ze loopt wel vaak in de wei dus het zou wel moeilijk worden om haar mooi zwart te houden. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ze loopt wel vaak in de wei dus het zou wel moeilijk worden om haar mooi zwart te houden. Jetta schreef:Geef je paard Black as Knight ( of zoiets). Te krijgen bij Jordens Hippo en andere ruitersportzaken. Het schijnt echt te helpen.
Jetta schreef:Geef je paard Black as Knight ( of zoiets). Te krijgen bij Jordens Hippo en andere ruitersportzaken. Het schijnt echt te helpen.
maar ja zo'n ramp is het ook niet idd in de winter is ze toch weer zwart. Bedankt voor de tips, wist niet dat zweet de haren bleekt
misschien ga ik dat zeewier wel proberen als het niet te duur is. elmiran schreef:is zo'n deken duur? t is voor t paard wel minder :s kan ze net haar deken af moet ze er weer een opmaar ja zo'n ramp is het ook niet idd in de winter is ze toch weer zwart. Bedankt voor de tips, wist niet dat zweet de haren bleekt
misschien ga ik dat zeewier wel proberen als het niet te duur is.
superpony schreef:een zwart paarde schijnt het ook warmer te hebben en die dekens houden ook wat hitte buiten zeg maar. Ik heb mijn zwartje met de ergste hitte weleens overdag in de koele stal gezet en's nachts lekker buiten, dus van 20:00 tot 10:00 ong
of dat zeewier. 
barreltjuh schreef:Ik heb ook een fries en die is in de zomer ook meer bruin dan zwart.... Dat black as knight kon ik niet vinden de site deed het niet goed. Kan iemandde informatie daarover hier in dit topic zetten?
Ik ga denk ik ook dat zeewier maar eens proberen.
Antheman schreef:Volgens mij kun je het bruin worden alleen maar voorkomen als je je paard overdag binnenhoudt.
Ik heb liever een gelukkige bruine op de wei dan een mooie zwarte binnen!
ga haar daarvoor ook zeker niet binnen houden. droebel schreef:Ik heb een tijdje black as night gebruikt en het heeft geen ene bal geholpen. Je doet maar een maand met een pot en het is nog eens harstikke duur. Ik heb een fries die in de zomer bruin wordt. Pech gehad. Hij heeft denk ik niet de gitzwarte kleur van z'n ouders geerft.
Ze zeggen wel dat zeewier kan helpen om je paard zwart te houden. Je moet er dan wel nu mee beginnen. In zeewier zit namelijk veel koper en die zorgt voor de pigmentatie van de haren. verder proberen je paard niet bezweet weg te zetten. Het zout van het zweet bleekt het haar. Dus afspuiten/afsponsen. Ook niet je paard nat in de zon zetten, hier verbranden de haren ook van.
verder doe ik in de zomer altijd wat babyolie in de manen en staart. hierdoor drogen ze niet uit in de zon en worden ze ook niet bruin.