Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:je zegt dat je het topic gelezen hebt... maar daar twijfel ik ernstig aan
stef schreef:dus je leest het topic niet...
Als je het topic leest kan je lezen hoe het komt dat het veulen zo geworden is

Faniek schreef:Zo geworden door er niet consequent genoeg mee bezig te zijn. Ze neemt je waarschijnlijk in het ootje en gaat met haar tuttelen. Bokken en steigeren heeft niets met vertrouwen te maken zelfs als ze bang is.

xxalishakexx schreef:okee, wil je dan zeggen wat ik wél moet doen? want dat wil ik graag weten..
xxalishakexx schreef:oke , ze is dus al 2 jaar voor de duidelijkheid![]()
ik ga er niet elke dag naartoe om haar te borstelen ofzo , 1 of soms 2x in de week.
ik heb haar nog geen enkel "moelijk ding geleerd" alleen halster aandoen en een beetje meelopen (dat heb ik eigelijk niet geleerd , maar de eigenaar)
ze staat niet bij meerdere paarden , ze staat bij een schetlandertje van 10 jaar.Ze is niet van mij , dus ik beslis daar dus niet over!
meestal als ik met haar ga lopen , is de eigenaar erbij Omdat ik haar nog niet echt vertrouw.Toen men vriendin erbij was hebben we dat ook niet gedaan

Faniek schreef:Jup ik zou als ik jou was dat topic ook maar eens goed doorlezen anders zie ik dit weer eens fout gaan
)altijd over de keuze:opfok , verkopen .Er staat geen informatie bij voor mij .Als ik fout ben zeg het dan gewoon ,ik draag lenzen
xxalishakexx schreef:Faniek schreef:Zo geworden door er niet consequent genoeg mee bezig te zijn. Ze neemt je waarschijnlijk in het ootje en gaat met haar tuttelen. Bokken en steigeren heeft niets met vertrouwen te maken zelfs als ze bang is.
okee, wil je dan zeggen wat ik wél moet doen? want dat wil ik graag weten..
zo simpel is het..
xxalishakexx schreef:eeum , ik heb dit topic opgestard omdat ik tips wou , omdat ik weet dat ik het anders fout zou doen ...in dat topic hebben ze het (volgens mij toch)altijd over de keuze:opfok , verkopen .Er staat geen informatie bij voor mij .Als ik fout ben zeg het dan gewoon ,ik draag lenzen
![]()
Maar liefst geen vijandige reacties , oke?

maar het beestje moet niet lopen steigeren tegen jou, maar borstelen is verder ook niet aantal keren per week nodig. Die van mij borstel ik soms even in de wei als ik de andere doe, maar dat heet geen borstelen dat heet los vuil weg halen
zo simpel is het..
silverxxhein schreef:als ik het zo'n beetje door lees, ben je tegen alles, alle tips die iedereen zegt, waarom start je dan een topic? leer ervan het is echt nodig hoor!! dit beestje word een pubertje en gaat een beetje lope stinkmodder als je dit hierboven allemaal niet doorleest en dat tiopic.
laat het beestje eens met rust, en begin bijvoorbeeld over een half jaartje pas. dan heb je ook gelijk meer keus met wat beginne met het 'echte' werk. niet te veel doen, dit beestje heeft ook vrijheid nodig snap dat wel!! succes
Maar voor mij ligt het probleem gewoon , dat ik door haar wisky niet meer fatsoenlijk kan verzorgen..