de les uit gestuurd vanwege (kunst)leren zitvlak rijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

de les uit gestuurd vanwege (kunst)leren zitvlak rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:19

Afgelopen week een gesprek op de vereniging met een instructeur over rijbroeken met leren zit. voglens hem zijn er instructeurs (m/v) die leerlingen weigeren vanwege die (kunst)leren inzet omdat je door die inzet geen afhankelijk zit kunt krijgen en daardoor niet kunt leren zitten op een paard.

Nu vind ik dit volkomen overtrokken maar zijn er mensen die dit al eens hebben meegemaakt of gehoord dat het betreden van de les met zo'n broek niet was/is toegstaan?
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-03-05 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: vraag in titel gezet, is zo iets duidelijker

Chocopasta

Re: (kunst)leren inzet rijbroek reden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:24

Nooit van gehoord eigenlijk...

Wel blijf je beter zitten met zo'n broek, maar ik blijf ondertussen net zo goed zitten met een andere rijbroek Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:25

ik merk echt wel verschil hoor!
ik heb een kunsstof zadel en met een lederen zitvlak zit ik behoorlijk vast, maar met een gewone rijbroek glij ik er zo uit....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:28

Ik noem het altijd mijn plakbroeken Haha! Haha! Haha!

Maar echt een verschil............... neuh valt mee

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:29

ellepel schreef:
ik heb een kunsstof zadel en met een lederen zitvlak zit ik behoorlijk vast, maar met een gewone rijbroek glij ik er zo uit....

Maar ben je wel eens geweigerd in een les omdat je broek een (kunst)leren inzit had of ken je iemand?
Dat was eigenlijk mijn vraag Haha! (ben af en toe super onduidelijk Bloos! )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:30

Alane schreef:
ellepel schreef:

Maar ben je wel eens geweigerd in een les omdat je broek een (kunst)leren inzit had of ken je iemand?

nee............nee............... en Jaa Haha! Haha! Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:31

Alane schreef:

Valt wel mee hoor, de enige vraag die in het topic stond was die vraag Haha!
Maar het lijkt me wel raar als je geweigerd wordt?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:34

gelukkig maar af en toe Tong uitsteken

Wastechnisch gezien vind ik broeken met een (kunst)leren inzet beter, zijn gemakkelijker schoon te krijgen en als ze ietwat vlekken achterblijven is dat nooit zo zichtbaar Haha! (maar das gemakzucht Haha! )

@Natasja91: Dat vind ik dus ook vandaar dat ik die vraag stelde hier, kon en kan me er niets bij voorstellen dat een rijbroek een reden is om iemand de les te weigeren (of moet al iets idioots mee aan de hand zijn: voorzien van spijkers of zo)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:45

Zie je het al voor je Tong uitsteken
1 seconde lijm of iets dergelijks Tong uitsteken

Ik heb er in principe ook nog nooit van gehoord ofzo, en volgens mij zijn er ook nog eens vele wedstrijd ruiters met zo'n rijbroek.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:48

Lekker man kunstleer . en weet je wat nóg lekkerder is : ECHT leer lekker plakken op je zadeltje zitten als een huis!
Nog lekkerder is echt leer op je rijbroek en je leren laarzen dan zit je helemaad lekker stroef.

Als je scheef zit van je zelf heb je een beetje een probleem maar zo niet heerlijk spul Haha!

en nee ik ben er ng nooit om de les uit gestuurd Haha!

ik weet dat lederen zitvlakken eigenlijk voor dressuur bedoelf zijn maar ik reed vroeger veel SGW's en dan dat leer op je knieën lekker in je springzadel drukken en lekker de cross door racen.

Het maakt zeker niet dat je beter zit maar ik houd er wel van.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:12

lekker dan zonder zitvlak krijg ik onwijze zadelpijn... maar heb vandaag 2 paarden gereden met andere broek, wat glibberig zeg en ja uiteraard zat ik op geflipte knol Haha! (van 29 jaar) weet gelijk weer dat ze kruizing met renpaard is Tong uitsteken ben op een end maar op het grote land gaan rijden anders werd het gewoon gevaarlijk pffft

nee kan me er wel wat bij voorstellen, maar ben er niet voor

joyce B

Re: de les uit gestuurd vanwege (kunst)leren zitvlak rijbroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:26

Wat een onzin om iemand daarvoor uit de les te sturen!
Nog nooit meegemaakt dus en ook niet gehoord via via... Zou een slechte zaak zijn voor de ruitersportzaken als dat vaak zou gebeuren Schijnheilig Haha!

Ik vind inderdaad dat het minder glijd. Maar ook met stoffen broeken heb je verschillen in hoe glad ze zitten.
En dan zouden ze zadels met speciale (leren) zitting die niet zo glijdt ook moeten verbieden Knipoog...

