zachtste spoortje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

zachtste spoortje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 14:59

ik heb sinds vandaag er een leuk bijrijdpaardje bij. nou heb ik niet heel veel kracht in mijn benen en moet ik me (voor mijn gevoel) suf drijven om haar achter lekker actief te houden.
haar eigenaresse zei dat ik haar wel met een spoortje kon gaan rijden, daar reageerde ze wel goed op.

wat is nu het zachtste spoortje voor iemand met een stille beenlligging... de ene zegt een knopspoor en de andere weer een spoortje met glad wiel. dat laatste kan ik me wel in vinden, een wil glijd immers weg als je het paard iets aantikt.

Anoniem

Re: zachtste spoortje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:01

Ik heb nu ook heb van mijn instructrice sporen gekregen die al gebruikt zijn en dus een beetje *bot* Het zijn knopspoortjes, ik moet zeggen het gaat erg goed! Hoef Lucky niet meer vooruit te schoppen maar kan nu gewoon nette hulpen geven..

Succes!!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:52

ik denk een knopspoor,
maar moet dr bij zeggend at geen ervaring heb met wieltjes, dus gewoon een klein knopje (denk aan kinderspoortjes Lachen )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:56

ik heb superzachte knopspoortjes, zijn dus bedoelt om mee te rollen en erg bot/zacht/rond. Het zijn geen gladde, ik heb bij sommige gladde een pizzasnij idee, als ze niet extreem dik zijn...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:15

een wieltje rijd over de vacht. knopsporen "duwen"meer in de vacht wat voor een paard dus minder prettig schijnt te zijn. in extreme gevallen schijnen knopsporen bij verkeerd gebruik zelfs de huidlagen van elkaar los te kunnen scheuren.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:22

Dan moet je volgens mij wel een erg scherpe spoor hebben, hard schoppen/duwen en een gevoelig paard hebben Haha!

wat ik wel altijd heb begrepen, is dat als ze verkeerd omgaat met wielspoortjes, je uiteindelijk gewoon gaten in je paard krijgt, dus zichtbaar (moet je ook erg je best doen, paarden mol je niet zomaar), bij knopspoortjes gebeurt dit veel minder snel, maar maak je eerder kneuzingen (onderhuids dus). Wat dus gevaarlijker is omdat je het niet door hebt... maar nogmaals, voordat zoiets gebeurt... pony's en paarden kapot schoppen gaat niet makkelijk...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:25

Ik zou voor korte knopsporen gaan. Je moet wel hele rare dingen uithalen voor je je paard daar pijn mee kan doen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:45

Glad wieltje, hoe dikker en hoe groter, hoe beter Lachen
Een knopspoortje is minder vriendelijk dan een wieltje hoor Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:50

XoNo schreef:
Glad wieltje, hoe dikker en hoe groter, hoe beter Lachen
Een knopspoortje is minder vriendelijk dan een wieltje hoor Knipoog

klopt helemaal, sluit ink me dus bij aan. maar voor beide geld dat het goed gebruikt moet worden. geen stille beenligging... geen sporen gebruiken maar eerst zorgen dat je benen stil liggen met rijden. en je sporen gebruiken als extra hulpmiddel dus niet om continu mee te prikkken dan wel te schoppen( wat je helaas dus veel te vaak echt ziet)