hoe een zwartpaard mooi zwart houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

hoe een zwartpaard mooi zwart houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:51

Ik heb een zwart paard, en ik vroeg me af hoe jullie een zwart paard echt mooi zwart houden. Toen ik haar net had was haar buik bruin en de rest zwart Clown ze loopt wel vaak in de wei dus het zou wel moeilijk worden om haar mooi zwart te houden.

Jetta

Re: hoe een zwartpaard mooi zwart houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:53

Geef je paard Black as Knight ( of zoiets). Te krijgen bij Jordens Hippo en andere ruitersportzaken. Het schijnt echt te helpen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:55

Jetta schreef:
Geef je paard Black as Knight ( of zoiets). Te krijgen bij Jordens Hippo en andere ruitersportzaken. Het schijnt echt te helpen.

wat is dat voor spul ??? heb er nog nooit van gehoord, is het shampoo ofzo?

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:08

Jetta schreef:

daar zat ik ook aan te denken ... toen in het prijsje zag ! .. dan maar bruine manen en staart !

mijn ijslander is zwart ! maar zijn manen en staart zijn verkeurt om dat hij dag en nacht buiten staat !
maar ik doe er niks aan het is een heel apart gezicht ! ik vind het wel iest hebben !

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 21:14

ik heb het al opgezocht dat spul is best wel duur zeg. Maar het lijkt me een beetje onlogisch dat een paard dus zwart blijft door dat spul te eten. Wie heeft er ervaring mee? werkt het spul echt goed?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:50

Ik heb een tijdje black as night gebruikt en het heeft geen ene bal geholpen. Je doet maar een maand met een pot en het is nog eens harstikke duur. Ik heb een fries die in de zomer bruin wordt. Pech gehad. Hij heeft denk ik niet de gitzwarte kleur van z'n ouders geerft.
Ze zeggen wel dat zeewier kan helpen om je paard zwart te houden. Je moet er dan wel nu mee beginnen. In zeewier zit namelijk veel koper en die zorgt voor de pigmentatie van de haren. verder proberen je paard niet bezweet weg te zetten. Het zout van het zweet bleekt het haar. Dus afspuiten/afsponsen. Ook niet je paard nat in de zon zetten, hier verbranden de haren ook van.
verder doe ik in de zomer altijd wat babyolie in de manen en staart. hierdoor drogen ze niet uit in de zon en worden ze ook niet bruin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:03

Je kan ook met een cool deken je paard inpakken tegen de zon, ziet erg grappig uit, is tegenwoordig bijna overal te koop gaat helemaal over de hals en soms ook hoofd.Schijnt ook wel koel te houden. Ik doe het bij mijn zwarte niet vind die lichte punten in de manen wel leuk en van de winter is het weer weg. Ik had hem geschoren deze winter, dus was hij grijs.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:12

een deken op doen die de uv tegen houdt van de zon. zweet goed afspoelen van je paard. Maar ja of dat allemaal op weegt om je paard zwart te houden??? Van de winter word ie op zeker weer zwart Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:28

is zo'n deken duur? t is voor t paard wel minder :s kan ze net haar deken af moet ze er weer een op Bloos maar ja zo'n ramp is het ook niet idd in de winter is ze toch weer zwart. Bedankt voor de tips, wist niet dat zweet de haren bleekt Lachen misschien ga ik dat zeewier wel proberen als het niet te duur is.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:43

elmiran schreef:
is zo'n deken duur? t is voor t paard wel minder :s kan ze net haar deken af moet ze er weer een op Bloos maar ja zo'n ramp is het ook niet idd in de winter is ze toch weer zwart. Bedankt voor de tips, wist niet dat zweet de haren bleekt Lachen misschien ga ik dat zeewier wel proberen als het niet te duur is.

zweet in combinatie met de zon bleekt, hoe duur zo'n deken is weet ik niet. misschien kun je m vinden op www.divoza.nl

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:59

een zwart paarde schijnt het ook warmer te hebben en die dekens houden ook wat hitte buiten zeg maar. Ik heb mijn zwartje met de ergste hitte weleens overdag in de koele stal gezet en's nachts lekker buiten, dus van 20:00 tot 10:00 ong

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 07:53

superpony schreef:
een zwart paarde schijnt het ook warmer te hebben en die dekens houden ook wat hitte buiten zeg maar. Ik heb mijn zwartje met de ergste hitte weleens overdag in de koele stal gezet en's nachts lekker buiten, dus van 20:00 tot 10:00 ong

dat is nog de beste manier om m zwart te houden overdags niet in de zon buiten zetten maar s nachts Haha!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:24

Ik heb ook een fries en die is in de zomer ook meer bruin dan zwart.... Dat black as knight kon ik niet vinden de site deed het niet goed. Kan iemandde informatie daarover hier in dit topic zetten?