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:42

joyce B schreef:
Wat een onzin om iemand daarvoor uit de les te sturen!
Nog nooit meegemaakt dus en ook niet gehoord via via... Zou een slechte zaak zijn voor de ruitersportzaken als dat vaak zou gebeuren Schijnheilig Haha!

Ik vind inderdaad dat het minder glijd. Maar ook met stoffen broeken heb je verschillen in hoe glad ze zitten.
En dan zouden ze zadels met speciale (leren) zitting die niet zo glijdt ook moeten verbieden Knipoog...

Beetje onzin inderdaad ja, ik heb ook met ene kunst leren zit en nog nooit iemand over horen klagen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:55

wat belachelijk!!!
het zijn toch niet voor niets RIJBROEKEN Verward
kijk als je nou met een spijkerbroek rijdt en dan weggestuurd wordt ok
of bijvoorbeeld gympen(die keur ik echt af!!)

maar je hebt toch het benodigd lesmateriaal aan je kont?

mijn instructeur rijdt zelf ook met leren zitvlak

ik zou me niet laten wegsturen en anders betekent het het einde van weer 1 klant
plus heel veel negatieve reclame

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:20

Citaat:
voglens hem zijn er instructeurs (m/v) die leerlingen weigeren vanwege die (kunst)leren inzet omdat je door die inzet geen afhankelijk zit kunt krijgen en daardoor niet kunt leren zitten op een paard.

Een onafhankelijke zit wordt niet verhinderd met een rijbroek met (kunst)leren zitvlak. Je glijdt minder snel in het zadel, maar een onafhankelijke zit wordt toch bepaald door de manier waarop de ruiter het paard meebeweegt.

Degene die deze uitspraak doet vindt zeker ook dat je door beugels en een zadel geen onafhankelijke zit kunt krijgen... Dat zijn tenslotte ook maar hulpmiddelen om vaster te zitten...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:26

Nee dat weer niet, hoor wel vaker rare opmerkingen over bepaalde dingen en ik krijg ook af en toe wat naar mijn hoofd geslingerd wat echt niet leuk is, waardoor ik het idee krijg dat het meer jalouzie is dan "kennis" of "weten" .
Maar met die rijbroeken vond ik wel heel een heel aparte opmerking.

Maar dochter leert er veel van en die heeft er vooralsnog plezier aan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:35

wat een onzin om daarom iemand uit de les te sturen Verward
Je zit wat vaster, maar daarom niet gelijk minder dan wel helemaal niet onafhankelijk? Ik ben juist blij met mn leren kont + knievlakken rijbroek als mn paard het weer eens op zn heupen heeft Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:48

Wat een idioot joh! Ik kan er niet bij met mijn hoofd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:02

ehhhh...
les?
al ehhh in geen jaren gehad, maar als ik geweigerd zou worden dan zou ik waarschijnlijk een domme opmerking terug geven in de richting van:
"ik weiger van iemand les te hebben met zo'n kleur haar, of zo'n bepaalde stof van een trui"

wat een kolder!!!
jij betaalt toch voor je les, dan mag jij eerder eisen gaan stellen dahct ik zo

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:54

Ik heb ook al jaren geen les gehad, maar had daarvoor ook rijbroeken met een kunstleren kont. Nooit geen problemen mee gehad. Zou het persoonlijk ook belachelijk vinden. je moet toch zelf weten wat voor broek je draagt!?!
Ik geef het eerlijk toe: die kunstleren broek zit als een huis in zowel mijn Wintec pro (met equisuede) als in mijn westernzadel met suede zitvlak. Maar dat je van die manier geen onafhankelijke zit krijgt?
Ben van mening dat je, om echt een onafhankelijke zit te krijgen, regelmatig wat oefeningen moet doen zonder beugels, dat heeft meer zin dan een bepaald type rijbroek te verbieden!!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:44

Ik vind het raar, ik rij zelf sinds kort met rijbroeken met zo'n zitvlak en ik vind het heerlijk!!
Nogal hobbelig paardje (gooit erg hoog op), en ik heb ook nog eens van die rolbenen dus dan is het helemaal een drama. Voorheen ging ik gewoon niet meer doorzitten, maarja, op de wedstrijd moet het toch en het is toch een onderdeel dat belangrijk is. Ik kan nu doorzitten en dan zit ik echt stil. Het is ook zo fijn voor het paard, want gebonk op zijn rug is absoluut niet fijn. Hij is dan gelijk gespannen wat natuurlijk meer dan logisch is!!
Heb pas ook weer wedstrijd gehad en heb voor het doorzitten geen vijfjes meer gehaald, maar zevens Lachen En in de galop zelfs een acht Haha!
Dusse, ik vind ze toppie OK dan!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 15:12

welke school was dat ?

tochh geen deurne he Tong uitsteken
dan hb ik volgend jaar een porbleem.