 23 jaar oud, gemotiveerd, vriendelijk en betrouwbaar, ben gek op paarden en alle andere dieren! Ben een natuurliefhebber en vindt het niet erg te werken. Heb ervaring met kinderen (opgepast en in een jeugdhuis gewerkt), ook als begeleidster gewerkt met trektochtjes te paard in het buitenland.

Ik ben aan het studeren om Illustrator te worden en zoek dus inspirerend werk om zo tot rust te komen om weer verder te kunnen met mijn opleiding. Op school moeten we namelijk veel dingen vormgeven en ontwerpen, maar door vele familieomstandigheden werdt het allemaal te zwaar en krijg ik moeite om iets op papier te zetten, terwijl ik op school geacht wordt als een van de goeien. Dit wordt een creaftief 'blok' genoemd en valt alleen op te lossen door van omgeving te veranderen en inspiratie op te doen.

Hopelijk kan iemand mijn helpen, alle tips en opmerkingen zijn welkom! Ook als je het zelfde heb ervaren of als je ook zo iets wilt doen!

Alvast bedankt voor het lezen!

pluimpje

Re: HELP!!! Plekje nodig met mijn paardje om tot rust te kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:46

bel eens wat af, vaak hebben vooral in de zomer maneges enzo begeleiders nodig voorkampen enzo. misschien dat je ka vragen of jij daar kunt werken maar je eigenpaard meeneemt