Ik ga denk ik ook dat zeewier maar eens proberen.

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:33

Een vriendin van mij werkt op een friezenfokkerij en daar hebben de paarden geloof ik speciale dekens op de wei om te voorkomen dat ze bruin worden. En die paarden zijn écht zwart Vingers aflikken
Voor zo''n fokkerij waar die paarden ook allemaal keuringen en shows moeten lopen kan ik het me wel voorstellen, maar als ik zelf een fries zou hebben zou ik t niet zo erg vinden als hij een beetje bruin werd, in de winter worden ze toch weer zwart.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 11:41

Dat heb ik ook wel eens gehoord dat die friezen voor keuringen enz. een deken op moeten en maar weinig naar buiten mogen. Mijn paard staat verder altijd alleen in stal dus dan vind ik het zielig om haar binnen te houden (t is voor haar al heel moeilijk om alleen te staan dan gaat ze zich helemaal opfokken) als er buiten allemaal andere paarden staan, vooral met dat mooie weer dus ik ga wel opzoek naar zo'n deken Lachen of dat zeewier.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:45

Volgens mij kun je het bruin worden alleen maar voorkomen als je je paard overdag binnenhoudt.

Ik heb liever een gelukkige bruine op de wei dan een mooie zwarte binnen!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:51

barreltjuh schreef:
Ik heb ook een fries en die is in de zomer ook meer bruin dan zwart.... Dat black as knight kon ik niet vinden de site deed het niet goed. Kan iemandde informatie daarover hier in dit topic zetten?

Ik ga denk ik ook dat zeewier maar eens proberen.

Black-as-Knight, Gold-as-Sun en White-as-Snow zijn smakelijke voersupplementen die er voor
zorgen dat uw paard zijn mooie glanzende kleur weer terug krijgt en ook behoudt.
Geen "bruine" zwarte, geen vale vos of glansloze valk en palomino meer en ook
geen doffe schimmels meer!
Bevat o.a. 5 soorten zeewieren, plantaardige olieën, selderiezaad, paprika,
nootmuskaat, rietsuiker, melasse, W-S Dakota gehakseld hooi, biotine, foliumzuur.
Prijs Black-as-Knight: 62,00 euro
Prijs Gold-as-Sun: 57,00 euro
Prijs White-as-Snow: 62,00 euro
Een pot bevat 1130 gram en is voldoende voor ca. 2 maanden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:30

Antheman schreef:
Volgens mij kun je het bruin worden alleen maar voorkomen als je je paard overdag binnenhoudt.

Ik heb liever een gelukkige bruine op de wei dan een mooie zwarte binnen!

ja idd ik ook Haha! ga haar daarvoor ook zeker niet binnen houden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:22

Ik houd die van mij ook donker door hem overdag op stal te laten tijdens de hoogste zonnestand. Dit omdat het dan te warm is, veel steekvliegen zijn en als extra voordeel ook de kleur blijft. Op stal is het koeler en die paar uurtjes vind hij dat helemaal niet erg! Hij gaat dan als het afkoelt lekker naar buiten en wordt weer binnengehaald als het warm wordt...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:29

droebel schreef:
Ik heb een tijdje black as night gebruikt en het heeft geen ene bal geholpen. Je doet maar een maand met een pot en het is nog eens harstikke duur. Ik heb een fries die in de zomer bruin wordt. Pech gehad. Hij heeft denk ik niet de gitzwarte kleur van z'n ouders geerft.
Ze zeggen wel dat zeewier kan helpen om je paard zwart te houden. Je moet er dan wel nu mee beginnen. In zeewier zit namelijk veel koper en die zorgt voor de pigmentatie van de haren. verder proberen je paard niet bezweet weg te zetten. Het zout van het zweet bleekt het haar. Dus afspuiten/afsponsen. Ook niet je paard nat in de zon zetten, hier verbranden de haren ook van.
verder doe ik in de zomer altijd wat babyolie in de manen en staart. hierdoor drogen ze niet uit in de zon en worden ze ook niet bruin.

wat voor efect krijgt zeewier dan bij schimmels?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:46

Stond daar laatst niet een topic over in de Bit (over kleuren)? Je hebt gitzwart (dus ook 's zomers zwart) en gewoon zwart ('s zomers bruin). Is idd erfelijk bepaald wat voor kleur je paard heeft. Natuurlijk zijn er wel enkele invloeden van buitenaf die de kleur kunnen beinvloeden (zonlicht en met name in combinatie met zweet).

ben bang dat je er weinig meer aan kunt dan dan in de hete zon binnen houden en niet te veel in het zweet rijden. In voedingssupplementen die de kleur beter houden geloof dus echt niet!