ik heb een net op de thorowgood site gekeken en het maxam pony zadel lijkt me idd wel wat bedankt voor de tip! Nu nog even kijken of het hier in de buurt verkrijgbaar is.
Wat heeft de rest van jullie op je A/Btje liggen? (ben gewoon even benieuwd)
op onze shet ligt een pinokkio zadeltje! zit erg lekker! maar er komt een westernzadel aan! dat maxam zadeltje lijkt me erg geschikt, op marktplaats staat er trouwens een te koop!
Ik heb op Honey (shet van 100cm) een Kadet VZH zadel liggen. Dit ligt perfect en heeft ook al op diverse A/B tjes gelegen. Het is 15 inch, en zelfs ik (24, maat 38 ) pas er in. Niet dat het nou echt comfortabel is, maar het past
Ik heb een b-pony waar een stubben rex op ligt, aangepast aan zijn rug en bevalt prima! Het meisje die ermee rijdt is 9 jaar en past er prima in. Binnenkort moet mijn a-pony ingereden worden en ben me aan het oriënteren. Neem haar binnenkort mee naar Divoza en Zadelmarkt om te kijken of ik een geschikt passend zadeltje kan vinden. Van wintec hebben ze ook kleine ponyzadels die heel geschikt zouden zijn.
Op mijn Welsh-A ligt een Stubben Rex, overigens wel heel oud, maar past geweldig goed. Er heeft een tijd een Wintec 2000 opgelegen en dat lag ook super.
Het ligt aan de bouw van je pony, en wat voor ruiter er op moet. Ik heb een Thorowgood Maxam op mijn Shetlandpony liggen. Bevalt me heel erg goed (en degene die er op rijdt ook)! Zoals hierboven al gezegd, lekker licht en goed schoon te houden. En een goede pasvorm.
ik had een kadett 15 inch op de welsh A en een merkonbekend 16 inch op welsh A en welsh partbred. ruitertje is nu 10 de 15 inch hebben we verkocht omdat mijn dochter die wat te "nauw" vond. Dus rijd ze nu zo'n 3 jaar met de 16 inch. Zijn allebei leren zadels.