Entingen: paspoort vol, en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tequila

Entingen: paspoort vol, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 23:23

Dat vroeg ik me vandaag ineens af. Mijn paard is vandaag weer ingeënt tegen tetanus/influenza, iets wat ik ieder half jaar herhaal. Nu worden tegenwoordig alle entingen in het paspoort bijgehouden, maar daarin is beperkte ruimte voor de tetanus/influenza entingen. En als je ieder half jaar ent, staat het paspoort binnen de kortste keren vol.

Wat moet je doen als je paspoort vol is? Moet je dan bij het stamboek iets aanvragen? Of moet je het dan weer in een apart boekje bijhouden? Iemand al ervaring hiermee?

Marije_jiplover

Re: Entingen: paspoort vol, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:17

Dat is nou iets wat ik me ook al had afgevraagd. Ik heb geen idee wat er de bedoeling van is, als het entinglijstje van het paspoort vol is. Ben wel benieuwd of er iemand is die dit wel weet?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:28

Dat vraag ik me dus ook al een tijdje af Nagelbijten / Gniffelen
Heb het er wel eens over gehad met de persoon van het stamboek die de paspoorten aanmaak maar zij dacht dat het dan eventueel mogelijk was om pagina's bij te lijmen en anders op de pagina's voor andere inentingen dan influenza+tetanus verder te gaan.
Ik weet het nog niet en laat het tot nu toe gewoon bijhouden in het entingsboekje die ik altijd bij de paspooorten hou.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:37

Same question.....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:52

inderdaad, weinig plek voor de entingen! als je 2 keer per jaar ent en ook nog eens voor rhino is ie zo vol, of je paard mag gewoon niet oud worden??
Wat me overigens ook opviel in het paspoort is dat je paard wel tig keer van eigenaar kan veranderen.... bijna net zo veel keer als ge-ent worden! Daar is wel genoeg plek voor.

Ik had trouwens ook nog een ander probleem met de entingen van mn veulen. Mn paspoort kon ik nog niet aanvragen omdat de stamboekpapieren nog niet terugwaren maar ze moest inmiddels wel ge-ent en gechipt worden en er zijn geen entingsboekjes meer te krijgen.... uiteindelijk heeft mn DA ze op een apart papier geschreven en later in het paspoort ingeschreven, erg handig dat ze daar ook even rekening mee hebben gehouden....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:02

Die entingsboekjes worden volgens mij nog gewoon gebruikt voor honden, katten en konijnen en weet ik wat voor beesten nog meer Clown

Ik heb vaag eens ergens gelezen dat je het dan op moet sturen en er pagina's bijkomen of dat je dan een nieuw paspoort krijgt, alleen geen idee of dat echt zo is. Ga ik me wel druk om maken tegen de tijd dat ik zo ver ben *LOL*

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:03

Ik had begrepen dat je dan je paspoort in moest sturen. Of ze vervangen alleen de pagina's die vol zijn, of je krijgt een nieuwe. Daarin tekenen ze dan af tot op welke datum de entingen in orde zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:20

hebben ze inleg vellen voor, weet eigenlijk of dan alle gebruikte vellen verwijderd worden. Sommige oudere paspoorten bevatten ook niet alle noodzakelijke bladzijdes, die kunnen er ook ingezet worden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:08

Volgens mij komen influenza entingen apart van de andere entingen te staan en was er ruimte voor zo'n 40 influenza entingen, als ik het me goed herinner. Dat lijkt me voorlopig wel voldoende...

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:36

Het paspoort is nu ook nog niet vol, maar ik ben al wel over de helft qua ruimte voor de influenze entingen (mijn paard is pas 5). Maar was gewoon benieuwd wat je dan moet doen, tegen die tijd zal ik dus contact opnemen met het KWPN, bedankt!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:01

en weer gaan betalen voor deze wijzigingen?
nieuw melkkoetje erbij.
bedenken ze wel goed he

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 07:30

idd ze weten wel wat ze doen Clown
Toevallig ik vertelde het laatst eens aan een stalgenootje, en die wist het ook niet .
Maar een nieuw paspoort ben je ook weer aardig wat centen kwijt Scheve mond , maar hopelijk hebben ze tegen de tijd dat mijn boekje vol is wel weer iets nieuws Haha!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:34

tja mij hebben ze er niet mee ik rijd geen wedstrijden .ik hobbel maar
wat met mn pony, dus hoeven bij mij de nieuwste entingen niet perse
in het paspoort te staan zolang het maar geregistreert staat bij dierenarts is het mij wel goed. maar degene die op een manege staan of wedstrijden rijden is het helaas pech die zijn het nieuwe melkkoetje geworden.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:47

het lijkt mij dat je je paspoort dan moet opsturen, en dat je dan een nieuwe terug krijgt.

er is er een vast een makkelijke oplossing voor

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:48

ja tuurlijk alleen zal het vast weer geld gaan kosten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:50

gomir schreef:
Die entingsboekjes worden volgens mij nog gewoon gebruikt voor honden, katten en konijnen en weet ik wat voor beesten nog meer Clown

Ik heb vaag eens ergens gelezen dat je het dan op moet sturen en er pagina's bijkomen of dat je dan een nieuw paspoort krijgt, alleen geen idee of dat echt zo is. Ga ik me wel druk om maken tegen de tijd dat ik zo ver ben *LOL*

Klopt 1 van onze katten heeft een entings boekje. Dezelfde die mijn bijrijd paard ook heeft. Lachen (Andere kat heeft een paspoort.)
Maar als je wil weten wat je moet doen als je pastpoort vol is en je er geen entingen bij kan schrijven moet je gewoon even naar het kwpn mailen. Dan heb je iig zekerheid over wat je moet doen!