Cap met uitneembare binnenhoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Cap met uitneembare binnenhoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:38

Ik heb t me wel eens afgevraagd maar ben het nog nooit ergens tegen gekomen.
Bestaan ze? (of moet ik ze gaan uitvinden Tong uitsteken )

Ik vind t namelijk best wel eens vies, als je hebt gereden, helemaal 's zomers zweet ik wel wat in mn cap, die gaat als ie droog is weer terug in zn hoes en dan in de kast en de volgende dag weer op mn koppie.
(nog erger=meedere paarden op 1 dag)

Het zou toch ideaal zijn, dat je er dan een hoesje oid uit kan halen en dat je die dan zo in de was kan doen.

Hoe hebben jullie dat? Maken jullie t schoon? Hebben jullie wel eens zo'n cap gezien?

Jetta

Re: Cap met uitneembare binnenhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:03

Ik heb eeb Casco cap en die kan ik gewoon met een doekje met water uitnemen, ik heb het hele ding ook wel eens onder de kraan goed uitgespoeld, het duurt altijd even voor die zachte binnenkant stukjes droog zijn. Als je meerdere paarden moet rijden is dat een nadeel.
Een hoes om je cap in te bewaren, vind ik persoonlijk erg onhygienisch. Laat hem liever luchten, zo krijgen bacterien en andere kleine beestjes minder kans.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:15

Bij de casco caps kun je idd de binnenhoes er zo uit halen en in de wasmachine doen.

De andere caps zet ik gewoon even onder de douche zo heel af en toe! Gaat ook heel goed.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 14:01

Tsja, die hoes heb ik er om heen omdat hij in de la ligt waar mn peeskappen enzo ook allemaal liggen. Zo blijft die cap aan de buitenkant mooi schoon.
Maar als ik er in gezweet heb hang ik m altijd ff ergens op (buiten) dat ie ff luchten kan.

Maar ik vind t eigenlijk wel een goed idee om in alle merken caps zo'n hoes te doen.
Maar wie ben ik, geen uitvinder iig Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:42

IK rij maar eens per week. Ik was altijd mijn haren altijd voordat ik ga paardrijden. Zo blijft mijn cap redelijk fris. Als je vaker rijdt is dat geen optie natuurlijk. Mijn cap is wasbaar met een handwarm sopje en een fijnwasmiddel, staat in de gebruiksaanwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:38

PeruaansePas schreef:
Ik was altijd mijn haren altijd voordat ik ga paardrijden.

Ik was ze juist altijd NA dat ik een cap op mijn hoofd heb gehad Knipoog. Ik ga werkelijk altijd zweten in een cap en dat vind ik echt verschrikkelijk vies. Ik houd mijn caps voornamelijk schoon door ze niet te vaak op te zetten Bloos . Mijn nette cap kan de voering niet uit, maar kan wel met een doekje afgenomen van binnen. Mijn lelijke (maar wel vrij luchtige) Troxelhelm, daar kan wel de voering uit.