groothandel Nijland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

groothandel Nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 11:24

Heeft iemand hier ervaring met groothandel Nijland in Ruurlo?
Ik heb namelijk wat nieuwe spulletjes nodig, en mn buurman heeft een pasje voor Nijland.

inib

Re: groothandel Nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:51

Ik kom geregeld bij Nijland, het is op zich een mooie zaak met goed personeel, het enigste wat ik er niet zou kopen is een zadel, ik vind dat er dan iemand bij je thuis moet komen om te passen en dat doen ze niet. Je kunt er dus met een gerust hart heen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:49

Ik heb ook een pasje en ben er een paar x geweest.
Als je er heen gaat omdat het zo goedkoop zou zijn, vergeet het maar, ze zijn misschien een tikkie goedkoper dan de doornsee ruitersport zaak maar hanteren dus absoluut niet de prijzen die je van een groothandel verwacht, qua groothandel vind ik ze dus duur.
Ook moet je tegen zoeken en spitten kunnen, ik weet niet of het nu ook nog zo is, ben er al een tijd niet meer geweest maar alles hing over elkaar en het was een behoorlijke spit ervaring Haha!
Wel heel erg aardige mensen, ik ben daar altijd correct gehoplen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:17

Ik ben er geweest voordat het een groothandel werd, toen was het een prima zaak.

Een vriendin van me komt er nog regelmatig, en de eigenaar van mijn vroegere bijrijdpaard ook. Zij zijn er erg over te spreken.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 14:22

ok bedankt, ik zal er morgen eens een kijkje gaan nemen.
Ik wilde alleen maar een witte rijbroek en witte handschoentjes kopen. Hebben ze die daar?

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:25

Nijland is in dekens enzo wel goedkoper dan de gemiddelde ruitersportzaak, maar er zijn ook spullen die gewoon op dezelfde prijsklasse zitten hoor. Je moet bij Nijland wel op de leerkwaliteit letten, maar ik ben over het algemeen goed te spreken over deze zaak.

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:27

vincentlover schreef:
ok bedankt, ik zal er morgen eens een kijkje gaan nemen.
Ik wilde alleen maar een witte rijbroek en witte handschoentjes kopen. Hebben ze die daar?

Ja dat hebben ze daar. Ze hebben meestal eeen grote partij ingekocht van 1 merk, en daarna hebben ze weer andere merken, dus het is vaak per moment verschillend wat ze hebben.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:09

ik ken ze van evenementen en ik kan er altijd redelijk slagen voor spullen voor een koudbloed, ze hebben bitten groter dan 15 cm, dat is al heel wat in Nederland!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:11

Wij hebben ook een pasje en ik denk dat 50 -75 % van de spullen hier bij nijland vandaan komt. Het is allemaal van redelijke kwaliteit hoor! MAar je moet wel goed kijken wat je koopt of het wel lang genoeg mee gaat. Witte rijbroek heb ik daar geloof ik ook vandaan die was van horka. EN witte rijhandschoentjes hbben ze veel keus! Je hebt gewoon van die 1 maat dingen met van die rubberen nopjes maar ook van die neplederen maar die moet je wel even naast je rijbroek houden om te kijken of de kleur een beetje overeenkomt want sommige zijn niet echt wit.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:07

Mooi zo!
Ik ga er vanmiddag heen, om te kijken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:10

ja sorry dat ik het zeg,maar ik vind het dus helemaal niet zon goede zaak!!!
af en toe is het een beetje een zooitje,en de meeste spullen zijn B-merk...
en het mag dan wel een groothandel zijn,maar ze zijn nog best duur,en let op de prijskaartjes,er staat nl een GROOT prijsje op= excl.BTW en een klein prijsje,en dat is incl. BTW(de prijs die je betalen moet)
maar verder tja is het wel oke.

succes met zoeken...ze hebben daar wel handschoenen en een witte rijbroek voor je hoor! Knipoog

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 11:13

Ik zal wel ff rondkijken dan.
Maar wat zal een witte rijbroek daar dan ongeveer kosten?

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:54

Bij Nijland kun je het beste de merkartikelen kopen, niet hun eigen merk, want dat is 9 van de 10x waardeloos spul. Qua merkspullen zijn ze inderdaad vaak iets goedkoper (niet veel), maar soms zijn ook wel eens duurder, opletten dus. Service is niets van te zeggen, die is goed.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:53

ja service is idd goed ze geven je altijd een goed advies toen ook toen ik zo'n schoftbeschermer wilde kopen. Ze geven je er ook nog eens een hele uitleg bij! Maar hun eigen merk is zeker minder!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:37

ja het is niet zozeer hun eigen merk maar het is gewoon een goedkoop B-merkje

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:53

De winkel is erg groot. En als je goed kijkt kan je vast wel wat leuks vinden.

