Advies gevraagd over les (help aub)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Advies gevraagd over les (help aub)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 02:12

Ik weet niet zo goed waar ik dit topic thuis hoort...
hoop dat dit goed is en anders: sorry.

Al een tijdje ben ik bezig met (amateur) springen, gewoon voor de afwisseling en omdat ik en paard het leuk vinden.
Ik word erbij geholpen door een vriendin van me, ze vraagt hier verder niks voor, ze vindt het echt leuk om te doen.
Niks aan de hand zou je denken maar...
Me vriendin wordt iets te fanatiek (is niet vervelend bedoelt, ben haar echt dankbaar) ze wil steeds meer en meer en geloof me: ze kan heel erg goed doordrammen, totdat ik het weer doe.
Het vervelende is dat mijn paard niet 1 van de makkelijkste is en hierdoor erg heet wordt, ze springt dus wel maar ik zelf heb niet het idee dat ik haar onder controle heb.
En ik ben juist bezig met me echte instructeur om haar rustiger te krijgen.
Als ze heeft gesprongen dan komen er ook een paar bokpartijen bij kijken.

Nou heb ik over een paar dagen weer een afspraak om te gaan springen en me vriendin heeft al weer allemaal ideeën... wat ik opzich al ontzettend leuk en lief van haar vind maar haar ideeën worden steeds wilder en me paard dan dus ook Verdrietig
En het gaat nou juist weer wat beter omdat ze wat rustiger is met rijden maar als ik dan weer meer ga vragen met springen dan ben ik haar binnen een paar seconden weer helemaal kwijt... en opgeven kent ze niet.

Het liefst wil ik even niet meer vragen met springen of anders er even mee stoppen.
Maar hoe kan ik me vriendin dat nou duidelijk maken?
Ze kijkt er echt naar uit en ook omdat ze van te voren al allemaal dingen verzint.
Ik ben er ook echt blij mee dat ze dat allemaal voor me wil doen maar ze wil ook niet naar me luisteren als ik zeg dat ik het te hoog of te veel vindt worden.
Wat kan ik nou het beste doen?
Moet ik er anders gewoon mee doorgaan?
Of moet ik het gewoon zeggen?
Maar hoe kan ik dat dan het beste brengen dat ik even niet meer wil vragen?
Kort om, alles is welkom.

luuntje

Re: Advies gevraagd over les (help aub)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:40

Het is wel handig om het je vriendin te vertellen.
Zo schieten jij en je paard er niets mee op.

Zoals je het hebt opgeschreven vind ik het netjes.
Misschien kan je haar dit stukje laten lezen?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:42

gewoon eerlijk zeggen...
zeg gewoon dat je met je andere instructeur ergens mee bezig bent en dat je je daar op wilt gaan richten en dat de lessen met haar ook leuk zijn en dat het allemaal erg aardig is, maar dat je voorlopig even niet wilt lessen bij haar.

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:03

Ik ben het met het bovenstaande eens; gewoon eerlijk zeggen! Anders heb je er geen plezier aan en doe je het alleen voor je vriendin en dat is haar bedoeling vast ook niet!

Succes ermee!!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:13

Je kunt ook voorstellen om op een andere manier bezig te gaan met het springen (balkjes lopen of juist het aantal galopsprongen tussen 2 liggende balken op de grond beheersen). Zodat je haar niet helemaal af hoeft te zeggen. En het haar gewoon eerlijk vertellen natuurlijk. Ik zou er zelf niet zo blij van worden als ik dat van een forum zou moeten lezen, maar je zou het haar kunnen mailen (mochten jullie dat regelmatig doen).
Het is wel heel erg spijtig voor haar, omdat ze zich zo inleeft, en zich er zo voor inzet enzo.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:36

Sanet schreef:
Ik zou er zelf niet zo blij van worden als ik dat van een forum zou moeten lezen, maar je zou het haar kunnen mailen (mochten jullie dat regelmatig doen).
Het is wel heel erg spijtig voor haar, omdat ze zich zo inleeft, en zich er zo voor inzet enzo.

Me vriendin weet niet dat ik op Bokt kom en ik weet ook niet van haar of zij hier komt Knipoog
Zelf vind ik het ook zo spijtig voor haar... daarom vind ik het ook zo moeilijk om te zeggen dat ik even niet meer wil vragen met springen.
Het vervelende is alleen dat als ik zeg, even niet meer wil vragen, zij zo door kan drammen... en ik weer zo stom ben het wel te doen en dan... dan ben ik weer bij het zelfde verhaal.
Verdrietig

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:37

Even een schopje...
ben er nog steeds niet uit.
Heb ook een beetje het idee dat ik zo'n rot meid ben Verdrietig