Lekker weer, dekens gelijk af gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siccootje

Lekker weer, dekens gelijk af gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:58

Hoiii!!
Ik heb mijn draverpony de hele winter onder een dikke waterdichte winterdeken gezet en nu het lekker warm weer is vind ik het veel te warm voor hem dus heb ik hem zonder deken maar is dit wel goed? Word hij hierdoor niet ziek nu hij opeens zonder deken staat?
Kan ik niet beter een ongevoerde regendeken nog op doen of heeft dat geen zin?
Hij is nu heel erg aan het verharen, en als hij zo verhaard dan raakt hij zijn haren toch juist beter kwijt als hij zonder deken staat?
Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt :_

kimberlyew

Re: Lekker weer, dekens gelijk af gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:59

Ik zou eerst met een dunner dekentje beginnen. Gelijk zonder deken is ook wer zowat.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:15

Van een dikke deken naar helemaal "bloot", vind ik een erg grote overgang. Ik zou er in dit geval voor kiezen om eerst over te gaan op een dunnere deken en daarna de deken pas af te laten.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:48

Yorghos schreef:
Van een dikke deken naar helemaal "bloot", vind ik een erg grote overgang. Ik zou er in dit geval voor kiezen om eerst over te gaan op een dunnere deken en daarna de deken pas af te laten.

ga jij nu in je bikinie in de tuin liggen? Dan voel je hoe koud het ineens zonder kleren is. gewoon dunner dekentje op! Maar 's nachts kan het wat kouder worden dus je dunne dekentje voor een wat dikkere verruilen is in het begin nog niet zo heel verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:01

Mijn draver heeft deze winter een dunne deken op gehad en heeft dus nog wel winterhaar hij staat nog wel met deze deken op maar niet de hele tijd soms haal ik de deken even een uurtje er af hij geeft vanzelf aan als het koud wordt

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:16

De manegepaarden bij ons hebben ook de hele winter een dikke deken op gehad. Gister hebben we voor het eerst de dekens af gedaan toen ze in de wein gingen. Het was dan ook mooi zonnig weer en ze spelen heel veel in de wei waardoor ze het al gauw erg warm hadden met deken dus vandaar dat de dekens nu af gingen.
De komende dagen wordt het s'nachts niet boven de 5 graden dus ik zou als ik jou was iig s'nachts wel een dunnere deken op doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:18

Gek eigenlijk............. wij trekken onze jassen aan of uit wanneer het ons uitkomt, maar de paarden laten we onder dek of niet staan omdat het ons niet uitkomt.

Aan het begin van de week hadden de paarden al overdag zonder dek moeten staan en snachts met een dunne deken Haha! Haha! Haha!

Zelfs helemaal zonder dek is heeeeeel goed mogelijk bij deze temperaturen......... ik loop ook zonder jas buiten nou

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:34

gijsenkim schreef:
ik loop ook zonder jas buiten nou

S'nachts nog niet...
Overdag heb ik de dekens af, maar s'nachts nog op (dunne deken dan).

HaffieStef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:41

Ik heb hem er woensdag gewoon af gelaten. Hij was helemaal nat onder zijn deken. Het is boven de 10 graden. Ze hebben echt niet koud. En 's-nachts staat hij binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:35

Mijn paardje met erg dunne vacht staat nu ook dag en nacht zonder deken. ´s Nachts staat ze in een binnenstal, dus warm genoeg. Paarden geven zelf wel aan wanneer ze verkleumen, en ik denk niet dat dat met deze temperaturen gaat gebeuren Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:28

Nou van de week is er vorst voorspeld...

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:35

Leuk hé die dekens... Ik word er gek van. Gamier heb ik nu maar onder een dunne deken gezet maar ben blij als het weer wat stabieler word.... Het is nu echt deken af, dunne deken op, dunne deken af, dikke deken op, dikke deken af, dunne deken op ect ect..... Frusty Ziek