Wie heeft er ervaring met Beo-band?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irmin

Wie heeft er ervaring met Beo-band?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 13:33

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Beo-band als afzetting voor rijbak en/of weiland.

Wat zijn de voor- en nadelen?
Maakt het uit of je ze aan vierkante of aan ronde palen bevestigd?
En hoe hebben jullie ze bevestigd aan de palen?

Ik ben van plan om ons weiland ermee af te zetten in combinatie met schriklint, vandaar mijn belangstelling.

Ik ben heel benieuwd naar de eventuele reacties, alvast bedankt!

groetjes van yannick

Tanja

Re: Wie heeft er ervaring met Beo-band?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:44

Ik heb het lang geleden gehad maar was er niet tevreden over. Het ging bij mij na 1 jaar ontzettend doorhangen, daarna moest ik het ieder half jaar gaan spannen, niet echt geweldig dus.
Ik had ronde palen maar weet eigenlijk niet meer hoe het bevestigd zat, is te lang geleden.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:50

Kennissen van mij hadden het. Van dat vrij brede rode band. Ze hadden het op onde palen geniet. Volgens mij beviel het wel, ik heb ze er nooit over gehoord dat het niet beviel iig.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:56

Ik heb het voor de bak en voor het land. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb alleen dus niet meteen met schriklint gedaan waardoor veel stukken zijn gaan hangen. Vandaar dat ik er nu schriklint om wil gaan doen. Maar de stukken waar ze niet over zijn gaan hangen zijn echt nog super. En op sommige plaatsen zit het al zeker 8 jaar en nog nooit wat aan hoeven doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:02

Mag ik even vragen waarom jullie Beoband in combinatie met schrikdraad doen?

Waarom niet alleen schriklint of alleen Beoband?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:25

Ik ben dus overgestapt op alleen schriklint, werkt echt veel beter, moet je ook 1x per jaar spannen maar is mega goedkoper.
Beoband ging mijn paard op den duur ook doorheen (althans dat probeerde hij, vandaar dat het door ging hangen) en ik zou er dan ook schriklint bij moeten gaan doen, beetje dubbelop dus ik heb het beoband verkocht en ben op alleen schriklint verder gegaan, werkt perfect!
Heb je schriklint, heb je geen beoband meer nodig (ja, als je graag veel geld kwijt wil zijn Haha! )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:36

Bedankt voor je antwoord, Tanja. Ik was nl. ook van plan om alleen schriklint te gebruiken dus een beetje verbaasd om hier te lezen dat mensen dubbelop doen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:32

Ja, zolang je er genoeg stroom op hebt staan komen ze niet zo snel in de buurt van het lint hoor (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd Haha! ) maar én beoband én schriklint is idd. erg dubbelop en bij ons werkte het beoband dus niet, ik heb een paar rauwdouwers staan die nu ook een hele solide houden omheining aan het slopen zijn Haha! daar komt nu dus wel extra stroom bij, ook dubbelop maar ja, deze staat naast mijn huis, dan is hout wel zo netjes en ik gooi daar een heel dun draadje langs, dan leren ze het wel af Clown

Met schriklint is het vooral belangrijk dat je genoeg lagen boven elkaar doet. Voor mijn kwpn-ers zijn 3 lagen genoeg maar ik heb er ook Shetjes en WelshA-tjes tussen lopen en die gaan overal tussendoor als het ze uitkomt, nu heb ik onderop 5 lagen lint dicht op elkaar en daar boven voor de grote jongens nog 2 lagen, 6000volt erop en ze komen niet meer in de buurt. Veel lint maar nog steeds 3x goedkoper dan het beoband was en dit staat alweer 2.5 jaar nu Ja

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:39

Wij hebben het ook om de bak heen!
En het bevalt prima!
De paarden kunnen zich er niet aan bezeren, en de ruiters ook niet als ze er in vallen.
Ook heb je er weinig tot geen onderhoud aan.

Je moet er idd wel schrikdraad bij doen want de paarden gaan er tegen aan hangen.

Irmin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:21

Ja, dat was eigenlijk ook mijn idee, schriklint erbij zodat ze niet tegen het Beo-band gaan hangen. Ik heb nu een kleiner stuk weiland afgezet met alleen schriklint. Het grote weiland willen we nu af gaan zetten, zodat ze daar van de zomer in kunnen, maar een kant daarvan grenst aan de weg, daar wilden we eigenlijk een houten hek plaatsen. Maar dat is schrikbarend duur, dus Beo-band lijkt me een mooi alternatief. Idd een beetje dubbelop, maar het is meer voor mijn eigen gemoedsrust dus Bloos

En dan is er nog de rijbak, ook daar leek Beo-band me een goedkoop alternatief voor hout.

Iedereen bedankt in ieder geval voor de adviezen!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:31

Dat was ook bij ons een van de belangrijke punten, het is uiteindelijk goedkoper dan hout.

Hier nog een foto van ons Beoband, een duidelijkere heb ik niet.

Afbeelding

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:50

Nou, dat hangt toch behoorlijk zeg!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 07:50

Ja, dat is ook 1 van de nadelen....zet je geen stroom op de draad, gaan ze erover heen hangen om gras te eten aan de andere kant!

Dus je moet er stroom bij zetten.
Wij trekken het elk jaar weer recht, je ontkomt er niet aan, het rekt altijd wat.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:37

Wij hebben het om een paar van de stukken wei zitten. Ook samen met schrikdraad. Ik zet mijn paard het liefst tussen de beoband. Hier op stal vergeten veel mensen nog al eens om de schrikdraad aan te zetten... Dan weet ik met de beoband in ieder geval zeker dat ze in de wei blijft.

Doorhangen doet het volgens mij niet echt. Is me tenminste nog niet opgevallen. Zal er vanmiddag eens op letten...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:36

wij hebben het op stal ook in de bak en dat hangt helemaal niet, staat gewoon strak hoor.
Maar ja, daarintegen staan de paarden ook niet los in de bak, maar in de paddock dus zullen ze er ook niet tegen aan gaan hangen...

zal even op zoek gaan naar een foto!

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:45

De reden waarom ik schrikdraad heb en beo-band is omdat ik het draad niet goed zichtbaar is en ik het voor mezelf een veiliger idee vind mocht het stroom een keer uitvallen ofzo dat ze er niet meteen vandoor zijn.