Ik heb daar wat borstels, sokken en een opscheerapparaat gekocht.
Dat was toch wel wat goedkoper.

Verder hadden ze ook best redelijke halsters, dekens en dekjes.

Voor echte topkwaliteit hoef je er niet naar toe te gaan.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 18:00

Nou, ik heb mijn witte rijbroek en mijn witte handshcoenen.
Die rijbroeken daar vond ik wel tegenvallen, weinig keus in witte.
En behoorlijk duur, want ik ga echt geen 180 euro neerleggen voor zo'n broek.
Ik heb er nu wle een kunnen vinden van 53 euro van horka ridingwear.
Maar verder was het een prima winkel vind ik.
Maar wat vinden jullie nou een normale prijs voor een rijbroek?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:24

Een normale prijs voor een rijbroek?

Ik heb op de equitana een zwarte met kunstleren stuk gekocht van global (geen supermerk) voor 35 euro. Dat vond ik een leuke prijs Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:02

ik kom er ook er ook geregeld!!maar vind het inderdaad iet geodkoop daar,wel aardige mensen verder...gr emaartje

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:39

Om heerlijk te zijn is nijland Wel goedkoper
koop maar eens wat in een ruitersport zaak..
scheelt toch wel wat hoor

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:24

Over de prijzen valt inderdaad te discuseren, ze zijn ook geen echte groothandel, op de plaats waar ze zitten is detailhandel niet toegestaan, vandaar dat het groothandel genoemd word en je er een pasje voor nodig hebt. De prijzen op de kaartjes zijn inderdaad excl. BTW maar dat is bij elke groothandel zo, opletten dus op de klein gedrukte prijs.
Ze hebben wel vaak grote partijen in de aanbieding en die zijn veel goedkoper en bij elke winkel is het zo dat je de artikelen die je koopt moet controleren op de kwaliteit, er zijn ook gerenomeerde ruitersportzaken die rommel verkopen, het blijft altijd opletten.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:38

De prijs van een rijbroek hangt sterk af van het merk en de kwaliteit. Als je veel op wedstrijd gaat dan zou ik toch wel naar een wat hogere prijsklasse kijken. Zoniet dan kun je voor 30-70 euro wel wat vinden. Ook hangt het er vanaf of je een leren (kunststof) zitvlak wil. Zelf heb ik rijbroeken van Sonnereiter (ijslands jophur) die zijn vanaf zo`n 200 euro, maar ben er zeer tevreden over. Vaak gewassen en rij bijna iedere dag.. en ze zijn als nieuw nog.. Hier in Amsterdam liggen de prijzen in de ruitersportzaken zo ie zo hoger. Was pas in Breda bij een zeer leuke ruitersportzaak (superhorse) en de prijzen daar waren goedkoop vergeleken met hier. Best de moeite waard er een dagje van te maken en daar te shoppen (heb ik ook gedaan, pijnlijk voor de knip Haha! )
En als je echt merk freak bent, dan ben je zo ie zo wat duurder uit.. Anky is bv ook niet erg leuk aan de prijs. Zelf heb ik meestal HH of Eskadron voor de paarden. Maar ook Mister Ed (rotterdam) heeft leuke betaalbare (prijs-kwaliteit verhouding) spullen.

Michelle

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:49

Vergelijk maar eens de dekens van Harry's horse daar dat scheelt toch! Oh en als ik een tip mag geven: De deken van Hawk daar met van dat schapenbont van binnen is heel erg goed! Die hebben wij ook en dat is de enige deken waar we nog nooit iets mee hebben gehad!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:19

Tja, soms ben ik er en vind ik het wel goed maar andere keren is het ook echt niks.

Je moet heel erg lette op de prijzen want meestal komen er nog een paar euros bij met btw dat staaat wel op het prijskaartje maar daar kijk je nog wel eens overheen, dus let daar goed op.
Verder is het best een beetje rommelig en heel vaak hebben ze dingen niet.
Omdat er veel mensen komen zijn vooral vaak de broeken uitverkocht, ik heb er meestal neit veel keus omdat er maar 1 of 2 broeken zijn die passen. Maar verder wel goed Lachen Ook wel goede bediening