Shabrakken wassen? Kan dat bij deze ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Shabrakken wassen? Kan dat bij deze ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 22:50

Bij tentenkamp in oktober heb ik een heel gaaf (vind ik dan Tong uitsteken ) neo-geel dekje gekocht met reflectie strepen en een donkergroene rond en onderkant.

Nu heb ik een keer er een rit mee gereden toen het echt stortregende en nu is mijn dekje niet meer de mooiste Verdrietig .
een duidelijk zadelplek is zichtbaar (nog niet zo'n ramp) maar ook de neo-gele stof ik een beetje groen uitgeslagen!

In het dekje staat een labeltje dat je het op 40 graden kunt wassen maar aangezien die neo-gele kleur al een beetje groen uitgeslagen is durf ik hem echt niet te wassen omdat ik bang ben dat hij nu helemaal groen word!

Heeft er misschien iemand dit dekje en heb je die dan al een keer gewassen? En denken jullie dat ik het wel kan wassen of toch maar niet? En hoe zou ik deze groenige kleur weg kunnen krgijen zonder echt te wassen?

Hier een foto van het dekje:
Afbeelding

Verder heb ik ook een (was eerst fel)oranje dekje die ook aan de anderkant oranje is. Deze heeft echter een donkerblauw randje eromheen zitten! Dus bij deze dezelfde vraag, denken jullie dat ik deze wel of niet kan wassen en hoe zou ik hem anders kunnen schoonmaken?

Ook van dit dekje een foto:
Afbeelding

Ik vind beide dekjes erg leuk maar zou ze graag schoon willen maken! Maar nu durf ik het eigenlijk nog niet aan!

Samo

Re: Shabrakken wassen? Kan dat bij deze ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:02

Als je ze nou eerst koud wast? *En dan niet bij elkaar in!*
En dan kijkt hoe ze zijn geworden, want volgens mij kunnen ze als je koud wast niet zo snel verkleuren/doorlopen.

Echt vieze vlekken krijg je er denk ik dan niet mee uit..

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:56

een nachtje in azijn verdunt met water leggen.. blijft de kleur mooi.. daarna 2x wassen op 40 graden en is die schoon!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:02

gewoon voor de veiligheid een wolwas programma kiezen, 30 graden, geen was verzachter erbij in doen.
dan moet t lukken.

barbara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:37

Die oranje heb ik ook en die kun je gewoon in de wasmachine gooien!! niks aan de hand....bij mij dan...!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:04

M3isSi3j schreef:
een nachtje in azijn verdunt met water leggen.. blijft de kleur mooi.. daarna 2x wassen op 40 graden en is die schoon!

Inderdaad, dit doe ik ook bij alle gekleurde t-shirts etc. die ik voor de eerste keer ga wassen. Helpt echt goed, de azijn zorgt voor een soort van 'kleurfixatie' waardoor het minder afgeeft en minder door elkaar heen kleurt.
Ik heb het dekje ook, ga het dit weekend voor het eerst wassen, mensen bij ons op stal hebben hem ook en die hebben hem al een paar keer gewassen en die van hun is nog steeds goed.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:25

Marije_jiplover schreef:
Ik heb het dekje ook, ga het dit weekend voor het eerst wassen, mensen bij ons op stal hebben hem ook en die hebben hem al een paar keer gewassen en die van hun is nog steeds goed.

Bedankt voor de antwoorden! En Marije_jiplover welk dekje heb jij? De bovenste of de onderste? Ik maak me minder zorgen over de oranje maar wist het nog niet zeker maar vooral die gele durf ik nog niet goed te wassen.

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:34

Je kunt je dekjes ook gewoon met koud water wassen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:16

Ik heb die gele reflecterende, sorrie, dat had ik er inderdaad niet bij gezet.
Dat is ook degene die mijn stalgenoot ook heeft en die heeft hem dus al een paar keer gewassen en is goed gebleven.